Ik haal bij de ecoshop een grote fles wasmiddel voor 8,99 hier kunnen ca 28 wasjes mee gewassen worden. Dat is toch ook niet duur? en nog goed voor het milieu ook. Hier vandaag de lotto opgezegt!! Kunnen we niet een ruil topic opzetten? oid? ik heb genoeg in de aanbieding.
Gewoon simpel een weekbudget pinnen? Voor boodschappen,tanken, ed? En wat je overhoud in n potje doen, en gebruiken voor extratjes, en onverwachte uitgaves? Werkt bij mij erg goed. Pinnen, boodschappen dr van doen, en de rest in de portemonnai houden tot t volgende pinmoment. Heel simpel, wat je niet in je portomnnai heb, kan je ook niet uitgeven. En als je nog 10 euro op zaterdag dr in heb zitten, en je loop door de stad, dan kan je dat shirtje van 15 euro ook niet meenemen, Wel de pinpas thuis laten dan he?!
Dat structureel aan budget houden vind ik ook erg lastig. Dan zijn net die luiers weer in de aanbieding en heb je niet genoeg of iets dergelijks en snoep ik dat van de volgende week af wat er dus op neer komt dat ik per maand altijd over het budget zit. Of je hebt onverwacht extra eters waardoor je op laatste nippertje extra boodschappen moet doen. Laatste tijd ook veel onverwachte uitgaves als kleding. Ons meisje is zes maanden en heeft een mega groeispurt ofzo. Ze is nu 74cm en bijna 10 kilo. Ze zit dus al in maat 80 dus dan is het weer kleding. Nu heb ik nog 2cm over in de maxicosi en dan komt het hoofdje er bovenuit dus moet er een vervolgstoeltje komen enz enz. Zo is het altijd wel wat.
dan moet je dus eigenlijk zorgen dat je altijd onder je budget blijft zodat je ook iets over hebt voor extra's. Als je bv voor kleding e.d 150 per maand zou kunnen uitgeven, hou je jezelf dus aan 100 euro. Die andere 50 stop je meteen in een potje, als je dat 2 maanden doet heb je al 100 extra.
Waar zou een gezin van vijf 1 kind in de luiers het van moet kunnen doen in de week? aan welk bedrag zouden jullie denken? Voor de benzine, boodschappen, kleding, cadeautjes. Bezine is ongeveer 30 euro per week, meer woon werk verkeer. Verder heb ik nog een dame die mij 1 keer per week helpt voor het schoonmaken a 27 euro per week, dit zou bij het budget in moeten.
Ik doe mee! Ik hou ook helemaal niet van shoppen, maar dat verdomde internet shoppen is zo handig. Zucht.. Wil één keer in de week gaan shoppen voor de boodschappen bij de Jumbo. (deed ik al, maar kocht vaak weer hier en daar wat bij). Verder hebben wij alledrie zat kleding tot de zomer en meneer net weer een nieuwe paar schoenen. Luiers ga ik over op het Etos merk, bevalt hier prima. Wil alleen voor de nachten Pampers blijven gebruiken, maar die kan ik altijd wel in de aanbieding kopen. Doekjes koop ik ook eigenmerk, scheelt aanzienelijk. Ik hoop echt dat ik naar een paar maanden verschil kan merken.. Ik ben benieuwd .
5 kids ? Poeh, ik weet niet precies hoe oud ze zijn ? Ik denk dat ik per dag 6 luiers gebruik. Dus 6x5=30 & 7x30= 210 per week! Ongeveer 30 luiers per pak. De luiers van pampers kosten ongeveer 12,- van Etos 8,-. Zal dan voor etosmerk gaan dus dan heb je 7 pakken per week is 8x7=56 euro. Ik denk dat je bij een gezin van vijf toch wel aan 80,- per kind moet denken. (zonder cadeautjes meegerekend).
hier doe ik ook mee... ga nog ff op een rijtje zetten hoe wat en waar. . wasverzachter kun je ook fijn zelf maken: 1/3 water 1/3 azijn 1/3 conditionar ja iddd die voor je haar in vele kleuren geuren en prijzen de koop van zelfgmaakt was middel 200ml gebruiken las iik op internet.
Ik heb me juist voorgenomen om meer te gaan genieten van wat ik gewoon heb! Gooi geen overbodig geld overboord maar hoef geen bergen over te houden. Hoor afgelopen week zoveel nare verhalen zowel dichtbij als veraf over mensen die te jong overlijden,ernstig ziek zijn etc etc dat ik nu meer volgens het motto 'pluk de dag' ga leven.. En tuurlijk hoef ik geen a merk boodschappen, en hoef ik geen melkkleding. Maar als mijn vriendin belt en vraagt of ik zo gezellie een bakkie mee ga doen samen met de kids en stukje taart zeg ik ja!! En juist om daar ja op te kunnen blijven zeggen let ik een beetje op de dagelijkse boodschappen maar echt zwaar bezuinigen om meer over te houden? Uhh nee.. Zwaar bezuinigen omdat je niet anders kunt vind ik een heel ander verhaal.. Respect voor de crea mama's die dat met een smile kunnen en doen! Succes met jullie voornemens!
Ik doe ook mee! Aldi is idd duur geworden, ik ga altijd eerst naar duitsland boodschappen doen (tien min rijden hiervandaan) en dan naar de lidl. Alleen brood heb ik van de Jan Linders en vruchtenhagel want dat heeft Lidl niet!
Miranda, wat een goede tips heb je gegeven! Tot nu toe is het hier nooit echt nodig geweest om te besparen, we doen volgens mij 'niet gek', maar met een kleine op komst en ik zit al een half jaar zonder werk is het niet verkeerd om binnenkort nog eens betr op de uitgaven te gaan letten. Ik wil beginnen met een weekbudget voor de boodschappen, daar geef ik nu makkelijk geld aan uit.
Wij hebben toevallig gisteren besloten weer met potjes te gaan werken. Ik ben een echte pinner en pin alles wat los en vast zit en dus geen overzicht heb. Nu hebben we het goed, maar ik heb vanaf 1 januari geen werk meer (eigen beslissing, gelukkig geen gedwongen ontslag). We blijven qua inkomsten redelijk gelijk maar ik vind het zonde te zien hoeveel geld er naar onzinnige dingen gaat. Ik koop echt teveel kleding en nu krijg ik een kledingbudget En op is op.
hier al een tijdje flink aan de bezuiniging. het hoefde eerst niet maar we zijn verhuisd en hebben een duurdere hypotheek dus alles wat we kunnen besparen is welkom. ik koop vaak grootverpakkingen in, ook veel dingen die de vriezer in kunnen, vlees wat afgeprijsd is koop ik en dan hup in de vriezer. groenten altijd zelf snijen, is zo gebeurt en scheelt weer in de kosten. savonds een keer zelf friet/kroketten bakken ipv naar de friettent etc. en ik ga niet meer naar de action of dat soort winkels, kom altijd met te veel dingen thuis die ik eigenlijk niet nodig heb.
ow, okee, wel natuurazijn dus.... vind ik altijd zo stinken!! Maar het is de moeite van het proberen waard! Bedankt voor de tip!
Wij leven met 5 personen meestal zijn we tussen de 60 en 80,- per week kwijt aan boodschappen. Maar......ik ga elke keer weer na de winkel voor weer wat anders. Dus volgens mij kom ik in de week wel op 100,- uit belachelijk als t niet nodig is. Maar ja dat is de pin he, heel makkelijk uitgeven. Zal dus ook gewoon per week zoveel moeten pinnen en het daar mee moeten doen....