kindje verwacht, hartje zomer, ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bjanc, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Girls,

Ik ben mama van een dochter geboren 20september 2012. Nu verwachten we 2 augustus onze 2de spruit, dan is het midden in de zomer.
    Zou ik ook t shirtjes moeten hebben? Of voor de eerste weken lekker longsleevejes?
    Kruik nodig? Heb er 1 zal toch wel genoeg zijn?
    Stiekem.heb ik al best t een en ander gekocht van kleertjes maar allemaal lange mouw en lange broeken.

Ervaring?

2. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee. Ben 8 augustus uitgerekend.

3. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ben bij de eerste half aug bevallen maar moest Vd kraamzorg gewoon lange mouwen aan. Kindje was overigens wel te vroeg en te klein. Nu komt de tweede ook half aug maar ik koop niks met korte mouwen. Volgens mij moet je de baby altijd 1 laag meer aan doen dan wat je zelf aan hebt.

4. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik ben eind augustus uitgerekend en heb vrijwel alles met lange mauwen hoor, als het nou echt zo heet is dat de kleine het te warm heeft kan de kleine ook in de romper liggen, maar dat lijkt me sterk ze zijn 37 graden gewend

5. Anneke111

Anneke111 Actief lid

11 dec 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer in de zomer uitgerekend. Mijn dochter is van juli 2013. Ik heb kruikjes zeker nodig gehad eerste tijd omdat ze zich niet goed om temperatuur hield. Maar ik had eigenlijk alleen kleertjes met lange mouwen omdat ik dacht de baby's dit altijd droegen in begin. Ik kreeg van de kraamvisite 1 jurkje met luierbroekje, ik weet dat ik toen nog dacht: dat ga ik niet nodig hebben. En wat heeft ze hem veel gedragen toen. Ze was week of 2 oud en toen was er een lange hittegolf. Het was bij ons boven gewoon na een tijdje zelfs 36 graden in huis. Beneden "maar" 30-32 graden. Nu weet je van voren nooit wat het weer doet, maar ik heb nu wel 2 setjes echte zomer kleertjes gekocht voor het geval dat. Gewoon goedkope setjes zodat het niet heel zonde is als ze niet gedragen worden.

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    In huis wordt t hier niet warmer dan een graad of 24 ivm systeem hier in huis.
    Bij dochter heb ik 1 kruik gebruik en die is geboren met herfstachtig weer.

Tip van altijd een laag meer dan jou vind ik een goede tip ja.

7. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik zou zeker wel ook iets halen met korte mouw. Oudste is van juli, toen was het zo warm dat hij zelfs in de kraamweek nog de setjes aan kon met korte mouw. Ik heb nu ook van beide gehaald, zowel lang als korte mouw. Ik ben nu 17augustus uitgerekend.

8. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Dan hoef je geen korte shirtjes te kopen :)

9. jootje86

jootje86 Actief lid

3 nov 2011
    425
    67
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben in de hittegolf van 2013 bevallen en onze dochter heeft in de kraamweek zelfs in korte mouwen rompers gelegen en verder niets.
    Moet er wel bij vertellen dat het in ons appartement 30 graden was.

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.033
    113
    Nederland
    Ik ben bij dochter in Juli bevallen. Eerste dagen een kruik gebruikt omdat het wat fris was buiten, maar verder niet. Ze heeft zelfs een aantal nachten alleen in luier geslapen zo warm dat het op een gegeven moment was. Ik zou dus zeker shirtjes aanschaffen, en korte broekjes etc.

11. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik ben 29 juli uitgerekend. En ik heb ook lang getwijfeld. Het wordt hier wel snel warm in huis. Ik heb dus ook vanalles wat (niet teveel geshopt nog, van alles een paar stuks).
    Maar ik heb rompers met lange mouw evt voor onder t-shirt. Rompers zonder mouw, en shirtjes lange mouw. Ik kan dan dus alle kanten op. Kort broekje moet ik nog bestellen. Het weer kan ook echt alle kanten op.
    Groeiecho moet ik nog krijgen, maar tnt was ons kindje 'gemiddeld' qua groei.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn dochter werd 6 augustus geboren. Bloedje heet die dag! Gewoon lange mouwen..
    Ik hoefde geen kruikje van de kz en in het Zh..

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Dochtertje is geboren eind augustus. Heeft nooit een shirtje aangehad. Altijd lange mouwtjes. Het was toen eigenlijk al snel niet zo warm meer en dochtertje was snel afgekoeld.
    Maar je kan altijd een paar shirtjes aanschaffen toch? Zal alleen niet je hele collectie met korte mouwtjes aanschaffen ;)

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn zoon is van 11juli (2010) en toen was het best warm en hij heeft regelmatig in een romper met korte mouwen gelegen. ik had ook shirtjes met korte mouwen en ook rompers met lange mouwen zodat ik het kon combineren als het niet echt warm zou zijn.
    ik zou dus wel een paar shirtjes met korte mouwen halen maar niet teveel.

15. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben vorig jaar in juli bevallen terwijl het 30 graden was.
    Heb kruik nodig gehad in de kraamweek ondanks hoge temperatuur en dus ook longsleeves.

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier een zoon van half juli 2013, na 2 dagen lag hij al op aanraden van de kraamzorg alleen in een romper.
    Hij had ook absoluut geen kruik nodig, hij hield zichzelf goed warm.
    Arme knul zweette zichzelf helemaal leeg haha..
    Het was toen een 30 graden in huis en buiten.

Maar ieder kind is anders, de 1 houdt wel goed zijn temperatuur vast en de ander niet.

17. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Onze ene dochter is van aug. 2001. Al even geleden dus. Ik weet niet meer of ik toen shirtjes met korte mouwen had. Maar ik weet nog wel dat ze de eerste dagen met mutsje op en met kruik in de wieg lag. Het was mooi weer maar ze kon zichzelf niet goed warm houden. Maar na een paar dagen was het zo warm dat ik 's avonds in de tuin zat en zij erbij in haar romper met een omslagdoek erbij voor de tocht.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Nog geen ervaring haha.
    Die van ons komt eind juli.

Ik heb qua kleding gewoon van alles wat in huis gehaald.
    Net zo makkelijk :)
    En ook 2 kruiken gekocht.

19. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het een heel gek idee om gewoon wat basis in huis te hebben en na de bevalling te zien of/wat je evt extra nodig hebt? de winkels zijn vaak dichtbij, zo ook de webshops... kan je altijd nog snel iets korts halen/ bestellen mocht het nodig zijn. Je kan toch niet voorspellen hoe het zal lopen

20. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik ben ook 2 augustus uitgerekend en heb dus wel ook heel luchtig en kort spul, net als dat ik shirtjes met lange mouwen heb, heb gewoon van alles wat!!
    Misschien een idee om wat katoenen vestjes ofzo erbij te hebben. Als het dan wat frisser is kan dat er eventueel overheen.
    Je weet helaas nu nog niet wat het weer gaat doen, dus wees voorbereid;)

Deel Deze Pagina