Hier hetzelfde. Dochterlief had verlegen gereageerd, maar zoonlief was gaan brullen!! En ik had idd zo'n opmerking gemaakt :x Wat denkt die vrouw wel En dan zomaar je kind op haar schoot nemen! No way! Vreemden mogen van mijn kinderen afblijven!
mijn dochter zou gaan huilen of als ze haar willen pakken slaat ze (mag eigenlijk niet, maar vind dat ze dan wel gelijk heeft) een zakdoek aanbieden oke. op schoot nemen, nee. ik snap toch al niet waarom mensen altijd aan andere kinderen moeten zitten. gewoon afblijven. oude mensen willen mijn dochter altijd een hand geven??? weet niet waar dat vandaan komt. maar dat wil ze gewoon niet. als ze dan haar hand pakken slaat ze ook of trekt hem terug.
Ik zou er ook niet zo blij mee zijn. Maar ik weet zeker dat Nathan dat helemaal geweldig zou vinden. Hij maakt erg graag contact met andere mensen, en helemaal van die lieve oude besjes. Gelukkig is het nog nooit eerder gebeurt, weet ook niet hoe ik zou reageren...
Haha ja idd, oude mensen doen dat erg vaak. Of ze gaan knijpen in haar bolle wangetjes Dan heb ik altijd zoiets van zal ik nu eens terug gaan knijpen in hun wangen!! Nee dan zeg ik meestal ook, doe maar niet, vind ze niet leuk.
in bolle wangetjes knijpen is echt iets van vroeger, een uiting van genegenheid naar kleintjes toe maar inderdaad niet altijd gewenst.
Even flink aan die hangwangen trekken Hier knijpen die oudjes in de supermarkten ook allemaal in Nathan zijn wangetjes, aaien over zijn bolletje enzo. Tsjah, dat vind ik niet zo erg. Net wat ik zeg, Nathan vindt dat helemaal geweldig. Die gaat hele verhalen met ze hebben en lachen en doen.
Mensen worden idd steeds brutaler, wat een lef zeg. ik hou er ook absoluut niet van als mensen mn dochter zomaar aanraken. Ik doe dat nooit by vreemde kinderen, snap die mensen niet. Waarom zou je een kind dat je niet kent op schoot nemen, zn gezicht aanraken ofzo. irritant vind ik het!
@Aszz: Ach Famke vind het ook niet erg, het is meer dat ik het niet prettig vind. En in wangetjes knijpen vind ik wat gewoon wat minder omdat ze het vaker hard doen..Maar over haar bolletje aaien vind ik niet zo'n probleem.
ik vind het erg bemoeizuchtig wat die vrouw deed, en je kind zomaar op schoot nemen, wat???? ik had haar vriendelijk doch dringend mede gedeeld dat ik er niet van gedient ben dat anderen zonder te vragen mijn kind zomaar oppakken zonder reden! ik was laatst bij een baby groepje en een meisje van 1 jaar begon ineens te spugen. moeder rende snel haar tas om doekjes te pakken waardoor ze denk ik een half minuutje weg was. (wel in het zicht) ik heb toen een babydoekje gepakt en haar truitje schoon geveegd maar no way dat ik bijv. haar gezichtje ging vegen! wat als ze een allergische reactie zou krijgen? ik ken dat kind toch niet? vandaar dat ik het ook raar vind dat die vrouw zomaar haar neusje ging vegen. wat als het zo'n menthol zakdoekje was en ze daar niet tegen kon?
mmm had er echt wel wat van gezegt het is mijn dochter en daar blijft een vreemde zeker van af die had ze echt gekregen hou daar echt niet van... dan nog ook de neuspoetsen zou haar vriendelijk verzoeken om dat doekje bij der eigen te houden... en mijn dochter met de rust te laten
Ja, echt heel raar.. Komt ook erg denigrerend over, "kijk mama zo moet dat" pff. En dat ze je kind op schoot neemt, dat vind ik echt belachelijk! Nu begint mijn kind meteen heel hard te krijsen en nee te roepen dus ja ik hoef dan niks meer te zeggen Maar ik vind het altijd al vervelend als vreemde mensen hem over zijn hoofd aaien of een handje willen. Hij wil dat niet en dan is het net of ik me moet verantwoorden dat mijn kind niet "beleefd" is. Ik denk dat altijd bij mezelf wat zou u ervan vinden als iemand die dubbel zo groot is ineens aan je zit..
Nou ja zeg! Wat een raar mens! Bedoelt ze het misschien goed met dat zakdoekje, maar die denigerende opmerking had niet gehoeven zeg :x En op schoot pakken?? Vreemden komen echt niet aan m'n kind en zeker niet op zo'n manier! Maar ik kan me voorstellen dat je met je mond vol tanden stond hoor! Dat zijn ook acties die je niet verwacht natuurlijk
en zo kom je dus in situaties terrecht omdat iedereen meteen altijd zo parranoja doet. voorbeeldje: ik liep in een rij mensen toen met de mex griep enting een tijdje geleden. een heel stuk voor mij liep een moeder van een kindje wat nog wat liep na te snikken die voor mij liep. al snikkend valt het kind middenin de sneeuw.moeder was in geen velden of wegen meer te bekennen. kind ligt in de sneeuw en het was ijskoud. ik durfde niet zomaar het kind op te pakken want moeder was nou niet echt het type waar ik vrienden mee zou willen zijn zal ik maar zeggen. maar het kind bleef daar maar liggen. dus ik stond vertwijfeld met mijn ingepakte zoon op de arm en dacht wat moet ik nou??? als ik het kind oppak word ma vast boos, doe ik niks wordt ik boos op mezelf. dus ik stak tenslotte me hand maar uit en zei kom maar, je moet daar niet blijven liggen kom maar gauw, het is veel te koud, mama komt zo, kom maar.wat ze niet deed uiteraard maar meer durfde ik dus niet te doen met het oog op trammelant. affijn na een hele tijd kwam ma dan eens eindelijk sleurde het kind van de vloer en liep zonder iets te zeggen weg. ze keek niet eens of het zich bezeerd had. keek alleen geiiriteerd naar mij. had ik dan door moeten lopen en haar laten liggen??? op zulke momenten weet ik dus echt niet meer wat te doen hoor. we zijn met zijn allen zo kort door de bocht geworden de laatste jaren. ik krijg er soms de kriebels van.
dit is wel heel erg, ik had dat kindje ook opgepakt denk ik, vreselijk toch? is ook niet te vergelijken met een zakdoekje en dan mama even naar beneden halen van "kijk, zo doen we dat"
nee maar het voorval kwam meteen weer in me op en ik dacht hoe zouden jullie dat opgelost hebben als je voor zo'n dilemma gezet wordt. want ookal had ik alleen maar mijn hand uitgestoken en haar expres niet aangeraakt hoewel mij dat tegen de haren in ging was mevrouw nog geiiriteerd naar mij toe.
oh nou dan heb ik altijd direct mijn mond over, tja met zo'n knap kind haha willen de mensen altijd graag even aan hem zitten, nou heb zelfs al ruzie in de supermarkt gehad omdat ik niet wou dat die vrouw aan me kind zat, had ik blijkbaar niks over te zeggen nou dat heeft ze geweten. Ook een keer dat hij stond te huilen in de winkel en een man pakt zo zijn arm en wil er wat van zeggen , nou mijn zoontje kijkt hem aan en gaf hem zo een klap in zijn gezicht (1jaar he) haha ik had het niet meer, ik hoefde niks meer te zeggen!
Dit zou ik ook niet prettig vinden. Ze had je idd ook dat zakdoekje kunnen geven zodat je het zelf kon doen, dat had ik iig gedaan. En zomaar een kind op schoot nemen vind ik ook niet normaal. Geen idee hoe ik zou reageren in zo'n situatie, denk dat ik van verbazing ook niks meer zou zeggen en alleen maar heel appelig zou kijken haha
brrrr moet er niet aan denken de snot van een ander kind af te vegen.....getver!!! snap ook niet dat wildvreemden dat dus bij jou kind doen zou dan ook keihatd zeggen, bedankt maar kan prima zelf voor me kind zorgen, ik zou ook me kind van haar schoot afsleuren