Hoort eigenlijk niet helemáál in dit topic thuis, want ik vind hem persoonlijk juist heel mooi en helemaal niet ‘vreemd’ of ‘grappig’, maar vond het juist vanwege z’n mooiheid wél het vermelden waard : dhr. Purperhart.
Mooi inderdaad! Ik hoor ook weleens achternamen die blijven hangen omdat ik ze zo mooi vind. Misschien kunnen we een nieuw topic openen, met als titel: 'mooiste achternamen'.
Ik ben een tijdje telefonisch enquêteur geweest. Dan sprong die naam in beeld en moest je meteen vragen of je met diegene sprak. En dan zag ik soms zulke gekke namen. Als het dan een dubbele achternaam was bij een vrouw ofzo, sprak ik alleen de normale naam uit, voor ik in de lach zou schieten. Mevrouw Tietjens, mevrouw Altijdvrolijk (die heel chagrijnig was), Schäperkötter ofzo, Poepjes etc. Ook iets Afrikaans? ofzo wat ontzettend lang was en op heel veel jajaja's eindigde. Mbwajibajajajajaja ofzo. Verder namen die ik heb gehoord die wel grappig waren of opvallend, Nöker, de Kwaaisteniet en Batman.
Ysbrandy (van tv-kok Sandra) vind ik wel erg mooi! Nb. je spreekt de a gewoon uit als een ah, dus niet alsof je het over het drankje brandy (bren-die) hebt. Ijs-bran-die dus fonetisch.
Zitten James Bond- A view to a kill te kijken. Eerste naam die net voorbij kwam (van de producer): meneer Broccoli
Witsel Hellendoorn Ik dacht even: wat een grappige. Dacht dat er Rijkeluishuizen stond. Maar nee: er staat Rijkelijkhuizen