Vreemdgaan met Filemon

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Emsy, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    99% mee eens. Behalve het dikgedrukte: soms kan je het niet repareren maar wel voor lief nemen, je relatie is zoveel meer dan de seks.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Ik zie niets dikgedrukts, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt met voor lief nemen?

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Sorry dit bedoelde ik. Er kunnen problemen tussen de lakens of in een relatie zijn, waardoor je het gevoel kan hebben iets tekort te komen maar waar niemand iets aan kan doen. Dat hoeft geen reden te zijn om de relatie dan maar te beëindigen. En evenmin om het zomaar ergens anders te zoeken, soms moet je maar gewoon dealen met een situatie.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Oh, maar ik had het niet specifiek over seksuele issues hoor. Ik bedoelde meer dat iedere relatie z’n ups en downs heeft en je bent of gelukkig genoeg in je relatie om er je best voor te doen aan eventuele problemen te werken of met bepaalde minpunten te leven (en het niet buiten de deur te zoeken), of je ziet geen uitweg meer en kunt de situatie zoals die is niet accepteren. Dat is natuurlijk prima, als het over is is het over, maar wees dan stoer genoeg om eerlijk te zijn hierover naar je partner en daar of samen aan te werken, of de relatie te beëindigen. En dan kun je het met zo veel andere mensen aanleggen als je maar wilt. Maar dat slappe gedoe alsof iemand geen enkele zelfbeheersing zou hebben en ‘zomaar’ een verhouding in zou struikelen vind ik zo’n onzin. Als je het doet, dan doe je het bewust.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, precies. “Ik struikelde en viel op zijn piemel.” Zoiets? Je gaat niet per ongeluk vreemd. En zeker niet meerdere keren. Wees dan een beetje stoer en wees eerlijk. Tegen jezelf, tegen je partner en tegen je bij-slaap. Maak een keuze en geef de andere betrokkenen ook de kans om een keuze te maken.

EdN vindt dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Volgens mij zijn we het eigenlijk helemaal eens, alleen jij schreef in je eerste reactie dat als een probleem niet op te lossen is, een relatie dan over is. Dat is waar ik tegenin ging.

7. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Ik vind het ergens wel een grappig programma, terwijl ik ook zeker op een aantal punten dacht HUH?! Maar dat vind ik dan ook wel weer leuk.

Ik ergerde me zelf vooral aan het feit dat hij ook allerlei gesprekken heeft met nieuwe vriendin n het programma. Zover ik weet is hij pas een paar maanden uit elkaar met moeder van zijn kinderen en dan vind ik het gelijk zo confronterend voor die kinderen. Houdt dat nog even lekker voor je zelf. Maar misschien zijn ze al veel langer uit elkaar en hebben die kinderen er totaal geen probleem mee ...

Deel Deze Pagina