wat zijn de ervaringen van dames die voor de derde keer zijn bevallen? Ging dat nog sneller en soepeler dan de tweede keer?
Nou dan heb ik niet zo'n posi nieuws. Bij mij ging de tweede bevalling heel soepel, s\ nachts rond 2.00 uur begon de bevalling en dat zette goed door. Om 8.49 uur ben ik toen bevallen van een gezonde zoon. Placenta kwam dit keer zonder kleerscheuren na een minuut of 10 (1ste keer operatief verwijderd en fluxus gehad, veel bloedverlies). Totale duur van de bevalling was 6,5 a 7 uurtjes. Bij mijn derde bevalling begon het zaterdagmiddag al te rommelen met weeen om het half uur. Dit is zo de hele middag, nacht en zondag ochtend en middag door gegaan. Was kapot. Zondag middag ben ik bij mijn ouders in bad gegaan en toen zette het door. S'avonds in het ziekenhuis vliezen gebroken en toen bleek dat mevrouw in het vruchtwater gepoept had. Daarna werd het nog heftiger en is ze wel snel geboren. Om 20.58 uur. Helaas had ze niet zo'n denderende start. 1 nachtje moetn blijven en de volgende dag naar huis. Voor mij gevoel ben ik nu dus heel lang bezig geweest met veel voor gerommel (wel weeen maar zette niet door), wa sook echt al zo'n pijn die je weg moest zuchten. Maar als je dan rekent vanaf dat de weeen om de 5 minuten kwamen (zo rekent de vk en rekenen ze in het ziekenhuis ook) dan is het niet zo lang. Dan heb ik er iets van 4 a 5 uurtjes over gedaan. Nu waren mijn 1ste 2 kinderen jongens en de laatste een meid, dus of het daar aan ligt haha? Hopelijk gaat het niet zo bij jullie.
Ik lees mee! Bij mijn twee jongens, telkens 3 wk tevroeg... Ben benieuwd hoe het met dit sloebertje zal zijn!!!
Bij mij ging het de 3e keer wel sneller en soepeler dan de 2e (en 1e) keer. Ik hoefde ook niet gehecht te worden. (1e x 4 hechtingen, 2e x 2 hechtingen) Wel had ik bij de 3e keer al veel last van voorweeen gehad. Waardoor ik ook al wat ontsluiting had toen het echt begon. Ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan.
Noue, ik heb wel positief nieuws hoor! Mijn tweede bevalling was al een 'eitje' in vergelijking met de eerste. De tweede bevalling werd ingeleid met 42 weken en 2 dagen. Gestart met gel, weeen waren nog niet echt op gang toen bleek ik al rond de 6 cm ontsluiting te hebben. Binnen anderhalf uur was baby geboren. Toen ik op het punt stond om te bevallen van mijn derde hoopte ik dus ook dat het net zo 'makkelijk' zou gaan als bij mijn tweede. Nou.... het ging nog makkelijker! Rond 13.00 lag ik aan het infuus (ingeleide bevalling ivm over tijd lopen) Het infuus ging niet gelijk werken, dus toen de vk (die de bevalling mocht doen) rond half 3 arriveerde dachten we dat het nog wel even zou duren. Ik had nog maar een paar weeen gehad en die waren echt nog niet serieus te noemen. De vk besloot toen om nog even naar huis te gaan, het antwoordapperaat op haar telefoonlijn te zetten en dan terug te komen. Het was nog maar net 10 minuten later toen ze aan mij zag dat de weeen toch wel wat krachtiger werden. Dat was om half 3. Het was maar goed dat ze niet weg is gegaan want om 5 over 3 was onze jongste geboren!!!!!! Een bevalling van ongeveer 4/5 weeen en 2 perweeen. Wat wil je nog meer??? Ben benieuwd hoe het de vierde keer zal gaan....
hier van de 3de een hele snelle bevalling gehad om 3.30 verloor ik vruchtwater direkt begonnen de weeen dus naar het ziekenhuis om 7.05 had ik mijn meisje in mijn armen dus alles metelkaar 3.5 uurtjes