vreemdgaan

Discussie in 'De lounge' gestart door maria04, 16 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou het mijn man welb vertellen en mn moeder in ultimatum stellen.. zou des duivels zijn..

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ben het helemaal eens met jouw reactie.

3. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dit zou ik dus niet doen. Ik zou hem inlichten. Nu loopt jouw vertrouwensband met je man een deuk op.

Ik zou het vreselijk vinden als mijn partner met zo'n geheim rondloopt en het niet met mij deelt. Ik zou denken dat hij me niet vertrouwt. Maar dat is mijn mening.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Sorry, maar ik heb geen idee wat ik aan deze informatie heb. Je hebt in je openingspost al aangegeven dat je moeder flink veranderd is. Waarom melden dat je broer in therapie zit?

5. maria04

maria04 Niet meer actief

Dat een aantal dames zeiden dat ik het misschien met hun moest bespreken dat kan hij denk ik niet aan.

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Oké. Heb je zelf al aan een maatschappelijk werkster gedacht? Die zijn erg praktisch ingesteld. Ik heb er in het verleden veel aan gehad.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #47 Sandana, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Klinkt lullig wat ik zeg, maar je kunt nu niet alleen maar aan je eigenbelang denken. Als je het verzwijgt dan lieg je gewoon recht in zijn gezicht.
    Dat hij ziek is wil niet zeggen dat ineens alles voor hem bepaald moet worden. Laat hem zijn eigen keuzes maken... en daar hoort dus bij dat hij weet dat je moeder vreemd gaat.

Voor een groot deel ben ik het hier wel mee eens.
    Maar..... mijn bezwaren:
    Het gaat hier ten eerste niet alleen om het vreemdgaan.... gezien hoe haar karakter op dit moment is. Er speelt veel en veel meer.
    En omdat jij als kind erin betrokken bent (wat al niet zo hoort te zijn) en dus medeplichtig bent als je het verzwijgt heb je een dubbel probleem. Het is eigenlijk aan je moeder, maar jij weet het nu ook. En ik vind dat je zoiets niet kunt verzwijgen aan iemand waar je van houdt. Ook niet aan een persoon die ziek is...

Ik zou net zo boos zijn op degene die ervan wist en alles zomaar liet gebeuren dan op de persoon die het me aan deed.

8. maria04

maria04 Niet meer actief

Net met mijn man gesproken en het hogen woord is er uit God wat lucht dit op zeg!! Hij reageerde vrij rustig en vond het heel erg dat ik hier mee rond liep. Later kwam de boosheid en wilde eigenlijk richting mijn ouders om haar flink de waarheid te vertellen. Maar dat wil ik niet omdat het sowieso niet zijn taak is en eerder mijn taak zeg maar.

Misschien is maatschappelijkwerk wel iets indd om dit te bespreken er speelt veel meer dan dat.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Wat fijn dat je het hebt gedeeld met je man! Sterkte

10. maria04

maria04 Niet meer actief

Dank je wel

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Fijn om te lezen dat je je man deelgenoot hebt gemaakt, Maria. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe voor de komende tijd.

12. maria04

maria04 Niet meer actief

Dank je wel miss T

En jullie bedankt voor de goede adviezen en lieve woorden.

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens. Iemand verzorgen is ontzettend zwaar. Ook thuiszorg in je huis is intensief. Sommige mantelzorgers laten echt tijden lang alles om voor de ander te zorgen totdat ze op zijn.
    Ik vind juist dat je je moeder zoveel mogelijk moet steunen.
    Niet vind ik dat je moet liegen of in een lastig pakket gedrukt moet worden door je moeder.
    Misschien kan je een goed gesprek hebben met je moeder over haar gevoelens en hoe nu verder en komen jullie samen tot een passende oplossing.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahaha hoeft niet hoor:D

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd fijn voor je ts dat je met je man hebt kunnen praten...dit moet je idd niet alleen doen.

Wat ga je nu verder doen?

16. maria04

maria04 Niet meer actief

Wat ik verder ga doen weet ik nog niet mijn man vind dat ik haar een ultimatum moet geven maar ik vind het erg moeilijk. Misschien met iemand van buitenaf bespreken.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is moeilijk he....

Misschien wel een goed idee om met iemand anders te praten, maar ik zou het zeker al eens tegen je broer en zus vertellen

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Klinkt in mijn ogen idd als iemand in een midlife crisis. Zichzelf helemaal veranderen lichamelijk en geestelijk...hmmm

Maar in hoeverre functioneert je vader nog? Zoals je het nl omschrijft, kan hij nog wel iets en dan vind ik de posts over "ze is zo zielig en je moet haar steunen" een lichtelijk overdreven. Maar ja, ik ben mijn ouders gewend en mijn vader is al ruim 20 jaar echt ziek en mijn moeder gaat ook niet vreemd. Hij kan dus nauwelijks iets. Ergo, ik vind dit geen excuus om maar de bloemetjes met een andere kerel buiten te gaan zetten.
    Snap ook niet zo goed waarom ze zelf niet leert steunkousen om te doen als ze de thuiszorg zo'n invasie vindt. Zo moeilijk is dat ook weer niet.
    Lijkt me gewoon dat ze e.e.a. als excuus gebruikt.

Of ik het je vader zou vertellen, weet ik niet. Voor hetzelfde geldt weet hij het al. Als ze zo veranderd is, neem ik aan dat hij ook nattigheid voelt? Hoe is hun relatie verder?

Wat ik dan wel vreselijk zou vinden is de manier waarop ze blijkbaar jullie naar beneden haalt. Daar zou ik furieus over worden.

Sterkte!

Deel Deze Pagina