Mijn opa kende een mevrouw die ‘van Achteren’ heette en met meneer Piest is getrouwd, dus vanaf toen was het mevrouw Piest-van Achteren
de naam met stipjes (even gedaan om herkenning op Google te voorkomen) is de familie naam maar een familie lid veranderde ooit zijn naam naar ‘vrijvogel’ Of bedoel je dat je het niet snapt dat ik de lading ervan ondertussen wel begrijp? Haha
Aaah oke dat kan natuurlijk! De 1 kan er wat gevoeliger voor zijn dan de ander. Namen dragen ook energie net zoals alles (of kijk bijv naar numerologie) maar goed nu draaf ik door in ieder geval voelde voor hem de achternaam niet positief
N.i.c.o…I.p.p.e.l en R.i.c.h.a.r.d…U.f.t.e.n. Die beiden een werkgever troffen die als email format voorletter/achternaam hanteerden. Zonder puntjes of streepjes ertussen.
En op de basisschool kende ik een familie D.iepenbroek. Ook altijd typisch gevonden. En de achternamen Kip, Schaap, Pot… Oh en Wijnen. Nu dat ineens een werkwoord is geworden is die connotatie ook lollig. Flipse… Was een natuurkundeleraar.
Hahaha dat ‘wijnen’ ja De grap rondom Flipse snap ik niet? Ik ken dat woord niet geloof ik. Pot ken ik er ook wel een paar van. Vond ik vroeger al een naam met een nogal negatieve lading in die zin dat het gebruikt werd (wordt?) als scheldwoord.
Oh, vreselijk, vooral op het werk als ik iemand met zo’n naam moest doorverbinden of aanspreken. Bij vrouwen met een dubbele achternaam, noemde ik alleen de ‘normale’ naam, voor ik in lachen uit zou barsten. - mevrouw Tietjes - dhr Schäperkötter - Herr Nöker - Altijdvrolijk ofzo (reageerde heel chacherijnig) - Poepjes - Batman - Bil.
Wij hadden op school een docent die heet vroeg in de wei, ging trouwen met een naaktgeboren. Werd dus Naaktgeboren-Vroeg in de wei
Het is maar goed dat ik niet met iemand getrouwd ben die Koek, Snoep of Brood heet. Ik heet zelf nl. Trommel. Mijn moeder was verpleegkundige en stelde zich voor aan een patient als zuster Trommel ( heeeel lang geleden) Toen moest die oatient heel hard lachen maar... ze heette zelf me. Beerepoot.