Vreemdgaan tijdens de zwangerschap door de vingers zien?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door priscilla1412, 15 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Wauw, heftig verhaal! NIET door de vingers zien!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij vind hij het wel mooi makkelijk, dump die man alsjeblieft hij gaat niet alleen vreemd hij ontkent ook nog eens jullie relatie.
    Wat heb je aan zo'n iemand?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik denk dat je het met een baan + toeslagen prima red bij een particuliere huur.

Huisarts - maatsch. Werk.

Dit ga je redden meid.

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

TS, hoe gaat het nu met je? Succes morgen bij de huisarts (toch?)

5. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ts is niet meer actief zie ik net....

6. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Wat? Jullie zijn 9 jaar bij elkaar maar hij zegt dat jullie geen relatie hebben? Tegen wie? Waarom? Ik zou iets als relatietherapie ondernemen, cursussen, samen op vakantie, iets om eraan te werken. Hij kan niet zomaar opgeven omdat je eventjes wat minder leuk doet (wat misschien niet eens zo is, wie zegt dat het aan jou ligt?) Echt, het wordt al zwaar genoeg als je samen bent en een kind krijgt. Om nog maar niet te spreken van liefdesverdriet en gedoe om de voogdij en dergelijke. Dit kan niet van hem uit, maar opgeven, nee.

7. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Oh wauw, hij gaat dus wel vreemd? Sorry, daar had ik overheen gelezen :-O Wat raar dat hij dat nu doet, kan echt niet. Praat erover met jullie vrienden want iemand moet hem wakker schudden. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het goed komt. Zo ga je toch niet om met een zwangere vrouw, bah.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zie dat ts niet meer actief is maar misschien lees je nog wel mee,

Een man getrouwd of niet getrouwd, lang of niet lang samen en of het kind nu wel of niet van je partner is....een zwangere vrouw of een vrouw met kinderen mag niet op straat gezet worden, het is in de wet dan ook zo geregeld dag een vrouw de eerste 6 maanden na officieel uit elkaar te zijn in huis mag blijven om voor haarzelf en haar kinderen of ongeboren kind een verblijfplaats te zoeken,

Wel is het zo dat als de man merkt dat je het bewust tegen gaat en al 3 opties hebt afgeslagen hij dit bijv bij een advocaat aangaat en er bewijs tegen kan vinden dat je het tegen gaat je alsnog vroegtijdig het huis word uitgezet, wanneer jij dus met 3 maanden een flatje kunt krijgen moet je hem wel aannemen tenzij je in overleg bent dat dit eigenlijk niet is wat je wil en je liever nog even verder zoekt en hij hiermee akkoord gaat.

Anyway je mag hem de eerste maanden dus uit huis zetten,

Dit geld overigens voor iedereen waarbij de relatie over is, stel je hebt een nieuwe vriend waarbij je 2 jaar samen woont maar heb 3 kinderen uit een eerdere relatie en het huis staat op zijn naam..... Dan nog moet de huidige partner het huis verlaten tot de vrouw onderdak heeft gevonden voor haar en haar kinderen.

9. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    joh meid, als hij nu al zo doet...hoe denk je dat hij gaat doen als de kleine er eenmaal is??? ik neem aan dat je samen voor dit kindje gekozen hebt?
    en hij kiest er voor om vreemd te gaan.... ik zou zeggen, pak zn tas en zn kleren en sodemieter die flapdrol de deur uit... hij vreemdgaan, hij eruit.... gaat ie niet?? tas bij de deur en ander slot op de deur!!

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk dat een slotje wel kan, aangezien TS niet meer actief is?

11. moon81

moon81 Actief lid

22 apr 2010
    230
    0
    0
    Utrecht
    Je moet erkenning toch regelen voor de 24e week van je zwangerschap? Of is erkenning van de vader van je ongeboren vrucht iets anders?

Ik zou die erkenning niet regelen, laat hem zich eerst maar eens gedragen als een vader, zijn verantwoordelijkheid laten nemen, dan kun je het altijd nog regelen...

12. jokiebear

jokiebear Lid

12 feb 2015
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    er word aangeraden om voor de 24 weken de erkenning van de ongeboren vrucht te regelen omdat de baby vanaf 24 weken levensvatbaar is.
    maar je mag gewoon tot je 40 weken de erkenning van de ongeboren vrucht doen.

13. aapje7

aapje7 Actief lid

28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan vertrekken alvast al zijn kleding en persoonlijke spullen door het raam.
    Hoppaaa en als ie niet gaat dan gooi k m erachteraan.

Sorry kan mij hier heel boos om maken. Eerst vreemdgaan en dan nog vertikken ook om weg te gaan.

Vind het knap dat je zo kalm blijft.
    Waarom vertikt hij het om weg te gaan? Ziet hij zelf niet in dat hij iets ongelovelijk fout heeft gedaan?

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    TS is niet meer actief,

15. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    #75 Maya1982, 31 jul 2015
    Laatst bewerkt: 31 jul 2015
    Ondanks dat ts niet meer actief is, zou ik nog wel de aandacht willen vestigen op het volgende (gezien vele reacties over erkenning en omgang):

Partnerschap en ouderschap zijn 2 verschillende zaken. Zoals in dit geval waar sprake is van een waardeloze partner (afgaand op puur verhaal van ts, wat dus 1 kant van het verhaal is), maar hoeft niet meteen te betekenen dat het een waardeloze ouder is. Het gaat niet om de rechten van de ouder, maar om de rechten van het kind. Kind heeft recht om beide oudere te hebben als dat mogelijk is (en veilig). Vader kind ontzeggen in dit geval is dus kind de vader ontzeggen. Ofwel.... Ouders maken er potje van en kind betaalt de rekening. Kijk uit met zulke adviezen! Zeker als je niet echt weet wat zich aan beide kanten heeft afgespeeld...
    Beter met elkaar en evt. Maatschappelijk werk om de tafel en gesprek aangaan hoe je als ex partners het nu goed voor kind wil gaan regelen, incl de zwangerschap dus.

16. Leaf

Leaf Niet meer actief

Nee, je hoeft erkenning niet te regelen voor de 24e week. Kan ook daarna. Zelfs na de geboorte volgens mij.
    Wij hebben onze kleine afgelopen week erkend (bij 27 weken).

Sowieso is erkennen alleen dat de vader erkend dat hij de vader is. Mijn vriend heeft in principe nu nog geen rechten. Geen voogdij. Dat moet nog geregeld worden via de rechter.

17. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Het is niet correct dat een vader die erkent heeft, maar geen gezag heeft, geen rechten zou hebben. Een vader die het kind erkent wordt daarmee juridisch ouder en heeft wel degelijk rechten. De moeder heeft o.a informatieplicht naar de juridische vader toe bij belangrijke gebeurtenissen en de juridisch vader heeft recht op bepaalde info als hij daar zelf om verzoekt. Krijgt de vader ook gezag, dan wordt hij gezaghebbende ouder en zijn beide gezaghebbende ouders samen beslissingsbevoegd bij alles wat het kind betreft.

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Volgensmij is de TS getrouwd met deze man. (Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Dan is de erkenning al bij wet geregeld. Anders is het wanneer beiden niet gehuwd zijn.

19. Koon

Koon Niet meer actief

+1000!!

20. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Als ouders er beide een potje van maken ben k t met je eens. Maar als mijn vriend met een ander vreemd zou gaan dan ben ik weg met kind en al. Zou daar ook verder niks voor regelen, zie dat niet in belang van mijn dochter als ze een vader heeft die zich zo gedraagt

Deel Deze Pagina