Vreemdgaan, wat zou jij kunnen vergeven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ga daar wel vanuit ja. Of dat zo is geen idee.
    Maar wat ik zeg ik ga er wel vanuit.

2. Within

Within Niet meer actief

Weet je dat je me nu heel erg aan het denken zet? Ik heb hem vergeven, zou hij dat dan bij mij ook moeten doen?
    Eerste ingeving zegt Nee. Als ik het dan ook ergens anders ga zoeken, wat doe je dan nog bij elkaar.

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik zou het echt niet weten. Denk eigenlijk ook niet dat je dat echt van tevoren kan zeggen.
    Misschien zou ik het wel kunnen vergeven slippertje dan hè niet een echte relatie die lange tijd (heeft) geduurd. Maar dat er wel heel veel zou veranderen. Het vertrouwen zou weg zijn. Nu heb ik er geen probleem mee als hij een weekend alleen weggaat. Laatst zelfs met een vriendin van hem. Maar dat zou ik dan echt niet meer kunnen hebben.
    Ik denk niet dat vreemdgaan in de zin van een slippertje perse' iets met jou als partner te maken heeft. Sommige mensen kunnen liefde en seks heel goed scheiden en het kan ook een probleem op het werk oid zijn wat maakt dat hij zichzelf niet onder controle heeft. Net zoals dat dit ook voor minder behoefde aan seks kan zorgen en dat wil niet zeggen dat hij jou minder aantrekkelijk vindt. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik dat op zo'n moment ook niet zo rationeel kan zien.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ja dat zou toch meer als normaal zijn
    ik hoef geen vergeving dan dat heb ik niet eens verdient

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wil niet eens dat hij het mij vergeeft wanneer ik vreemd ben gegaan. Ik zou namelijk dan echt elk respect voor hem verliezen. Vreemdgaan is in mijn ogen het ergste wat je je wederhelft (waarvan je houdt en trouw hebt gezworen) kunt aandoen. Mocht ik willens en wetens met een ander naar bed gaan, is dat alleen maar met het doel om hem te kwetsen, vind ik. Als hij begint over vergeving, dan heb ik niks meer bij hem te zoeken :D

Gewoon een no-go dus. Van beide kanten niet. Kan me verder niet schelen in wat voor situatie je zit; nee. Uit vrije wil ga je niet vreemd, dat doe je niet. Dan mankeer je echt iets aan 'mijn manier' van normen en waarden. Wil je met een ander naar bed? Prima, maar dan beëindig je eerst de relatie of je zorgt dat je partner 'gek' genoeg is om toestemming te verlenen. Daarna mag je doen en laten wat je wilt.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik weet het niet, ik kan nu heel hard roepen dan is het over, maar we hebben wel 2 kinderen samen, een huis enz. Als het puur om seks gaat vind ik dat je nog best veel weggooid. Kijk wordt hij verliefd op iemand anders en doet er wat mee vind ik dat al anders

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ben het niet altijd met je eens maar nu helemaal!

8. carebear

carebear Niet meer actief

precies zo als ik denk.

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou niks vergeven ! Geen zoen , geen slippertje en geen affaire . Dat hij het over zijn hart kan krijgen zegt dan genoeg over hem en dan weet ik dat hij het vaker kan doen .

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het er met mijn man over gehad. Wat als ik nou vreemd zou gaan? Hij gaf aan dat ie dat heel erg zou vinden, maar me waarschijnlijk niet meteen aan de kant zou zetten.
    Andersom weet ie heel goed dat hij z'n koffers zou kunnen pakken.

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier is het van beide kanten een no go, en we vinden dat beide niet meer als normaal

ook geen slippertje of een zoen

het is het laagste wat je elkaar aan kan doen

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lichamelijk contact met een andere vrouw is hier einde verhaal. en dan bedoel ik niet klopje op de schouder. maar zoenen, strelen, sex enz enz. waarom zou hij een andere vrouw aanraken als hij getrouwd is en gezin heeft. als hij niet gelukkig in dit huwelijk is, wil ik liever dat hij daar een eind aan maakt en dan pas met andere vrouwen t bed in duikt. en ook zoenen is not-done. zie geen enkele reden waarom ik het moet toelaten dat hij met een ander kust

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

zo denk ik er ook over.
    Zoiets gebeurt niet zomaar je hebt altijd een keuze om het wel of niet te doen die kus, of andere intimiteit met een ander dan je partner.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Niks! Van beide kanten!

15. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Hier word steeds gesproken over fysiek vreemdgaan.

Een kennis heeft er ooit een aantal maanden een affaire op nagehouden via zn telefoon. Er was vrijwel dagelijks contact met z'n collega. Dus bellen, sms'en (s.x berichten) You get the picture .

Dat is in mijn ogen ook vreemdgaan en minstens zo erg. Misschien nog, voor mij persoonlijk, wel erger dan 1 keer een zoen. Dan gebeurd het echt dagelijks.

Wat vinden jullie daar dan van?

16. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik kan het hem wel vergeven maar toch is de relatie over.

In mijn vorige relatie was er een foutje vergeven en toch bleef het tussen ons in staan. Na jaren nog proberen eindigde het toch in een scheiding. Niet alleen door het foutje, maar het speelde wel een grote rol.
    Ik hem geen zin om hetzelfde gedoe nogmaals te ondergaan. Vandaar , ik vergeef het hem, maar de liefdes relatie is ten einde.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ook dat is einde verhaal!

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    En dan te bedenken dat de vreemdgangerscijfers best hoog zijn, als dat allemaal uit zou komen...oei waren een hoop mensen opeens vrijgezel ;)

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt en het is zelfs zo dat er meer vrouwen dan mannen vreemd gaan..

Dussuhhh Dames vertel eens:D:p

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Helemaal niets, als zoiets is gebeurd is mijn vertrouwen weg en is het einde verhaal.

Deel Deze Pagina