Vreemden en je kind

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique4, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook een keer. Kindje wat buiten de winkel langs een drukke straat vol met auto's zonder jas en schoenen liep te spelen mer speelgoed uit de winkel.
    Ik zei: is je mama binnen?
    Ja dus, moeder bedankte me niet eens. Kind kon zo door een voorbij razende auto geschept worden.
    Onbeschoft gewoon

En wat ik zou doen van ts: geen idee, de mijne zet het gelijk op een gillen bij een ander, gelukkig :)

2. MvdW

MvdW Niet meer actief

Nou onze kleine is nog niet geboren, maar ik had het absoluut niet goedgekeurd en er ook zeker wel wat van gezegd.

Vreemde mensen moeten gewoon van je kinderen afblijven vind ik.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tja ik vind het best wel moeilijke situatie eigenlijk...

Wat betreft dat snot afvegen en de daarbij behorende reactie: Dat vind ik dus niet kunnen.

Wat betreft het op schoot nemen vind ik toch lastiger. Ik was een tijd terug ook bij de ha en kyan was aan het spelen in de wachtkamer. Op een gegeven moment pakte kyan een stuk speelgoed en liep er mee naar een vrouw toe (stond al versteld hij is namelijk mega verlegen bij vreemden) en gaf het haar. Toen maakte hij duidelijk dat hij opgetild wilde worden. Tja dan snap ik wel dat iemand dat dan doet. En nee echt leuk vind ik het niet, maar aan de andere kant wil ik het contact maken met anderen niet remmen.

Die mensen die dan je kind aaien oid... die vinden je kindje dus leuk/lief blijkbaar en denken dan misschien niet na of mams dat wel zo leuk vind.

Dus in deze situatie zou ik wbt het snot afvegen zou ik zeggen bedankt maar het lukt zo wel. En wbt het op schoot nemen (en dat vind ik ook niet leuk) zou ik het toch laten begaan. Of het nou netjes is of niet maar diegene probeerd ook leuk te doen tegen je kleintje en om diegene dan maar gelijk een afblaffer te geven vind ik ook een beetje raar.

Iedereen hier vindt de wereld aso worden en brutaler en minder vriendelijk. Iedereen weet heel goed te vertellen wat allemaal wel niet aso is. Maar als iemand dan aardig probeerd te doen voor je kindje en die blaf je af ben je denk ik zelf geen haar beter (en dan niet alleen in de situatie van de TS)

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    die had van mij ook nog een klap op zijn bek gehad!!niemand komt aan mijn kind!;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk idd dat het brabants is, ik zeg het ook altijd.:D

Kijk, dat iemand een zakdoekje aan zou bieden is alleen maar lief, maar dit vind ik ook veel te ver gaan, niemand moet zo maar aan andermans kind zitten. (noodsituaties uitgesloten) Toen m. een baby was heb ik het ook vaak genoeg gehad hoor, dan wilde er weer iemand met z'n klauwen in die bak gaan hangen. Dan gaf ik een ruk aan de wagen, dan keken ze altijd erg verbaasd. Soms ging ik over wat tenen heen, maar dan leren ze het tenminste.
    Jeetje, ik heb echt nooit de behoefte om aan andermans kind te zitten.

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat is waar, ik zou een kind ook niet laten liggen, dus ik begrijp je volkomen.

7. Leliana

Leliana Niet meer actief

Een vreemde moet met z'n &%*@# van mijn kinderen afblijven ...

Ik had er dus echt wel wat van gezegd...
    'kijk zo moet het mama' GRRRrrRR,wat bezield die vrouw?

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ligt een een beetje aan de situatie denk ik. Als ze er verder 'normaal 'uitzag en mijn dochter het geen probleem vindt. Tsja dan zou ik ook geen problemen zien. Misschien was die opmerking wel helemaal niet zo bedoeld en drukte ze zich gewoon wat ongelukkig uit. ( Mijn schoonmoeder is er ook zo 1:D)

Ik vindt het verder ook geen probleem als ze mijn dochter even willen aaien of haar handje vastpakken.
    Ik denk altijd maar zo, het is vast lief bedoeld. En als mijn dochter dat niet wil, laat ze dat ook duidelijk merken en zou ik wel ingrijpen. (op een vriendelijke manier;))

Deel Deze Pagina