Wat doen met een baby van bijna 8 maanden?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by RoAn1981, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Onze dochter is bijna 8 maanden. Na een wat moeilijke start (vaak afvallen, vermoeden van kma, refluxmedicatie, slaapproblemen) gaat het nu hartstikke goed met haar. Ze eet als een bootwerker (4 flessen van 210, fruit, boterham, soepstengel en groenten/aardappel en yoghurt), tijgert de vloer rond en wil alles zien en meemaken. En daar komt mijn 'probleem' :)
    Wat doe je in hemelsnaam met een baby van 8 maanden? Op mijn Mama-dagen zit ik soms echt met mijn handen in het haar. In de box wil ze eigenlijk niet meer, ze wil op de grond (leg een speelkleed neer, maar daar gaat ze meteen vanaf natuurlijk :)) rond 'tollen' en overal aan zitten. Dit houdt ze dan een kwartier, twintig minuten vol en dan is ze het beu. Ze slaapt nog drie keer per dag (in de ochtend zo'n 45 minuten, in de voormiddag 2 uur en dan aan het eind van de middag weer zo'n 45 minuten) en daar tussen in is het echt zo van: entertain me :) We gaan buiten wandelen, boodschapje doen enzo. En thuis lezen we af en toe een boekje, of spelen we samen met de poezen. Maar alles houdt ze maar heel kort vol.

Wat doen jullie met je baby van deze leeftijd?

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je verhaal is herkenbaar.
    Mijn dochter slaapt overdag minder, 2x 1 uur. Van 11 tot 12 en van 16 tit 17 uur. De rest vd tijd is het vermaken. Ik probeer elke dag op pad te gaan met haar. In de ochtend soms boodschappen, middag even dorp in of wandelen. Alleen thuisspelen houdt ze niet vol. Hier is het nu ook nog eens zo dat ik nergens heen kan gaan zonder haar, lees even ergens wat pakken, zonder dat ze het op een krijsen zet. Ik doe haar nu regelmatig in de draagzak op mijn rug, zo kan ik in huis nog een beetje stofzuigen, decwas doen etc.

Hier is het trouwens tegen 18 uur echt crisistijd hihi, ze is dan moe en jengelig.

3. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook zeer herkenbaar. Mijn meisje slaapt ook 3x, precies hetzelfde als bij jou maar als ze wakker is weet ik vaak niet wat ik met haar moet doen. Box wil ze niet en op een kleed op de grond is het misschien 5 minuten goed en dan gaat ze alweer jammeren. Zou blij zijn als ze kan zitten en kruipen, weet nog van de oudste dat het toen allemaal makkelijker werd.

4. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

Apr 6, 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Hier net iets ouder, maar hetzelfde. Hij slaapt okk nog 2 a 3 keer. Eerste maanden amper, maar nu aan het inhalen denk ik :)Wat Olle gelukkig nog erg interessant vind is zijn loopwagen... Nog niet om mee te lopen, maar weg te duwen en achteraan te tijgeren.
    Verder gaan wij 1 ochtend knuffelzwemmen, vind hij geweldig!!
    Vorige week zijn we ook voor het eerst naar de kinderboerderij geweest, hij begint de dieren nu interessant te vinden.

Wat hier ook voor lang vermaak zorgt is de simpele toren van ikea, zo'n ronde die in elkaar past en kunt stapelen. Die 'rollen' terug als je ze een duwtje geeft. Ook weer even zoet ;)

En als ik stofzuig laat ik hem gewoon op de grond liggen, ookeen machtig mooi speelgoed. En als ik de was doe stop ik hem in de wasmand. Dat soort dingen vind hij gelukkig nog leuk.

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;) Het laatste slaapje wordt ook steeds problematischer; soms nog wel, vaker niet. Maar hoe doe je het dan, ze is dan eigenlijk langer wakker dan ze kan, want ze is dan echt jengelig en moe, maarja, in bed ligt ze alleen maar te jammeren.

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben toen de slaapjes iets verschoven. Eerst sliep ze om 10 uur, 14 uur en 17 uur. Nu om 11 uur en om 16 uur. Ongeveer. Innhet begin dacht ik dat ze het niet zou redden van 12 uur wakker tot 16 uur. Maar met de hapjes, een uitje enzo redt ze het wel. Nu ligt ze er om kwart voor 4 in. Ze is dan rond 17 uur wakker, dan is de tijd tot 19 uur nog te overbruggen, al is het aan het einde vd dag soms overleven. Hier in de buurt zie ik meer ouders na etenstijd rondwandelen om de tijd te doden hihi. Toen ze naar 2 slaapjes ging kon ze ook echt al langer wakker blijven dus dat scheelde wel bij het verschuiven vd tijden.

In het begin was het wel lastig, wel of geen 3e slaapje,,,, wat een gerommel. Uiteindelijk heb ik gewoon zelf een paar dagen hetzelfde ritme aangehouden en nu is er al meer aan gewend. Maar soms zit ze nog zo tussen 2 en 3 slaapjes in. Eigenlijk is ze moe en heeft ze nog een slaapje nodig, maar als ik haar dan op bed leg dan is het drama, dus vandaar dat ik het gewoin een tijdje hetzelfde heb gedaan met 2 slaapjes.

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Het is herkenbaar hoor alleen hier in tijd liep ze tegen alles af en kruipt overaal kan niet naar wc zonder toezicht etc.
    Ik zou kleed weglaten box ook. Maar speelhoek voor haar en aantaal mandjes met boeken/blokken/speelgoed etc zodat ze zelf kan kiezen.
    Maat in elk ruimte wat. Hier in haar kamer plankje en mand. In keuken trek ik la open met bakjes etc

Verder boekjes ik weet niet of jou zal het doen maar hier pakt ze stuk voor stuk en bladert door. Dun of dik bladzijden maakt niet uit.
    Ook muziek, dans, loopwagentje was goed toen en nog steeds.
    Rond huis op dekentje meeslepen of op zitzak.
    Of in poppenwagen of achter. Op loopfiets.
    Blokjes jij bouwt ze gooit om.
    Babytv, ballen, verstoppertje als ze al snel kan kruipen, stofzuigen samen kruipt ze achter, haalt snoer weg of staat op in:uit knoop te drukken

8. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

Jul 28, 2012
    911
    0
    0
    Je zou buiten puur spelen het met haar het huishouden kunnen doen :). Die ukjes vinden dat reuze interessant en kijken dan hun ogen uit. Ik was daar zelf altijd minder goed in, vermaakte hem met speelgoed, boekjes, wandelen, liedjes en samen dansen. Mijn man daarentegen ging vaak gewoon door met dingen die gedaan moesten worden en dat vond hij allemaal hartstikke leuk. Hobbelde dan achter mijn man aan en keek zijn ogen uit.

Dus buiten de standaard dingen, kijk of het gewoon mogelijk is je huishouden te doen en wie weet vind ze het prachtig. Een win-win situatie :).

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat doe ik ook. Neem haar mee naar boven als ik ga strijken. Dan is ze even ergens anders en vermaakt ze zich weer even. Of stofzuigen terwijl ze in dedraagzak zit. Weet niet of je die hebt.
    Was opvouwen dan zit ze in de wasmand. Soms leg ik haar op ons bed als ik daar aannhet stoffen ben ofzo. Wel goed opletten dat ze er niet vanaf kukelt. Hier tijgert ze nu pas net dus ze ligt nog vrij stil op het bed.

10. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Draagzak werkt niet bij elk kind. Hier bondolino maar in begin was erg lastig ze overstekte zich vaak huilen. Nu gaat het echt niet ze zet zich af en volledig verstuurd. Ik kan mij niet voorstellen kind die graag in draagzak wil omdat ik niet anders weet hihi
    Maar kind vaak vind leuk gedragen worden dan kan er van alles lijkt mij.
    Ik kan hier niet eens koken met hangende monstertje op mijn benen hihi maar ik klaag niet zal niet anders willen omdat ik niet anders ken zelf. Je went eraan moet gewoon creatief meeomgaan

11. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Oh wat herkenbaar:)

Hier is ook even op de kleed en daarna is het samen spelen en heeeeeeel veeeel wandelen met ze tweeën! Denk dat in een jaar tijd nog nooit zoveel gelopen heb hahaha.

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Draagzak heb ik, een Storchenwiege, maar ze vind het vreselijk om met haar gezicht naar me toe te zitten, haha! Ze wil om zich heen kijken en dat begrijp ik wel. Ik zou dus eigenlijk eens moeten rugdragen maar dat durf ik niet zonder workshop/consult..

13. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Hahaha, idd, ik heb echt een turbo-conditie nu :D

Share This Page