Vrees voor weer een miskraam

Discussion in 'Zwanger worden' started by Carolaaltje, Dec 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carolaaltje

Jun 30, 2022
    13
    7
    3
    Female
    Momenteel ben ik bezig met een ovu inductietraject. Dit is mijn 2e ronde waarbij ik ovitrelle spuit (ivm uitblijven natuurlijke eisprong).

Ik heb de afgelopen dagen getest. Van 17dpo t/m 20 dpo lijken de strepen niet echt donker te worden. Dit lijkt heel erg op de vorige ronde waarbij het fout ging met een MK als gevolg.

Ik wil mijn bloedwaarden laten kijken en heb de fertiliteitafdeling gebeld maar die zeggen dat ze niets zouden kunnen zien en dt ik het gewoon moet afwachten. Nu heb ik hier en daar gelezen dat de progesteronwaarden laag kunnen zijn en dat het hiermee te maken kan hebben. Ook bestaat hier medicatie voor.

Klopt het wat de fertiliteitsafdeling zegt of kunnen ze wel degelijk meer doen?

2. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,602
    4,454
    113
    Female
    Het ligt er echt aan waar je in behandeling bent. In Nederland (kliniek) werd nooit iets nagekeken in het bloed (behalve toen ik een bbz had, maar ook pas laat). Nu loop ik in Gent en daar wordt elke keer bloedgeprikt. Ik moest ook bloed laten prikken (2 keer) na mijn positieve zwangerschapstest. Er is geprikt op hcg en progesteron. Er valt echt wel veel over te zeggen. Een goede stijging van hcg en een bepaalde progesteronwaarde willen ze graag zien. Mocht hcg wel goed stijgen maar progesteron te laag staan, dan krijg je daar medicatie voor. Ik snap na deze aanpak echt niet meer dat NL daar zo laconiek in is. Het had mij in elk geval veel stress bespaard als het altijd zo was gegaan. Een laag progesteron merk je trouwens meestal doordat je vroegtijdig begint te bloeden. Jij verliest geen bloed? Mogelijk is je progesteron dan wel goed genoeg om de zwangerschap in stand te houden. Mag ik eens meekijken met je testen? Heel veel sterkte met afwachten.

3. Saartjee

Saartjee Actief lid

Jun 8, 2019
    405
    310
    63
    Female
    Hmm het is raar dat je met een 2e ronde OI geen bloedmetingen krijgt een week na de eisprong. In NL kreeg ik namelijk voor de eisprong een bloedonderzoek en een week erna weer puur om te kijken of ik goed reageer op de medicijnen. Hier dan wel OI gedaan wegens PCOS dus misschien dat daar het verschil in zit?

Maar het is moeilijk zeggen dat het kage progesteron waarden zijn zonder dat het überhaupt getest is.
    Jouw miskraam klinkt als een chemische miskraam, de kans is groter dat het een abnormale baby zou zijn dat het je progesteron is.

In ovitrelle zit HCG, in Gent kreeg ik dat op gegeven moment er extra bij als boost omdat volgens de arts de trigger zorgt voor een hogere progesteronwaarde

4. Carolaaltje

Jun 30, 2022
    13
    7
    3
    Female
    Dan is er toch veel verschil per ziekenhuis. Het zh waar ik in behandeling ben geeft aan pas bij 3 miskramen verder onderzoek te doen. Op dpo 19 is dit de uitslag van mijn test.

Attached Files:

5. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,602
    4,454
    113
    Female
    Hier alle onderzoeken gehad maar nooit iets gevonden. Ik ben niet zo’n fan van de action testen, ze kleuren relatief laat dus mogelijk zou het er op een andere test wel beter uitzien. Ik hoop dat alles goed mag gaan dit keer, veel succes met de komende tijd doorkomen.

6. Mamajolein

Mamajolein Niet meer actief

Ik durf toch wel te zeggen dat dit er waarschijnlijk niet goed uit ziet.. Heb je ook nog een foto van je rijtje testen?

Share This Page