Sinds ik zwanger ben heb ik de haast onbedwingbare neiging om te snoepen. En niet zo'n beetje ook. Ik kan rustig een zak drop op eten per dag of een zak chips en dan 's avonds weer willen. En koekjes tussendoor sla ik ook niet af want trek in zoet. Ik ben er niet blij mee dus dit moet anders want ik wil niet tonnetje rond worden. In plaats van de Tony's Chocolonely's die in de keuken heel hard mijn naam roept heb ik een bakje rozijnen gepakt. Wie herkent dit? Misschien kunnen we elkaar gezondere alternatieven aan de hand doen (die kennen we heus wel) en gedeelde smart is halve smart Ik gebruik ook een aardige dosis prednison nu ik zwanger ben, dat maakt al dat ik wat opgeblazen ben. Het helpt ook niet tegen de trek maar dat wil ik niet als excuus gebruiken
Ik heb sinds een paar weken echt heel weinig eetlust, maar wat ik dan wel eet is vet eten zoals friet of een fishburger bij de mac en idd ik ook loop met een zak chips en dat zo iedere dag. Ik ben zelf een gezond persoon die altijd de dagelijkse hoeveelheid fruit en groente eet, maar sinds ik zwanger ben vind ik niets lekker. Oh en ijs, softijs wel te verstaan, dat vind ik ook erg lekker. Ik weet niet of er een alternatief te vinden is, want ik denk dat je er zelf niets aan kunt doen dat je eetlust is verminderd of je smaak is veranderd. Ik vind het zelf wel lastig, want ik wil wel mijn dagelijkse porties vitamines innemen. Gelukkig lust ik nog wel aardbeien en verse jús d'orange, dus dat eet ik ook wel regelmatig.
Heel herkenbaar, vooral voor taart of koekjes kan je me s nachts wakker maken. Er zit nu 15kg aan, daar zal t ongv wel bij blijven. Aangezien ik nu toch niet kan lijnen of naar de sportschool kan gaan, geniet ik er maar van. Straks ga ik weer lekker sporten en aan mijn lijf werken!
Het makkelijkste is het gewoon niet kopen, kun je het ook niet eten, alternatieven, aardbeien, stukjes appel, enz ook lekker om te snaaien
jaa ik herken het (24 weken zwanger) en doe ook rozijnen etc. Ik koop ook geen zpetigheden, maar eet s avonds ineens extra brood etc. Voel ook geen verschil meer tussen honger hebben of vol zitten...
Ik heb er gelukkig totaal geen last van! Voor de zwangerschap gingen er zo 2 a 3 zakken chips in een week doorheen en de nodige zakken snoep. Nu liggen 2 zakken chips al weken in de kast en moet er niks van hebben. zo af en toe een snoepje blijft wel lekker Maar nu heb ik toch liever een appel of een banaan in elk geval heb ik constant trek in iets gezonds.
De laatste dagen heb ik constant behoefte aan druiven. Hiervoor moest mijn man regelmatig naar de snackbar om iets vets te halen. Om 23.15 😳 kon er gewoon niet van slapen. Bizar. Ik ben de hele dag ontzettend misselijk, zonder te hoeven spugen. En na vet eten ben ik er dan even vanaf. Als ik crackers, brood of fruit eet, blijf ik misselijk. Dus doe mij die vette zooi maar 😁
zo herkenbaar ik heb die eetbuien nu sinds een week, probeer ze echt in te dammen of iig fruit te pakken of een stuk brood om t gevoel maar een beetje weg te krijgen, wil niet tonnetje worden.. hahaha afgelope zaterdag heeft vriendlief me meegenomen naar de mac, dat was genieten! hihi maar over t algemeen is t bij mij vooral hartige trek
Gelukkig, ik ben niet de enige Normaal gesproken eet ik ook veelal gezond, veel groenten en fruit en weinig rommel. Maar nu, m'n lijf schreeuwt erom. Hele vreemde gewaarwording. Gewoon niet in huis halen, werkte het maar zo simpel. Daardoor is de enorme zucht naar suiker en vet niet ineens weg. Ik ben nu 3,3 kilo aangekomen, 20 weken zwanger. Op zich heel netjes lijkt me, maar ik wil voorkomen dat er in de komende 20 weken nog 25 kilo bij komen. Zeker omdat ik ook prednison gebruik is extra aankomen wel iets wat op de loer ligt.
Ik probeer het op te lossen met appels, druiven, rozijnen, bakje gele vla, cracker met huttenkase en een klein beetje jam, schepje suiker in m'n kopje koffie en een flesje water als ik echt trek heb. Soms haalt een flesje water de ergste drang om te snoepen wel weg, soms ook niet.
Oh hou op, zo herkenbaar helaas! Ik wordt er niet goed van... bij mijn eerste zwangerschap maar 10 kilo bijgekomen, tweede hsd ik dus ook continu een stemmetje in mijn hoofd wat bleef roepen om lekkere dingen met als resultaat dat ik 20 kilo bij kwam. Ik had me voorgenomen dat me dat nu echt niet weer zou gebeuren maar dat was duidelijk makkelijker gezegd als gedaan! Ik ben nu ook rond de 2/3 kilo bijgekomen. Opzicht netjes zou je denken maar die zijn wel van 2/3 weken tijd aangezien ik me lang slecht heb gevoeld. Dus ik hou mijn hart vast en hoop dat ik de knop omgedraaid krijg haha.
T liefste eet ik dr hele dag vooral s avonds, doordat ik eraan toe af vlogen de kilo's eraan. Nu snoep ik veel minder, eet gezond elke avond. Mag van mezelf 1x in de week patat eten, en in het weekend een toastje of chips. Probeer wat vaker de fiets te pakken, en 3x per dag goed en gezond te eten. Sinds ik die doe ben ik amper wat aangekomen.
Vorige zwangerschap meer behoefte aan dan nu, alhoewel ik nu ook rustig 8 broodjes op een dag wegeet en het nodige fruit, en normaal eet ik helemaal geen brood. Momenteel heb ik ernstig behoefte aan drinkyoghurt, dus maar aan toegegeven. Ben nog geen 6 kilo aangekomen, dus mag van mezelf. Verder is ijskoffie mijn ding nu. Snoep enzo doet het niet, maar af en toe een doos bonbons wel. Is echter pas sinds een week of 2, daarvoor niet.
Ik heb tegenwoordig heel veel zin in beschuit met suiker. Eet ik nooit en nu vind ik het heerlijk en moet ik het hebben...
Ik heb er sinds een paar weken ook verschrikkelijk veel last van! Begin van de zwangerschap niet maar nu ben ik niet te houden! Ben ook al genoeg aangekomen. Eet niet eens grote hoeveelheden. Maar wel meer en moet altijd iets van chocolade hebben ergens op dag. Ook twee uur na het avondeten weer honger en dan grijp ik ook vak naar iets slechts.. Grrrr
Ik word er ook gek van. En terwijl ik dit typ zit ik een zak chips te eten. Ik heb er tot nu toe heel veel aan toegegeven maar ik moet denk ik niet zo door blijven gaan. Gelukkig ben ik niet echt dik van mezelf ik ben 158 en weeg normaal 52 kilo. Maar erg gezond is het niet al dat gesnoep. Ik heb alleen geen idee hoe ik het kan weerstaan haha.
Totaaaaaal geen last van (prop nog even een spekkie in mijn mond) Ik heb het ook....heb ook zo GEEN zelfbeheersing....
Aaaargh! Het ging al een paar dagen goed, maar zojuist toch veel chips gegeten Een ruggengraat als een nat vloeitje zou mijn moeder zeggen.