bijvoeding: wel erin, niet eruit.

Discussie in 'Voeding' gestart door Grietjenb, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hoi hoi,

Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt nog BV. Ik ben toen hij ruim 6 maanden was met bijvoeding begonnen. Eerst wat groente, kleine beetjes, ging goed. Toen wat fruit, ging ook best erin. Soms gaf ik tussendoor een korstje brood, vond hij ook lekker. Omdat bij BV ze niet vaak poepluiers hoeven te hebben viel het me eerst niet zo op dat er geen poeluier kwam. Maar ja wat zijn nu ook die paar lepeltjes voeding per dag. Op den duur kwam het wel. Maar het was keihard! huilen, huilen zo zielig! Tot bloedens toe kapot. Ik ben toen meteen gestopt met bijvoeding. Een weekje gewacht tot er weer normale BV-poep kwam. Toen heel voorzichtig weer eens kleine beetjes gegeven. Weer bleef het een poos weg. Weer harde ontlasting. Huilen en bloed.
    Weer een poos gestopt en nu langzaamaan weer begonnen met fruit. Hij poepte een week lang iedere dag een beetje, ging goed.
    Toen bleef het een paar dagen weg, maar het kwam er toch weer makkelijk uit.
    Nu eet hij af en toe een soepstengeltje of een korstje brood en weer blijft de ontlasting alweer bijna een week weg.
    Kan dat nu door het brood komen. Lijkt mij niet logisch, het zijn toch vezels.
    Banaan geef ik nooit, Hij eet nu al een aantal dagen achter elkaar peer en kiwi.
    Wat doe ik fout? Wat kan ik doen? Ik ben zo bang dat het weer harde ontlasting wordt.

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voeg je ook vetten aan zijn eten. Boter op brood? Wat olijfolie in groente? Hebben ze nodig en ze poepen ook makkelijker.

Wat betreft banaan die zorgde hier nooit voor verstopping eerder appels. Je kunt ook altijd wat gedroogd fruit koken en pureren helpt ook enorm (pruimen, abrikozen, dadels, enz)

En als het heel lang doorgaat gewoon even HA bellen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vetten toevoegen inderdaad. En best veel, een baby heeft dat nodig. Hier stopte appel en wortel overigens erg op.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Idd verten maar je zou evt ook wat ollie kunnen geven of vitd op oliebasis.

5. Grietjenb

Ik heb de afgelopen weken geen groente gegeven, maar alleen fruit. Daar wil ik geen olie in doen. Gisteren heeft hij wat brood met halvarine op. Verder zijn het alleen broodkorstjes geweest.
    Hij heeft vorige week wel appel en perzik gehad.

misschien dan maar eens tutti frutti voor hem koken.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Groente is net milder voor de darmen dan fruit...

7. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Borstvoeding is ook heel erg vet, dus boter en olie hoeft in principe niet, maar mag wel.
    En als je boter op brood wil geven, zou ik roomboter doen. Misschien weer even brood schrappen en alleen groente en fruit. Als dit goed gaat met verschillende groenten dan weer brood toevoegen aan menu, misschien dat zijn darmen het dan wel accepteren.

8. Grietjenb

Dit zat ik vandaag ook te bedenken.
    Ik heb het idee dat juist als ik brood toevoeg aan zijn menu het poepen moeizaam gaat.

Gelukkig heeft hij vanavond gepoept. Het kostte hem veel moeite en ging gepaard met een hoop traantjes. En weer zijn kontje kapot. zo zielig!
    Maar het is er weer uit.
    Nu even geen brood. Kijken of dat verschil maakt.

9. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Let ook op met soepstengels, dit is meestal witbrood en kan dus ook verstoppen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou probiotica geven voor een goede stoelgang. En groente met wat kokosolie (heel gezond vet) erdoor.

Deel Deze Pagina