aankoopmakelaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi,

we zijn weer eens naar een huis aan het kijken. dit keer een voormalig huurhuis wat door de woningstichting wordt verkocht. het heeft een heel lage prijs wat ons heel schappelijk lijkt (en dit is het 4e huis in die buurt waar we naar kijken) en er is al een bouwkundig onderzoek.

nu heeft mijn vriend morgen een hypotheek gesprek (ik heb tentamen en we kopen het toch alleen op zijn inkomen) en daarna besluiten we of een volgende stap gaan zetten of niet.

ik vraag me alleen af of het zin heeft om een aankoopmakelaar in te zetten. ik denk niet dat er veel ruimte zit in de vraagprijs (die is echt schappelijk en bovendien is er veel vraag naar dit soort huizen in die prijs) en omdat er al een bouwkundig onderzoek is verricht. (die hebben we ingekeken)

dat was vraag 1, heb nog een vraag 2 ;)

er moet centrale verwarming worden aangelegd. waar kunnen we qua kosten op rekenen? het is een klein huis dus ik denk dat we 6 radiatoren nodig zouden hebben. (zo heten die dingen toch? :) )

groetjes, Marieke

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hebben ook een huis gekocht van de woning stichting .. Ook zij hebben al een bouwkundig rapport gemaakt of nou een ingehuurd bedrijf ... daar staat in waar je binnen een jaar rekening mee moet houden ... en niet wat bv over 2 jaar moet gebeuren aan het huis...

Je hebt voor een hypo toch een taxatie rapport nodig dan weet je ook ong wat het huis kost..

En een aankoop makelaar tja.. Ik zou het weggegooit geld vinden maar goed nou werkt mijn vriend in de bouw en die weet waar hij naar moet kijken...

Wat een radiator en alles kost geen idee...

3. Marieke1983

dank je wel! hebben jullie de vraagprijs betaald of minder? en wanneer laat je de taxatie doen? (voor het bieden toch neem ik aan...)
    voel me echt zo'n leek....

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij hebben wel gebruik gemaakt van een aankoop makelaar. Maar dat zou ik alleen doen als je de buurt of woonplaats niet kent. En als het een oud huis is.

Van de woningbouw en met bouwkundig rapport zou ik het niet doen.

Ik weet dat een nieuwe CV ( exclusief radiatoren vanaf 1000 euro. Radiatoren weet ik zo niet. Staat er niks op internet?

http://www.radiatorenonline.nl/radiator ... 4d65016dd5

5. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Een taxatie moet je hebben voor het krijgen van een hypotheek maar dit voer je pas uit als je hypo zo goed als rond is.. Wij konden niet bieden de prijs was een vaste prijs... En het was 't ook absoluut waard ... Maar als jullie wel een bod kunnen doen zou ik zeker proberen om er wat af te halen... Succes

Ow en euhh een leek he ... Ga naar heel wat hypotheek versterkers en binnen no-time weet je alles over hypotheken en huizen kopen haha ;)

ik weet niet of jullie al een samenlevings contract hebben dat moet je ook ff regelen bij de notaris...

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Hoi aankoopmakelaar is op zoiets geld weggooien...
    Zij gaan toch niet omlaag met de prijs.

Vier jaar geleden ook een huurhuis gekocht en was echt niet te onderhandelen.

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    @novmama tegenwoordig hoeft een samenlevingscontract niet meer.. Die heb ik namelijk ook niet...

8. Marieke1983

we hebben ook trouwplannen dus om nu nog zo'n contract af te sluiten als het niet hoeft...

bedankt in ieder geval.. ik vind het allemaal maar stressvol. je krijgt veel meer maandelijkse kosten dan alleen huur (of hypo) en gwl en dat ik niet volldig weet hoe en wat vind ik behoorlijk spannend :oops:

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hmm ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat een aankoopmakelaar weggegooid geld is.

zelf hadden wij een huis op het oog die qua prijs redelijk hoog lag, maar de benedenverdieping was volledig gerenoveerd. toen hebben wij wel een aankoopmakelaar in handen genomen, die na overleg met de eigenaars er toch nog 10.000 af heeft weten te krijgen. hierdoor hebben we het geld van de aankoopmakelaar er alweer uit..... dus wat dat betreft,,!

maar aan de andere kant. vaak is het ook zo dat wanneer je een huis koopt van een woningstichting kan een aankoopmakelaar idd nauwelijks wat van de prijs afkrijgen. dan zou het idd jammer geld zijn..

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het ligt er aan, ken je de omgeving, is het een nieuw of een oud huis, is het jullie eerste huis etc.? Bij het huis waar we nu nog in wonen, hebben we het wel gedaan. Het huis waar we over een half jaar in gaan wonen, hebben we zonder makelaar gekocht.

Gaan jullie die verwarming zelf aan leggen of laat je het doen? Dat maakt natuurlijk ook behoorlijk wat uit.

11. Marieke1983

ik denk dat we de verwarming gaan laten aanleggen, ik ben niet handig en mijn vriend is wannabe handig ;)

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Goh, toevallig. Wij hebben eind vorig jaar ons huis gekocht, zonder aankoopmakelaar (als je je goed informeert is het best te doen) en zonder CV. Na wat zoeken zijn we bij een goede installateur terechtgekomen en hebben daar véél minder betaald dan bij andere bedrijven. Waarom weet ik niet, maar zijn offerte was echt lager, scheelde 2000 euro, minimaal. Je weet het gewoon nooit met dat soort bedrijven, ik vond het ook wel eng hoor!

En nu nog kan ik hem bellen met vragen. Dus ik weet niet waar je woont, anders kan ik zijn emailadres wel eens geven. Wij hebben voor het aanleggen van de Cv + installeren hoogrendementsketel rond de 4500 betaald incl BTW. Voor vijf radiatoren, twee beneden en drie boven. Wel heeft ons huis houten vloeren, dat scheelt nogal in de prijs.

13. Marieke1983

Dank je voor de info, Soraya! Alleen wonen we in Eindhoven, dat is wel een eindje weg ;)
    dit huis heeft ook houten vloeren, dat is een voordeel dus? en ik begrijp dat we goed zouden moeten rondshoppen voor een goede offerte!

(mijn vriend had het over geen verwarming boven, hij slaapt het liefst zo koud mogelijk al vriest het 10 graden.. brrr....had even geen rekening gehouden met het feit dat er hopelijk ook kindjes komen te slapen haha!)

14. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Dat laatste dacht ik ook, maar nu ben ik toch blij dat ik verwarming boven heb. Ik ga graag nog een uurtje lezen voor ik ga slapen en zonder verwarming heb ik heel koude handjes. Hij staat trouwens wel heel laag en gaat uit zodra ik ga slapen.

Ik meen me te herinneren dat hij door heel Nederland werkt. Hij woont zelf in Zevenhuizen. Maar ik weet het niet zeker. PB me anders als je toch zijn emailadres wil, dan kun je contact opnemen. Het is wel een kletskous hoor :D! Maar ja, dat had ik graag over voor € 2000,--

15. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Oh ja, het ligt er ook aan waar je de ketel wilt. Wij hebben hem in de keuken, dat scheelde ook in prijs. Eerst dachten we dat de bergzolder een goede plek was, maar dat was én niet nodig én veel duurder.

16. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik weet niet op wat voor termijn je van plan bent te trouwen? Anders is het wel slim om een testament op te laten maken (ik ga er hier even vanuit dat het huis sowieso al op beide namen komt te staan?). Mocht er anders wat met je vriend gebeuren, dan erven zijn ouders zijn deel van het huis.

Tussen de aankoop van ons huis en onze trouwdag zat een half jaar, maar voor dat halve jaar hebben we toch maar een testament op laten maken. De verhouding met m'n schoonouders is goed (man-mijn ouders ook), maar je weet nooit hoe dat zal zijn als 't op een overlijden/erfenis aankomt...

Als je zoiets samen met je overdracht regelt bij de notaris krijg je over het algemeen trouwens korting en merk je er weinig van omdat 't op de grote hoop van kosten komt.

17. Marieke1983

dat is inderdaad een goed punt, zal het in gedachten houden!

18. Marieke1983

@ Soraya: je hebt PB!

19. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ons huis staat alleen op de naam van mijn vriend.. Ook hebben wij trouw plannen over ong. 2 a 3 jaar... Maar toch gekozen voor een samenlevings contract en alles staat duidelijk in ons testament beschreven...

Deel Deze Pagina