Ik reageer even op je rode toevoeging. De relatie die mijn man en ik hebben daarin vinden wij het oke dat er geflirt word. Nogmaals ik doe helemaal niks achter mijn man zijn rug om. In mijn opzicht en die van mijn man ga ik dus niet vreemd!
Meiden, Ik vind het jammer dat ik mij nu zo moet verdedigen. Ik ga niet vreemd en ben ook niet van plan om dit te gaan doen! Ik stond of dacht in ieder geval niet open te staan voor verliefdheid maar nu ik dat wel ben ga ik er verder niks mee doen.
In mijn ogen is het dan ook niet vreemdgaan. Als het binnen de afspraken, die je met je partner hebt, blijft, dan is het geen vreemdgaan. Er zijn stellen, die hebben afgesproken wel te mogen zoenen, maar niet verder... Er zijn ook stellen, die hebben afgesproken dat ze wel seks mogen hebben met iemand anders, maar niet mogen blijven slapen. Of dat het niet met een bekende mag of zo. Niet mijn keuze, maar als dat de afspraken zijn en beide partners zijn er content mee, wie ben ik dan om te veroordelen?
Dat het niet helemaal lekker gaat in je relatie, daar kun je ook niet altijd iets aan doen. Open hier maar eens een poll om te vragen, of er wel eens een periode is geweest in he huidige relatie, waarin het niet helemaal lekker ging. En je hebt gelijk: In zo'n situatie sta je open voor liefde (en aandacht). Niet bewust. Niet dat je een knop omzet en denkt: Nou mannen, kom maar op! Maar juist als je bijvoorbeeld aandacht, tederheid, waardering of begrip mist (op dat moment) in je eigen relatie, en er komt een man (of vrouw!) voorbij, die je dat wél geeft, dan is het denk ik niet raar dat bepaalde gevoelens losgemaakt worden. Is dat verliefdheid? Geen idee, maar het kan in elk geval zo geïnterpreteerd worden. Je krijgt positieve aandacht van een man, die je al tijden miste in je eigen relatie. Hij laat je goed voelen. Dat wil je méér! Dus is het niet raar dat je het gaat opzoeken. En dit kan heel onschuldig zijn. Die ander kan bijvoorbeeld 'gewoon' heel aardig of attent zijn en niks bedoelen. En jij kan er ook voor kiezen om helemaal niks te doen met die gevoelens. Gevaarlijk wordt het, als je hem dan gaan opzoeken. Of gaat flirten met andere mannen, want voor je het weet krijg je respons en wordt je zelf versiert. Als je niet lekker in je vel zit, ben je ook makkelijker hoteldebotel op iemand die je goed laat voelen. Is volgens mij heel natuurlijk/menselijk. Maar dus ook gevaarlijk, want grenzen vervagen... Gelukkig is het mijzelf in deze relatie niet overkomen. In een andere relatie wel. Die liep echt niet en ik werd verliefd op een ander. Niks mee gedaan. Relatie ging uit. Pas jaren nadien toch iets met die ander gekregen. Maar ik geloof echt niet dat je niet verliefd kunt worden op een ander, alleen omdat je al een relatie hebt.
Als je hier hard verteld dat dat bij jullie acceptabel is dan had je heel andere reacties gekregen. Iedereen reageert nu uit eigen oogpunt. Wat zij er van vinden. Als jij en jou man dit prima vinden. Dan maakt het toch niet uit wat iedereen hier daar van vind?
nee ik ben nooit vreemdgegaan, Jammer om te zien dat je hier afgebrand word als je vreemdgaat of bent gegaan.. Ieder heeft zijn eigen keuzes en situaties daarover kun je niet oordelen.. Dr zijn in dit topic mensen die aangeven vreemdgegaan te zijn maar daar word niks over gezegt maar omdat t.s. het vraagt word zij afgebrand.. Doe ff normaal zeg..
Nooit vreemd gegaan, zelfs niet geflirt oid. Heb er geen behoefte aan omdat ik mijn man heel erg waardeer en geen behoefte heb aan een ander. Ik kan me voorstellen dat je ineens spontaan verliefd op een ander kan worden, zeker als je relatie niet helemaal lekker loopt. Wat je ermee doet is echter de keuze die je maakt. Bij mijn man en mij is vreemdgaan, relatie voorbij. Geen uitzonderingen. Ps: het is makkelijk een reactie neer te zetten die sociaal aanvaardbaar is ( niet vreemdgegaan), des te moediger vind ik de meiden hier die durven te reageren dat ze wel zijn vreemd gegaan.
Oorspronkelijk geplaatst door MMarianne: Vraag ik me ook af, zit je nu echt te denken om vreemd te gaan Nee! Oké, zelf weten natuurlijk maar gepland vreemdgaan zou ik wel heel eh vreemd vinden...dan overkomt het je niet meer zeg maar.
Hier een nee. Ben gelukkig in mn relatie en mama van 2 jonge kindjes. Maar wat zijn sommige mensen hier kortzichtig zeg... ongelofelijk! Je mag vinden wat je wil. Maar wat geeft je het recht een ander aftebranden? Je kent de situaties niet. Ik geloof wel dat verliefdheid je kan overkomen. Er zijn altijd momenten (zeker als je kinderen hebt) dat je wat meer langs elkaar heen leeft. Dus voor alle mensen die zo kortzichtig reageren, het kan jezelf ook overkomen. Want geen enkele relatie kan altijd perfect zijn. Het is alleen aan jezelf wat je er mee doet.
Bij mij was het dan misschien compleet anders: ik stond nl. echt niet open voor liefde en verliefdheid, ik wilde helemaal geen mannen dichtbij mij en moest niets van ze weten (door nare ervaringen), maar het overviel mij dus compleet. Vanaf het eerste moment dat wij elkaar zagen was er een bizar sterke klik en konden wij eigenlijk niet meer zonder elkaar. Nu geloof ik niet dat ik ooit nog zo'n gevoel ga krijgen, want wij zijn echt zo hecht samen en dat gevoel was toen zo speciaal. Maar je weet het niet.. Ik weet wel dat je niet echt open hoeft te staan voor een ander, om toch zo'n bijzonder gevoel te ervaren.
Nee, echt walgelijk gewoon dat er 40 zijn die dat wel hebben gedaan... Beëindig dan ten minste eerst je huidge relatie (al vind ik ook dat mensen daar erg makkelijk over denken maar dat is een ander onderwerp) denk ik dan. Eens met Bubblez.
Dat geloof ik helemaal! En zoals ik hierboven ook schreef, kan het ook zijn dat je in een zwak moment je grenzen laat varen en toch vreemd gaat. In mijn ogen ben je dan alsnog fout geweest, maar dat is mijn mening. Walgelijk zou ik het niet noemen. Wel als je er geen spijt van hebt en er mee door blijft gaan. Persoonlijk zou ik, als ik ooit gevoelens voor een ander zou krijgen, bij die persoon uit de buurt blijven. Als ik liever bij die persoon zou zijn (permanent dus) dan bij mijn eigen man, dan doe ik dat niet voordat mijn man en ik uit elkaar zijn.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een leuk topic. Maar de discussie komt niet uit de lucht vallen toch? Overigens denk ik dat of niet iedereen eerlijk antwoord heeft gegeven of dat heel veel dames die vreemd zijn gegaan niet gestemd hebben. Want de echte cijfers liggen in Nederland/west europa weel hoger dan 9% Maar weet je goed voor de dames die hier zo fel zijn dat je zo zeker bent dat jou dit nooit overkomt. Ja verliefd worden kan je overkomen ook al heb je zelf een fijne relatie en ben je gelukkig met de ander. Wij mensen zijn van nature niet monogaam. We hebben onszelf dat aangeleerd in de westerse cultuur. Het is dus niet gek dat je als mens gevoelens voor een ander kan ontwikkelen. Gelukkig hebben we ook geleerd om keuzes te kunnen maken en weten we wat oorzaak en gevolg is. Ofwel we kunnen het beter niet doen. Ik ben wel de andere vrouw geweest zonder dat ik het wist. Heb zelfs een baby van die getrouwde man. Kwam er dus pas aan het eind van mn zwangerschap achter. Heb toen zo goed en kwaad als het ging de liefdesrelatie verbroken en we hebben alleen nog contact omwille van ons kind. Maar ja niemand van zijn kant vd familie weet er van. En dat is helemaal niet leuk.
In mijn huidige relatie niet nee. Wat niet wil zeggen dat ik in 14 jaar mezelf nooit aangetrokken heb gevoeld tot een ander. Maar ik weet wat ik heb en dat zou ik niet zomaar op het spel zetten. Sinds we kinderen hebben al helemaal niet meer, de gedachte dat mijn dochters dan een paar dagen per week niet bij mij zouden zijn, brrrr. Wat niet wil zeggen dat ik vreemdgaan walgelijk noem of zo naïef ben om te denken dat je nooit gevoelens kunt krijgen voor een ander.
Nee, ik heb nooit gestreeld, gekust of meer gedaan met een ander tijdens mijn relatie/huwelijk. Tja een keer flirten tijdens een keer uitgaan wel. Ook heb ik wel eens gevoelens gehad voor een ander. Mijn man net zo. Daar zijn we achteraf eerlijk over geweest, hoewel we beiden er echt niets mee gedaan hebben. En ja dan zullen we er vast voor open hebben gestaan zoals nu gezegd wordt. Maar dat is in een relatie: je hebt ups en downs. Wat je ermee doet is het belangrijkste.