Laatst een vriendin op visite die vroeg hoe laat onze dochter 's morgens wakker werd. Echt al tijden rond half 8/ kwart voor 8. Heerlijk natuurlijk. Maar nadat ik het gezegd had prompt de volgende ochtend om 7 uur wakker en nu zelfs al 3 dagen achter elkaar om 6.25 uur. Hoe kan dit nu opeens en waarom wordt het steeds vroeger? Iemand die dit herkent? Ze gaat niet huilen hoor, maar begint vrolijk (en hard ) te brabbelen en gillen van plezier. In haar kamertje is het nog heel donker dus daar ligt het niet aan. Ook nog geen honger want we laten haar lekker een half uurtje door babbelen en als de fles komt dan gaat hij niet eens leeg. Iemand een idee? Groetjes shampoo (Oja, en de volgende keer moet ik natuurlijk even afkloppen na mijn uitspraken over goed en lekker slapen...)
Nou hier hetzelfde hoor, ze is al heel lang pas om 8.30 wakker, en nu hoor ik haar steeds al om 06.30/7.00. Dan begint ze te brabbelen maar slaapt dan wel weer in gelukkig...
Hier was het tot half jaar ook meestal pas 8 uur wakker, nu is het meestal 7 uur en soms ook half 7. Het wisselt hier nog weleens denk ook dat het fases zijn. Er komt vast een tijd dat ze weer langer zal slapen.
Ik hoop het Wat doe jij met je zoontje als hij zo vroeg wakker wordt? Ook even laten liggen of meteen fles en dan naar beneden of.......????
Hier hetzelfde verhaal... Eerst was hij altijd half negen/negen uur wakker en nu zeven uur/half acht. Ik geef hem een schone luier, laat hem even een half uurtje à drie kwartier spelen in de kamer, geef dan de fles en dan gaat hij weer even slapen voor een uurtje. Laten liggen heb ik geprobeerd maar Mischa gaat dan huilen omdat hij er uit wil.
Hier ging het ook met fases, over het algemeen rond een uur of 7:30-8:00 en soms ook fases van een paar weken dat ze opeens een uur vroeger wakker was. Nu zijn die fases een beetje voorbij en had ze juist uitslaapfases , erg lekker! Maar over het algemeen nog steeds rond 7:30 wakker.
Elian sliep op die leeftijd de nachten nog lang niet door (geen voedingen meer maar gewoon vaak wakker worden) en we zaten 's morgens regelmatig tussen de half 6 en half 7 al met hem op. En dat is hij eigenlijk blijven doen tot een paar weken geleden (hij is nu 22 maanden). We genieten er maar even van want het zal zo wel weer over zijn...
Jelle kon ik in zo'n geval altijd goed terugleggen en hij sliep dan lekker verder na verschonen en een fles. Jitte daarentegen denkt: "Bekijk het maar, het is veel te gezellig bij jou in bed" Na een paar ochtenden dat ik al om 7.00 beneden zat, leg ik haar nu tussen de kussens in, en doezel zelf nog lekker even verder terwijl zij zich vermaakt met haar voeten die in een slaapzak verstopt zitten. Meestal valt ze dan na een hlaf uurtje nog even in slaap en kan ik nog even slapen.. Jelle word meestal pas rond 8.00 wakker, soms zelfs pas 8.30, dus al met al heb ik geen klagen...
Ik herken het niet zo, hier een slaapkopje dat wel tot 09.00 uur kan slapen als het van ons mag . maar ik moest zo lachen om je titel! Haha, dat vond ik wel herkenbaar. Hier ook zo, alsof ze even moet bewijzen dat je ongelijk hebt. Heb je net verteld dat ze gelukkig bijna nooit huilt, zet ze me toch een keel op! Dat soort dingen..... OT: ik heb dus geen ervaring hiermee, maar als je verhaal lees, denk ik dat het een fase is. hehe, lekker makkelijk antwoord op alles, maar toch fijn als het zo is, want dan gaat het gewoon weer over
mijn dochter komt al maanden om 6 uur ze sliep eerst ook tot half 8 maar doordat ze zo slecht haar eten op had savonds kwam ze dus om 6 uur wij gaven de fles altijd (papfles) en die gaven wij gewoon in haar bedje en als ze die op heeft draait ze zich om en gaat verder slapen ze had om 6 uur gewoon echt honger en nou eet ze wee goed (even afkloppen ) en komt ze sochtends weer om 7 uur half 8
Gelukkig! Al denk ik niet dat het bij ons honger is.... ze eet s avonds goed en krijgt voor het slapen nog een volle fles. Vanmorgen had ze weer haar fles niet leeg. Al zou ik nog een uur wachten met die fles zou ze dat ook prima vinden geloof ik.
Hier precies hetzelfde!! Nils sliep altijd tot half 8, 8 uur en nu begint hij om 7 uur (bijna klokslag!) te brabbelen en te doen. Laten hem dan eerst nog een hele tijd liggen en dan krijgt hij om 8 uur (soms iets eerder) z'n fles pas (en die gaat ook NIET leeg; eigenlijk nooit!). We laten hem gewoon een half uur / 3 kwartier bezig en hij vermaakt zich PRIMA! Heeft soms bijna niet eens tijd voor papa en mama als we z'n kamertje opkomen. Zal vast wel een fase zijn. Ach... Hij slaapt vanaf 's avonds half 8, 8 uur, dus ik vind het wel prima!! En toch zeker als hij zo vrolijk wakker wordt...
Noem jij half zeven vroeg? Ik heb er geen problemen mee dat mijn zoontje om 6 uur komt; ik leg hem aan, hij boert en slaapt weer lekker 2 a 2,5 uur verder. Meestal sta ik op na het voeden, soms ga ik nog even slapen.
Wij halen hem dan uit bed. Meestal naar beneden en inderdaad flesje. Meestal wil hij dan na 1 a 1,5 uur weer terug naar bed. Soms ligt hij eerst nog even kwartiertje tussen ons in in bed te keten! Laten liggen doen wij dus niet of hij moet voor 6 uur komen, maar dat is nog niet gebeurd(snel afkloppen)
Hier was het altijd 7.00 ,maar de laatste 2 wkn 5.00 ,( heerl vrolijk is hij dan) met als toppunt vanmorgen 4.00. Ik was er zo klaar mee. Ben 4x naar zijn kamer gegaan en gezegd dat hij moest gaan slapen en dat ik hem er niet uit ging halen. Om 5.30 gaf hij het maar op en is gaan slapen tot 8.00 Herhaal de actie morgenochtend zo weer ,mocht het nodig zijn
Hier hetzelfde hoor... was altijd 07.30, maar sinds een maand steeds vaker 06.15 uur! Ik laat het een beetje van de siuatie afhangen... als ze zich prima vermaakt laat ik haar gewoon liggen, als ze gaat jengelen halen we haar eruit! Ben trouwens wel jaloers op de mama's die een fles kunnen geven en de kleintjes daarna weer terug kunnen leggen, dat wordt hier echt niet geaccepteerd! Eruit is eruit en minimaal 2 uur wakker blijven...