kan ik mijn kindje groenten hapje gaan geven ???

Discussie in 'Voeding' gestart door happymama, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo dames
    heb even een vraagje
    mijn doctertje is 5 maanden en een week
    t gaat heel goed met haar maar heb t idee dat ze toe is aan meer eten.
    tussen de een na laatste fles en de laatste is ze een uur voor de fles erg huilerig en maakt zich zo kwaad dat ik ze niet meer stil krijg zodra ik haar laatste (pap)fles geef is t over en na de fles jammert ze nog wat want volgens mij is ze dan nog niet echt vezadigd .
    dit is haar schema nu :

ze krijgt nu
    -smorgens half 7 een papfles met 180 water
    - half 11 fles 180+6
    - rond kwart voor 2 fruit hap
    - half 3 fles 180+6
    - half 7 pap fles met 180 water

nu is mijn vraag of ik ze dan rond 5 uur half 6 een groente hapje kan geven en zo ja waar kan ik dan t beste mee beginnen ??

2. happymama

niemand ??

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Je zou haar om 17.00uur (zit mooi tussen de 1 na laatste en laatste fles in) een groentehapje kunnen geven.
    Je zou kunnen beginnen met een potje vanaf 4 maanden. Deze potjes zijn nog niet zo groot en zo kan ze de groenten leren eten. Die heb je in de smaken: sperzieboontjes, worteltjes en bruine bonen.
    Als je bijvoorbeeld begint met de sperzieboontjes zal ze eerst maar een paar hapjes eten, omdat ze dit niet kent. En ze moet wennen aan het eten van een lepeltje. Ik zou ongeveer 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak aanbieden, zo kan ze aan de smaak wennen. Je zult zien dat ze uiteindelijk steeds meer hapjes gaat eten en uiteindelijk het potje leeg eten. Als dat eenmaal zo is zou je zelf je groente kunnen maken.
    Ik maak hier voornamelijk worteltjes en broccoli zelf met de Baby-Cook. Je kunt ook gewoon een staafmixer gebruiken.

4. happymama

kan ik dan ook een half potje warm maken en de andere helf de volgende dag of is dat dan niet meer goed ????

5. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ja je kan wel de helft opwarmen, maar dan moet je het wel in een ander bakje ofzo doen. Eenmaal opgewarmd moet het weg.

6. happymama

ja doe dan de helft in een schaaltje opwarmen en de rest in de koelkast.
    ga t morgen meteen proberen !!!!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt potjes niet 2 keer opwarmen, dus iets eruit scheppen en dat in een schaaltje opwarmen kanwel.

Maar waarom zou je potjes geven?
    Zelfgekookt is veel lekkerder en makkelijker . je kunt op borstvoeding. com een heel handig overzicht vinden van wat wanneer kan.

Je kunt op

8. happymama

ok zal even kijken .
    wil eerst even kijken wat ze lekker vind dan kan ik daarna zelf maken , anders kook ik vanalles appart en dan hoeft ze t miss niet

9. mamahilda

mamahilda Actief lid

30 mrt 2010
    499
    0
    0
    fulltime mama :)
    friesland, drachten!
    mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt al een warme hap.
    hij zit op :

7 uur 210 fles
    12 uur 210 fles
    16 uur 120 fles
    18 uur warm eten en dan
    22 uur weer 210 pap fles.

ik ben ook begonnen met groente hapje omdat hij zo jengelig was en nu gaat het beter, hij vond het eten zo lekker dat ik hem ene half potje gaf. en nu krijgt hij al een heel potje. hij krijgt van mij worteltjes, de sperzieboontjes zijn niet te eten vind ik, zo mega zuur, de worteltjes gaan heel goed.
    maar je kan ook de flessen verhogen van 180 naar 210, dat heeft mijn zoontje een vol gevoel gegeven en nu houd hij het goed vol.:)

dus wie weet is ze beter verzadigd als je van 180 naar 210 gaat.
    succes en laat je nog even weten hoe het gaat met het warm eten?

groetjes

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Er zijn ook nog smaken van Friso:
    Mais met aardappel, bloemkool en ook nog erwtjes.
    Bij ons gaat het ook prima met het eten van groenten, na 2 weken at ie al een heel potje en nu is ie steeds boos als het op is!

11. happymama

heb ze om 5 uur worteltjes gegeven nou ze vond t heerlijk heb ze een half potje gegeven

Deel Deze Pagina