Vrijdag hoorde ik dat mn schildklier in 3 weken tijd van 1,66 naar 0,40 is gedaald. Ik weet dat dat zo ongeveer de ondergrens is voorhet eersre trimester. Ben meteen geminderd met de meds, maar ik maak me zo vreselijk veel zorgen. Voor deze zwangerschap al 4 miskramen gehad door te traag werkende schildklier en nu opeens gaat hij richting hyper. Heeft iemand ervaring? Ben ik er nog op tijd met meds mindering bij om de zwangerschap te redden? Ik heb morgen een echo.
Ik heb ff de waarden erbij gepakt, en de ondergrens voor zwangeren is 0.4, dus je zit nog prima! Daarbij is te snel door medicatie nog altijd 'beter' dan te langzaam. Of je zwangerschap wel of niet een miskraam wordt, heeft op zich niet zo heel veel met deze TSH waarde te maken, ik zit soms zelfs op 0,05, om een week later weer op 0,5 te zitten op dezelfde dosis levaxine. Pas als je waarden écht te hoog zijn of écht te laag zou ik me zorgen gaan maken over de waarde! Hopelijk gaat het deze keer gewoon goed!!!!!
Hoi, Ik had bij mijn vorige zwangerschap moeite om de waardes te laten dalen. Het heeft 3,5 mnd geduurd. Nu heb ik eind december mijn bloed laten prikken en hij werkte weer te traag. Dit kwam omdat ik toen net 3,5 week zwanger was. Dosering verhoogd van 100 mg naar 137,5mg Vorige week mijn bloed laten prikken en nu is de waarde ineens weer goed. Hij zit op 0,61 en de dosering blijft nu staan op 137,5 mg/dag. Ik vind het zo raar dat ik eerst zoveel moeite moest doen om de waarde te laten dalen en nu ineens is hij binnen 3 weken goed. Met kleine frummeltje gaat wel alles goed. Op de dag van prikken net de echo gehad
Toen ik zwanger was van mijn zoontje wist ik zelfs niet dat ik mijn waardes moest laten checken, ik had het nagevraagd aan de HA en ze zei dat het niet nodig was (ik was toen nog subklinisch), gelukkig ben ik met 3 maanden zwangerschap toch op eigen houtje bloed laten prikken, en mijn schildklier was dus super traag geworden, de precieze waardes weet ik niet meer. Ik kreeg pas met 4 maanden goede medicijnen, eerst gaf mijn huisarts me 25 of zo, anyway de zwangerschap is helemaal goed verlopen en mijn ventje loopt hier nu vrolijk en wel rond Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen, tenzij je schildklier dus extreem ontspoord is
Das schrikken! Hier ook 5 missed abortions door de schildklier (nou eerder de tpo), maar bij mij bleef hij traag tijdens de zw, dus ophogen... Hoop dat je med nu snel aanslaan.