Vreemdgaan, wat zou jij kunnen vergeven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Het zijn je eigen woorden hoor;

Dus vandaar dat ik het zo versta..

Natuurlijk is een huwelijk het waard om voor te vechten maar als je man vreemdgaat denkt hij daar duidelijk anders over en nam hij de moeite al niet om trouw te zijn, laat staan er werkelijk iets voor te doen, nee nu mag jij mooi gaan "werken" aan je relatie terwijl hij al opgegeven heeft.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Precies! (inclusief alezen van zijn gezicht haha)

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Ik vind als je bepaalde afspraken hebt hierover het een ander verhaal, als je afspreekt elkaar trouw te zijn en je gaat vreemd dat dit getuigt van geen tot weinig respect voor diegene die word bedrogen, als je dit van te voren afspreekt is het een ander verhaal want dan heb je elkaar geen trouw belooft.

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Nee sorry, toch niet helemaal waar, ik las te snel.
    Zei net dat ik het eens was met dat een slippertje in een dronken bui, voor mij niet het einde van onze relatie zou betekenen..
    Sex met een ander is sowieso einde oefening.

Een keer zoenen, in een dronken bui inderdaad, zou ik mijn relatie niet voor beëindigen. Zou hem wel enorm veel moeite kosten om mijn vertrouwen weer voor zich te winnen..

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Hij was toch niet je bezit dus dat kan je dan ook niet vragen of verplichten he? Als je relatie goed zit heb je zoiezo niet zo de behoefte om iets ergens anders te gaan zoeken (vind ik maar ik weet dat daar de meningen over verschillen)

Als je al geen gezonde relatie kan hebben en hier trouw in kan zijn kan je het tijdens de moeilijke momenten niet ineens vragen he ;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja, ik snap dat je het zo hebt opgevat, maar dat is het lastige van geschreven tekst. Ik bedoelde dat dat papiertje niet iets meer heeft toegevoegd. Wij vinden het huwelijk heel belangrijk, maar het heeft niet iets toegevoegd wat we daarvoor nog niet hadden. Respect, liefde etc, maar nu we getrouwd zijn vind ik het niet iets wat je zomaar opgeeft, maar dat vind ik van een ongetrouwde relatie ook, zeker wanneer er kinderen in het spel zijn.

Verder vind jij dat je man er anders over denkt als hij besluit vreemd te gaan, maar zoals ik het zie kan mijn man prima een slippertje maken en nog steeds ons huwelijk de moeite waard vinden (of juist weer)!

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

ja zoenen zou ik nog overheen kunnen zetten al zou dat wel heel veel moeite kosten juist omdat intiem zijn voor ons heel belangrijk is (knuffelen, zoenen e.d.) soms nog belangrijker dan seks eigenlijk..

Maar daar zou ik het nog proberen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou ja, het gaat er ook om wat je onder het woord "trouw" verstaat. Trouw in de zin dat je er voor elkaar bent ja!, maar trouw in de zin van monogamie voor het leven, nee, dat zie ik niet zo.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zoenen zou ik ook nog over heen komen.

Maar vreemdgaan echt niet.

Mja dat komt ws ook door wat ik heb mee gemaakt met 1 slippertje en daarna een vreemdganger..

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dus omdat je hem misschien wel eens met woorden kwetst moet dat een punt zijn dat een slippertje ook mag.

Dat is dan toch niet alleen kwetsen wat je doet? Bij een slippertje ben ik mijn vertrouwen in mijn man kwijt hoor. Geen haar op mijn hoofd die maar 1 excuus goed kan vinden wat hij daar op verzint.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik heb het ook meegemaakt. Mijn ex bleek een al een half jaar een affaire te hebben met een collega. Daar moest ik via vrienden achterkomen. Tja, dan is het bij mij ook over, maar dat vind ik toch weer anders dan een slippertje in een dronken bui.

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

klopt maar dat is idd hoe je het ziet, als je daar als partners zijnde hetzelfde over denkt is dat prima.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Een oprecht vraag, hoezo vind je dat anders? Het blijft toch vreemd gaan?

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja ik kreeg een soa van een slippertje.

En van de affaire niet.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Onveilig is bij mij de deur uit. Als hij mijn gezondheid in die zin in gevaar brengt is het wel exit. Daar ben ik dan wel resoluut in. Ook als hij een ander meisje zwanger maakt.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    DAt hangt af van wat je verstaat onder vreemdgaan. Ik vind een slippertje van 1 nacht, wat daarna eerlijk verteld wordt, heel wat anders dan maandenlang achter mijn rug om met iemand afspreken en er heel de tijd over liegen.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tja heb jij er naast gestaan? Nee als hij zegt het veilig gedaan te hebben.. ( sowieso gelijk soa test laten doen toen hij zei vreemd gegaan te zijn veilig of niet )

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wij denken er niet hetzelfde over, maar we kunnen er wel goed over praten. Ik ben dan wel redelijk vergevingsgezind op het gebied van slippertjes, ik denk dat mijn er meer moeite mee zou hebben. Hij is vrij onzeker over zichzelf en zou direct aan zichzelf gaan twijfelen. Dat is ook de reden dat ik hem dat niet aan zou doen.
    Ik zie het echter anders en zou er niet zoveel moeite mee hebben.

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik probeer het te begrijpen maar het lukt mij echt niet. Als hij zijn leuter in iemand anders hangt dan is dat toch gewoon vreemd gaan. Vreemd gaan is gewoon als je tijdens je relatie het bed in duikt met een ander, of dat nou eerlijk verteld word of niet het is gewoon vreemd gaan.

Ieder zijn ding natuurlijk maar ik begrijp echt niet dat je het als vrouw zijnde nog wilt proberen om verder te gaan met iemand die graag zijn leuter ergens anders in hangt.

Een slippertje keur je dus gewoon goed als je met hem verder gaat, zo zie ik het.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee hoor, klopt! Maar als ik er dan achter zou komen dan zou het over zijn.

Deel Deze Pagina