Wij gaan in september 2 weken kamperen. Mijn oudste zoon is nogal verslingerd aan de laptop (en internet), maar het ligt eigenlijk niet in de planning om die mee te nemen. Nou mag hij momenteel maar 1 moment per dag op de laptop en dat is de tijd tussen pyjama aan en daadwerkelijk naar bed gaan. Hij speelt dan spelletjes van Kenny.nl of meestermichael.nl. Nou zaten we eraan te denken om voor hem een storio 2 aan te schaffen. Maar: wat voor spelletjes kun je daarop spelen? Zijn dat ook spelletjes waar je iets of iemand van de een naar de andere kant moet leiden, vormen en kleuren kunt doen, reeksen kloppend moet maken enz? Hij heeft autisme en zijn interessegebied is beperkt. Er is maar weinig speelgoed dat hem boeit. Hij is bezeten van reptielen, amfibiƫn, (wal)vissen ed. En verder eigenlijk constant bezig met multimedia. Zodra wij een foto maken wil meneer eigenlijk de camera overnemen en zelf foto's gaan maken. Nou las ik dat dat ook kan met de storio, maar is de kwaliteit van die foto's ook nog enigzins acceptabel? Hij kan veel op de computer, hij is geen hulp nodig om daar te komen waar hij wil. Ik neem aan dat de storio ook makkelijk te bedienen is voor kinderen.