oh gatver wat eng! Ik geloof echt niet dat zo iemand met de beste bedoelingen voor je deur staat, bah! Ik heb altijd alle deuren op slot beneden, soms de tuindeur achter open maar de poort in de schutting is wel altijd dicht. Moet er niet aan denken zo iets. Goed dat je de politie hebt gebeld!
Hahaha nou zo cool voelde ik me niet hoor, stond te rillen als een rietje. Het spookt ook de hele tijd door mijn hoofd. Zodra de sleutelmaker open is ga ik daar heen, onze schuttingdeur kan wel op slot alleen hebben we maar 1 sleutel, daarom hebben we de deur nooit dicht. Ik laat er straks 1 bij maken en dan moet de deur voortaan maar op slot. Bah, ik heb nu al zo'n angst. Hoe zullen mensen zich wel niet voelen waar daadwerkelijk is ingebroken.
Zit er geen AZC (Asielzoekerscentrum) bij je in de buurt? Wellicht komt de man daar vandaan? Wat zijn bedoelingen ook waren, verschaf zo min mogelijk gelegenheid voor een onbevoegde je huis binnen te komen. Dus deuren (en ramen!) voortaan op slot. Goed dat je dit hebt gemeld bij de politie. Aangifte of geen aangifte, dit incident staat in het systeem. Heb je een goed signalement kunnen geven?
Gatverdamme zeg wat ben jij moedig geweest! Ik zou ook helemaal shaken hiervan! Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven.
Da's ook mijn mening. Wordt in de reactie zelf al aangegeven dat daardoor de boel al niet vertrouwd was. Die man heeft wellicht zijn uiterlijk en kleding niet mee, maar het had natuurlijk gewoon simpel een foutje kunnen zijn. Daarnaast is dat een heel andere cultuur dan Nederlanders die voor alles een afspraak willen en netjes aan de voordeur moeten bellen en vooral niet onder het eten gestoord willen worden. Wil niet zeggen dat hij iets goeds in de zin had, maar bewijs dat hij iets slechts in de zin had is er ook niet. En in mijn ogen is iemand toch echt onschuldig tot ie schuldig bevonden is. Ongeacht de huidskleur. Dat je geschrokken bent..... dat kan ik wel goed begrijpen. Vraag is, was je ook zo geschrokken als het een Nederlander was? Want vaag de Nederlanders niet uit hoor, zo heilig zijn die niet .
Nee zit hier niet in de buurt, en gelukkig wel een goed signalement kunnen geven. We stonden tegen over elkaar, hij buiten en ik binnen
Ja dan was ik ook net zo geschrokken, ik dacht namelijk eerst een junk ofzo omdat hij zo smal in zijn gezicht was. Buitenlander en Nederlander maakt niet uit, ik ben gewoon vreselijk geschrokken van het feit dat er iemand misschien wel mijn huis in wou. De politie gaf ook aan dat dit waarschijnlijk wel zijn bedoelingen waren omdat er dus meerdere meldingen zijn uit onze woonplaats.
Tuurlijk zijn Nederlanders niet heilig! Die hebben op vakantie in het buitenland ook de grootste monden. Dat blijkt zelfs uit onderzoek. Maar ik dacht dat ook uit onderzoek bleek, dat inbrekers nu eenmaal vaker donkergetint waren. Dit pleit gewoon niet in zijn voordeel.
He bah krijg er de kriebels van, brr! Je hebt indd wel heel goed gehandeld ondanks de angst! Denk dat ik ook was gaan gillen of misschien wel met iets was gaan slaan..
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Wat lopen er toch nare mensen rond op deze wereld... anderen bang maken of aan andermans spullen komen of zelfs meenemen (miss heb je mijn topic gelezen over inbraak?) Dat ze niet doorhebben wat ze aanrichten he?! Ik vind het vreselijk! Hoop dat je snel weer veilig voelt in je huis! (oh en meiden... kunnen we ajb die discussie over donker/blank niet aangaan... toe ajb even zeg... je kan ook niets zeggen zonder dat iemand zich gelijk aangevallen of zelfs gediscriminerd voelt... Wat ts meemaakte is gewoon heftig, maakt niet uit wie het was, wat hij is, donker, licht, geel of rood, dat heeft er nu toch totaal niets mee te maken... niet zo snel op je teentjes getrapt zijn ajb... het mee moeten maken van zoiets is heftig genoeg! dat wil z even kwijt, dat lucht namlijk op... als er dan zo'n discussie achterweg komt is dat alleen maar een extra ergernis...)
helemaal mee eens pfff dat gezeur altijd......... ts ik hoop dat je je weer wat beter voelt ik heb het s´avonds een x gehad stond er ook een man met een lege tas voor mijn huis ik was ook alleen met me zoontje en hij deed een briefje in de brievenbus omdat ik niet open deed natuurlijk met daarop ik ben doofstom wilt u iets van mij kopen dus ik zag die lege tas hj had hem opgevouwen onder zijn arm dus ik dacht hij heeft helemaal niks om te verkopen die wil gewoon naar binnen brrr heb alle sloten goed op de deur gedaan en niet open gedaan en gelijk de buren gebelt maar dat was ook wel even schrikken
Waarom beginnen mensen nou toch altijd zo verschrikkelijk te zeiken! Pffff, hoogstens irritant! Maar ontopic, Jeeeeetje wat zal je geschrokken zijn zeg! En ik vind je ook dapper hoor, ik had ook allang gaan gillen! Brrrrrr doodeng, het verhaal van verkeerde huis geloof ik ook niet.
Wat schrikken zeg. Hopelijk komt die man niet meer terug. Het is wel handig dat jij hem gezien hebt, aangezien het verderop ook al vaker was gebeurd met insluipers. Misschien pakken ze de man nu wel snel op, omdat jij weet hoe hij er uit ziet.
Ja ik had jou topic ook gelezen, vreselijk om mee te maken. Daarom schreef ik ook dat ik nu al zo'n angst had laat staan hoe het voor jullie moet voelen als ze daadwerkelijk in je huis zijn geweest. Voor jullie ook veel sterkte
Ik hoop dat als hij inderdaad verkeerde bedoelingen had snel gepakt word. Dat andere voorval was 1 straat verderop. Alleen de agent gaf wel aan dat hij niet dacht dat ze dan ook iets met mijn aangifte gaan doen omdat er dus nog niks was gebeurd.