Vreemdgaan & vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

Hoi

zij is jouw niet waard en ze is niet te vertrouwen.
    Ik heb niet t hele topic gelezen,maar ik denk toch wel dat je je vent ook de volle laag hebt gegeven,dat hij dit nooit meer flikt.
    heel veel sterkte om dit te kunnen verwerken

groetjes

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Door wat je hier zegt denk ik dat je de vriendschap in elk geval nooit meer terug kunt krijgen zoals het was. Blijkbaar geef je haar de schuld van dit hele debacle, als je haar echt terug wil als beste vriendin dan zul je daar dus iets mee moeten. Anders kun je misschien wel bevriend met haar zijn, maar zal het altijd anders zijn doordat je haar niet vertrouwt en waarschijnlijk steeds als je haar ziet moet denken aan wat er gebeurt is. Dan zul je dus nog steeds je beste vriendin missen (snap je wat ik bedoel? Lastig uit te leggen).

Verder is het al gezegd: doe wat goed voelt!

3. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ligt eraan hoe ik me erbij zou voelen. Als ik jou zo lees zou je het ergens wel weer goed willen maken. Is ze verder wel altijd een echte vriendin voor je geweest? Was ze er voor je als jij haar nodig had? Hadden jullie lol samen, luisterde ze naar je als je ergens mee zat?

Ik zou haar in dat geval wel een keer aan willen horen, hoe ze tot zoiets is gekomen, wat haar heeft bewogen en ik zou haar vertellen wat het met mij heeft gedaan.

Weet je, uiteindelijk zijn we allemaal mensen en die maken soms hele stomme fouten...

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    En hoe zit het bij haar man dan?

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik denk dat de vriendschap niet meer hetzelfde wordt als je haar weer toe laat in je leven. Ik zelf persoonlijk zou het niet meer doen, maar het is een lastige keuze voor je en dat begrijp ik.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou zo'n persoon zou ik niet meer in mijn huis willen hebben en al helemáál niet in de buurt van mijn man...anderssom net zo!
    Ik vind ook dat je als beste vriendin dat gewoon niet doet, dat is verboden terrein! dat doe je je beste vriendin gewoon niet aan!
    Gelukkig dat alles tussen jou en je man wel goed is gekomen, ik denk dat dit ook alleen gaat werken als zij niet meer in de buurt is.
    wat rottig ook zeg :( maar je moet je eigen gevoel volgen. sterkte/succes

7. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Oei wat een lastige situatie .. Ik had het echt met veel pijn in mijn hart en moeite beide afgekapt en mn man uit huis gegooid.. Klinkt erg hard maar ik hecht heel erg veel waarde aan vertrouwen en dat zou nooit meer op welke manier dan ook hersteld kunnen worden!

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Lieffie, Doe het niet. Het is allemaal te vers... Al begrijp heel goed dat je haar verschrikkelijk mist.
    Maar het zal nooit weer hetzelfde worden als voorheen. Ookal zou je haar vergeven het moment dat zij en L ook maar even alleen zijn zul je ze wantrouwen.

*Dikke knuffel*

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar de vriendschap wordt niet meer hetzelfde, de liefde en de band tussen TS en haar man wel dan?
    Als ze het haar man kan vergeven en een kans wil/kan geven, waarom zou ze dit dan niet doen bij haar vriendin?

Ik vind eigenlijk dat als je een "meest schuldige" aan moet wijzen dat nog altijd haar man is en dat als je het hém kunt vergeven en een kans kunt geven, dat ik dan niet inzie waarom je dit niet bij de vriendin kunt doen?

Je man heeft zoveel meer verplichtingen die voortvloeien uit jullie relatie/huwelijk dan gewoon een vriendin of je beste vriendin. Zowel wat jou betreft als jullie kinderen.

Natuurlijk moet je je vriendinnen ook kunnen vertrouwen, maar die hebben toch minder verplichtingen tov jou dan je eigen man.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Normaal ben zou ik zeggen volg je gevoel en ben ik geloof ik ook aardig vergevingsgezind, maar ik moet zeggen dat ik me er echt helemaal niets bij voor kan stellen dat je met de man van een vriendin gaat zoenen. Dat doe je al niet met een vriendje als je tieners bent en is voor mij te belachelijk voor woorden als het om de man en vader van het kind van een zogenaamde goede vriendin gaat. Ik snap heel goed dat je de relatie die met haar dacht te hebben mist, maar hoe weinig moet zij jou respecteren om dit te doen. Ze mag zo een beetje elke man die ze tegen komt zoenen, zo moeilijk moet het dan toch niet zijn om van de jouwe af te blijven. Ik zou mijn energie en aandacht in mijn gezin en andere vriendinnen die wel het beste met je voor hebben steken.

Met je man is anders hoor (vind ik)

Oh ik lees net terug en zie dat je dit zelf ook al besloten hebt. Succes ermee.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik denk juist echt precies andersom, ik vind juist dat haar man toch verdorie wel een ander kan uitzoeken ipv de beste (of een goede) vriendin van je vrouw! Hij moet sowieso al van anderen afblijven, maar als je dan vervolgens ook nog een vriendin van je partner neemt dan ben je in mijn ogen toch écht héél verkeerd bezig.

Jij kunt nu wel deze vriendin niet meer in je leven willen en je op je gezin (en dus man) richten, maar wat als je straks weer een nieuwe vriendin hebt? Wat dan? Verwacht je dan van deze vriendin dat ze niet op de mogelijke advances van je man in gaat of geloof je dan ineens dat je man het nu niet meer doet?

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wat ik kan opmaken uit het forum blijkt dat het nog redelijk vers is, als ik jou was zal ik (zoals je al zei) je storten op je gezinnetje en het kleine wondertje in je buik..

Laat er een tijd overheen gaan en bedenk dan of je haar nog in je leven wilt als "beste" vriendin!

Heb wel respect hoe je met de situatie omgaat!! Super dat je aan je gezin blijft denken ondanks alles... Je man boft maar met zn ruim-denkende-vrouw! ;)

13. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je verdient veel beter lieverd! Ze is je aandacht echt helemaal niet waard! Denk aan je mooie gezinnetje nu, je prachtige meisje en je kleintje wat in je buik zit! En als er weer iets is, je weet ons te vinden he? ;)

Dikke knuf !!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

De persoon met wie je je leven wil delen en kinderen krijgen is wel iets anders dan een vriendin. Vriendinnen komen en gaan. Je huwelijk opnieuw een kans durven geven na zo'n verraad (ja, natuurlijk is het van de man uit net zo goed verraad) is iets heel anders dan besluiten een vriendin niet meer te zien omdat zij het in haar kop heeft gehaald met jouw man te zoenen.

De vertrouwenskwestie tussen TS en haar man staat los van de eventuele nieuwe vriendinnen die TS zal krijgen.

Ik denk dat TS zich vooral goed moet beseffen wat ze zich op de hals haalt als ze haar weer toe laat in haar leven. TS kan en wil verder leven met haar man na deze misstap, maar waarom moet ze die zogenaamde vriendin dan ook maar vergeven? Dat creëert een onwenselijke situatie, want wat zou ze nog kunnen toevoegen aan het leven van TS?

15. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Zo te lezen heb je genoeg vriendinnen die je wel kan vertrouwen en die lief voor je zijn. Zou me echt daarop gaan richten, volgens mij is dat beter.

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina