Schreeuwen afleren?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Purified, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik vroeg me af als er een manier was om mijn peutertjes geschreeuw af te leren. Ze is nu 2,5

Ze schreeuwt niet de hele dag hoor, maar alleen als ze uit bed wilt of niet wilt gaan slapen.

S'ochtends roept ze soms gewoon mama, dan weet ik dat ze wakker is en dan haal ik haar uit bed. Alleen s'middags als ze wakker word krijst ze het los, alsof er iets aangedaan word. S'middags slapen word ook steeds moeilijker.

Ze heeft het slapen s'middags echt nog nodig, anders zit ze hier om 6 uur s'avonds moe chagrijnig en in haar oogjes te wrijven.

Mijn humeur word hier altijd iets minder van, kijk ik snap dat babies huilen en nog niet kunnen communiceren maar dit is gewoon krijsen. Ik wil eigenlijk haar pas uit bed halen als ze "rustig" is.

Hoe kan ik dat gaan aanpakken?

Gewoon laten liggen als ze bezig is met krijsen werkt niet altijd, een aantal keer is ze dan binnen 10 minuten rustig, een aantal keer is ze dan echt een uur bezig. Naar boven gaan om te zeggen dat ze pas uit bed mag als ze rustig is werkt ook niet, kun je meer dan 5x naar boven lopen en het haalt alsnog niks uit..

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ze is natuurlijk geen baby meer:p
    Hier was dat ook zo en toen hebben we het middagslaapje eraf gehaald en savonds lekker vroeg erin en dat werkte perfect!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat ze om 18.00 moe is is logisch, dat is de oudste hier ook altijd maar die doet het al een jaar zonder middagslaapjes en die heeft ze ook echt niet meer nodig. Niet meer overdag naar bed brengen, op tijd eten 17.30 ofzo en dan lekker om 18.45 ofzo naar boven zodat ze om 19.00 in bed ligt en gaat slapen.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier wordt er ook veel gekrijst. Vaak is het gewoon om zijn zin te krijgen. Wij blijven maar zeggen. Shhht niet zo schreeuwen. Maar of het ook werkt.
    Slapen is hier sinds vrijdag ook een stuk minder. Op kdv was het al. Die dagen ligt hij uiterlijk half 7 in bed. Tijdens eten is het al drama. Ff doorbijten als ouders denk Ik dan. Hoe ben je zelf als b je heel moe bent? En dan kun je je ook nog niet goed uitdrukken

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Begrijpt ze wel dat je haar ook kan horen door de babyfoon? Het is best logisch dat als je mama niet kan zien ze verder weg is en dat je dan gaat schreeuwen. Misschien moet je de babyfoon heel hard zetten en haar samen met papa laten luisteren in de woonkamer. Jij gaat haar dan nadoen (op een grappige manier) in haar slaapkamer. Papa reageert dan bij het schreeuwen met au au mijn oren. Maak het vooral leuk en leerzaam. Schreeuwt ze daarna weer? Loop dan de kamer in met verband of een pleister op je oor. Dan begrijpt ze het vast wel! En... als mama zo binnenkomt moet ze wel met doktersspullen eerst mama's oren beter maken ;)

6. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om 18.00 uur naar bed brengen is toch geen rare tijd voor zo'n kleintje. Ze wil duidelijk geen middag slaapje meer doen. Die van mij gaat er ook altijd om 18.00 in en slaapt tot de volgende ochtend 07.00. Ze is nu 4 en dit doen we al vanaf dat ze geen middagslaapje meer deed. Zo houdt ze het prima vol decielen dag...

7. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik denk ook dat ik het middagslaapje zou laten vervallen.
    Onze tweeling was na hun 2e verjaardag alleen maar aan het donderjagen en slapen ho maar. Dus vroeg eten en om 18uur lagen ze op bed en dat ging prima.

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Toevallig kom ik dit topic tegen en ik hoop een vraag te kunnen stellen? Hoe doen jullie dat vroeg eten en vroeg op bed leggen op werkdagen? Onze dochter zou namelijk ook prima zonder middagslaapje kunnen, ze gaat 's middags wel goed slapen, maar 's avonds juist erg moeilijk en laat. Maar als ik werk is half 8 het vroegst haalbare omdat we op zijn vroegst pas om half 7 eten (ik ben om half 6/kwart voor 6 pas bij het KDV). Dus hoe doen jullie dat met werken? Of hebben jullie een baan waarbij jullie vroeger klaar zijn?

Sorry TO, ik heb geen tips helaas. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik hier even inbrak :)

9. adi

adi Niet meer actief

Niet :)

Wij eten pas om 18 uur en ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat de kinderen dan al op bed liggen.

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Meneertje gaat twee dagen naar kdv. Op deze dagen eten we vaak makkelijke dingen. Op kdv eten ze rond 16.30 stukjes groenten. Ook hebben we vaak geluk dat papa al thuis is en aan het eten kan beginnen. Daarnaast hebben we een snelle eter. Hij kan binnen een kwartier klaar zijn.

Deel Deze Pagina