Stond die toen niet in de schaamnaam top zoveel? Ik heb een keer een meisje in mijn stageklas gehad, waarvan haar naam mij ook al opviel.. Vond dat een heel gekke combinatie van voor- en achternaam en heb dat weleens aan mensen verteld.. Zag ik haar later ineens ook in datzelfde lijstje erbij staan Maar ga maar niet haar volledige naam hier noemen
Connie Komen ook zo een leuke. En ja klopt. Maar voor ons was het enigsinds normaal, maar moest er wel om lachen.
Ik ben dan zo benieuwd naar het verhaal achter die achternaam. Bij De Bakker ofzo denk ik altijd "die zijn voorouder was bakker toen achternamen ingesteld werden". De Tietenman... kon er niet af blijven? Of had zelf een set waar menig vrouw jaloers op zou zijn?
Ik denk ook dat er veel verbasteringen, samenvoegen of zelfs vertaald naar, namen zijn. Franse, engelse, duitse achternamen, ineens plat nederlands uitgesproken, nergens nog geregistreerd en pats dat is nu je achternaam, wel geregistreerd.
Een via-via kennis van vroeger ging trouwen. Ze besloot NIET de naam van jaar man erbij te nemen. Lijkt mij een prima keuze. Huwelijk van; Dhr. Lust Mevr. Melk
Voormalige docenten: mevr Vastenavondt en mevr Goedgezelschap. Had ooit ook een collega die Tabak heette en we werk(t)en in de…. Tabaksector
Hahahaha super grappig die eerste twee Ouder tegen docente: ja wanneer zijn de 10-minuten gesprekken? Docente: ja das op een Vastenavondt Iemand die Tabak heet en dan in de tabakssector komen te werken vind ik ook nog altijd grappig