Je maakt een afspraak om dit niet te doen (elkaar de trouw beloven) als je die belofte niet serieus neemt dan vind ik dat geen uiting van respect of liefde naar elkaar. Als je geen respect genoeg voor elkaar hebt om een gemaakte belofte na te komen dan is er geen goede basis voor een relatie (het zou dus was anders zijn als je andere afspraken hebt met elkaar)
Ik ben het eens met mamabri, maar ik zie het probleem van een slippertje ook niet direct. Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden, maar ik ben mijn mans eerste en ik zou het best snappen als hij nieuwsgierig is naar een ander en een keer een slippertje zou maken, met wel als voorwaarde dat hij het eerlijk verteld. Laat ik het zo zeggen, er zijn ergere dingen.
Hmm, wij hebben daarover nooit afspraken gemaakt trouwens. Het spreekt voor zich dat we niet vreemdgaan, maar zou het geen ramp vinden bij een slippertje dus. Denk dat mijn man het erger zou vinden trouwens. Ik zie het mijzelf ook niet doen.
Dus je bent dan ook niet getrouwd want dan beloof je elkaar de trouw... tenminste ik neem trouwen serieus en de beloften / geloften die hierbij horen.. Nu vind ik een slippertje wel minder erg dan een affaire of iets maar het komt allebei neer op geen tot weinig respect voor mij (anders doe je dat de persoon van wie je houd niet aan is mijn mening, waarom zou je iemand bewust pijn gaan doen als je ervan houd?)
Ik dacht na aanleiding van het topic van degene die vreemdgaat dat ik echt nooit vreemd zou gaan. Heb het er ook met mijn man over gehad en die zei dat je zoiets nooit kunt zeggen. Dat er omstandigheden kunnen zijn dat het wel gebeurt. Mocht het zo ver komen dan wil ik dat hij eerlijk is en het mij ook zo snel mogelijk verteld. Anders zou het vertrouwen een enorme deuk lopen. Zoals ik er nu tegen aan kijk zou ik een kus/zoenen kunnen vergeven.
Ik vind dit best bijzonder.. Ik veroordeel je niet, want dit is jouw gevoel hierover maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt niet begrijp. Zou jij je er "gewoon" overheen kunnen zetten dat je man met een ander het bed is ingedoken? Dat hij totaal niet aan jou en je gevoelens denkt? Dat hij zijn eigen belang op dat moment belangrijker vind dan de relatie die hij met jou heeft? Dat hij een gezinsleven op het spel zet omdat hij zijn eigen behoeftes belangrijker vond? Nogmaals, geen veroordeling. Ik ben oprecht benieuwd hoe je daarover denkt. Ik kan me er namelijk niks bij voorstellen..
Ik denk als je erover denkt zoals ons dat je je dat niet kan voorstellen, ik zou dit mijn man nooit aan kunnen doen, ik zou me doodschamen als ik dat ooit zou doen en zou het een slappeling vinden als ie me vergeeft voor zoiets want hij is veel meer waard dan een vrouw die hem niet waardeert en lief genoeg heeft om hem geen pijn te willen doen.
Maarja, aan de andere kant heb ik liever dat mijn man zijn huwelijk op het spel zet omdat hij echt intens verliefd is op iemand anders dan dat hij het doet omdat hij even zin in een pleziertje had.. Dan heb ik helemaal het idee dat ons huwelijk voor niks kapot is gegaan..
Ja, wij zijn wel getrouwd en ook met het idee om voor altijd bij elkaar te zijn, maar dat aspect eeuwige trouw, ach, wij zijn daar wat nuchterder in. We zijn getrouwd om alles goed te regelen met de kinderen en voor een leuk feest. Voor de rest, ach, met een geregistreerd partnerschap was het ons ook wel goed geweest. Immers, dat papiertje of die ring om onze vinger maakt onze relatie niet anders dan het ervoor was. We hebben wel degelijk respect voor elkaar, ik zie mijn man ook echt niet zo snel een slippertje maken, maar ik zeg dat als het gebeurd, ik het niet rampzalig zou vinden. En daarmee ook meteen je laatste punt. Ik zou het niet leuk vinden, maar mij echt pijn doen ermee denk ik niet. Alleen als hij erover liegt, want eerlijkheid vind ik belangrijker dan trouw.
Ook dat ja. Als je te pas en te onpas s*x wilt hebben zonder je te verantwoorden of zonder consequenties moetje lekker vrijgezel blijven.
Zoenen met iemand anders zou ik al niet kunnen vergeven. Kinderen of geen kinderen samen ik zou bij hem weg gaan ook al zou hij het eerlijk vertellen. '' per ongeluk '' tijdens een dronken bui vind ik echt een bullshit antwoord. Voor mij dus ook geen excuus.
Oh ik zou het ook zeker niet leuk vinden (heel zacht uitgedrukt) en ook wij nemen onze beloften zeker wel serieus. Wij zijn (voor zover ik van mijn man weet) nog nooit vreemd gegaan. En respect? Dat heeft in mijn ogen niet alleen met sex te maken, maar met de manier van met elkaar omgaan in het algemeen.
Allereerst, mijn man zou nooit ons gezinsleven op het spel zetten. Als ik tegen hem zeg dat hij nooit een slippertje mag maken, omdat ik anders weg ben, denk ik niet dat hij dat ooit doet. Echter, dat wil ik hem niet verbieden. Als hij het mij eerlijk verteld kan ik er wel overheen komen. Ik zou het er echt wel even moeilijk mee hebben, maar zolang er geen gevoelens bijkomen het wel kunnen vergeven.
Dat vind ik ook onzin tijdens een dronken bui. Want dronken worden vind ik ook een hele grote NO GO! Achterlijk als je als volwassene dronken wordt.
ja maar als je iemand verdriet of pijn doet is dat niet echt een uiting van respectvol met elkaar omgaan toch?