Wat is prettig materiaal voor een boxkleed? Mijn tante maakt twee boxkleden voor me en nu moet ik de stof uitzoeken. Tips?
Zou in elk geval voor een stof gaan die gemakkelijk te wassen is en bovendien niet te 'harig', zodat spuug er niet helemaal tussen gaat zitten zeg maar. Misschien katoen? Dat ademt geloof ik ook. Succes en lief dat ze dat doet!
Superlief! Ik heb een tweedehands box gekocht (Bopita Carus) en daar worden geen kleden meer voor gemaakt. (80 X 80) Tips voor de vulling zijn ook welkom.
Mijn moeder heeft een boxkleed gemaakt voor mijn zusje. Voor de vulling gebruikte ze een oud dekbed die ze op maat heeft gemaakt, veel goedkoper (mits je nog een dekbed hebt natuurlijk) dan een dikke laag fiberfill en iets minder synthetisch. De hoes kan van verschillende katoentjes (patchwork kan leuk zijn), maar ook van zachte (stretch) badstof of nicky velours. Volgens mij verkoopt misslittle.nl patronen en benodigdheden. Succes!
Idd makkelijk wasbaar, let daar ook op met de vulling! Bij mijn eerste hadden we twee boxkleden (spugertje), en het ene kleed bleef veel mooier na wassen dan de andere, daarvan ging de vulling samenklonteren, dus werd nogal bobbelig. Nog wat voor mijn uitzetlijst idd, nieuw tweede boxkleed .