Vreetzakje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LadyIngrid, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi hoi

Mijn oudste is nu 16 maanden en al
    Druk de wereld aan het ontdekken. Nu vraag ik me af of ik m niet te weinig eten geef, rond 10u krijgt ie fruit en ik zou bijna denken dat ie iets extra's moet hebben tot 12u. Hij begint een uurtje later nl vaak wel wat te mopperen:) hoe hebben jullie dat?

Liefs

2. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier ook 16 maanden en ik herken het eigenlijk niet, maar elk kindje verschilt natuurlijk. Wat krijgt hij 's morgens als ontbijt? Misschien kun je daar iets mee.

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hey

Smorgens krijgt hij melk en een boterham. Deze gaan helemaal op😄

4. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een echt vreetmonster:)
    Ook 16 maanden....

Ontbijt met poedermelk nog ivm allegie, 1 boterham en stuk fruit of creaker,
    Na slaapje fruit, dan 12 uur 2 boterhammen, rond 15.30 rijstwafel of fruit, avondeten met toetje rond 5 uur, en dan half 10 nog avondfles...
    Liefst zou hij tussendoor ook nog eten hahahahaha:)

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Geef je 1 boterham in de ochtend? Wellicht dat je eens kunt kijken of hij bij het ontbijt meer dan 1 boterham wil eten en dan daarna gewoon zoals normaal zijn fruit rond 10 uur (of misschien dat iets verlaten als hij meer brood eet). Ik zou zelf er nl voor kiezen om dan zijn ontbijt uit te breiden dan om tussen het fruit en de boterham standaard een extra tussendoortje te geven.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Hoeveel fruit krijgt hij?
    Ik geef bij elke maaltijd iets tot ze zelf aangeeft vol te zitten, dan heeft ze niet zo snel weer honger :)

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou idd wat meer tijdens het ontbijt geven. Dochter krijgt smorgens 1 boterham + cracker en een beker thee, we ontbijten niet super vroeg, rond 08:30. Tussendoor krijgt ze dan fruit of een koekje met ranja en om 12:00 2 boterhammen.

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ja dan zou ik denk ik wat extra's geven bij het ontbijt

9. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Oh ja! Op t kinderdagverblijf jat hij eten van andere kindjes 🤔
    Ik ben om 10:00 uur meer fruit gaan geven, dus ipv 1/2 peer, 1/2 mango (das op zich al best veel) plus 1/2 peer of hele banaan en wat aardbeien. Lunch: (we eten warm) 250-270 gram aan combinaties groente met koolhydraten en vlees of vis of vega. Dat eet ie op paar hapjes na op, ook daar ben ik van 200-220 gram omhoog gegaan. En 's avonds issie heel erg wisselend met eten, soms 1 boterham, soms 2.

Dan om 15:00 a 15:30 iets van cranberrykrenten, soms een koekje, soms een stengel. Dan heeft ie om 17:30-18:00 echt wel honger.

Maar goed er gebeurd veel, lopen, praten, emoties leren etc etc.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou bij het ontbijt ook meer geven, hier gaat hij ook snel weer jammeren als hij maar 1 boterham op heeft. Geef ik er 2 dan houdt hij het veel langer vol, ook al laat hij bij het ontbijt niet perse merken dat hij er nog 1 wil.
    Ik zou 's morgens gewoon 2 stuks fruit geven en evt. nog een cracker ofzo erbij.
    Hier eet hij bij tijden ook heel flink en soms weer een stuk minder.
    Zolang je gezonde dingen geeft kan hij niet snel teveel eten hoor!

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier kan ik de avonden ook echt niet tot 18u wachten met eten. Laatste weken wordt het iets beter, maar dochter heeft echt honger om 17u. Wij eten dus gewoon op tijd.
    Hier eet ze ook heel veel fruit op een dag. 4/5 stuks fruit zijn geen uitzondering. Sochtends en smiddags brood met vaak stuk fruit erbij, ze is geen echte broodeter dus nooit meer dan 1 per keer. Tussendoor rijstwafel, rozijntjes, soms eierkoek, en vooral fruit (kiest ze zelf dan).
    'S avonds een flink bord eten (weeg het niet af, ze eet met de pot mee).

Ze was vanaf het begin al mollig, maar nu trekt het steeds meer bij terwijl het dus ook een flinke eter is. Ik laat haar dus zelf aangeven hoe veel ze wil eten, dit regelt zich wel.

12. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor al deze reacties! Ik denk dat ik m toch s twee stuks brood ga geven, rond 10u een stuk fruit en dan s kijken of ie t redt tot 12u. Ja, hij is veel aan het leren nu dus ergens wel logisch dat de trek groter wordt😊

Deel Deze Pagina