Hallo moeders, ik heb een zoontje van 8,5 maand. Die wil ik naast de flessen wat extra aan water en thee aanbieden. Helemaal n u het warm weer is alleen hij weigert dit. Ik ben al weken bezig maar hij drinkt het niet. Heb van alles geprobeerd, kinder thee, lauwwarm water etc. Wij gaan in september naar een zonnige vakantiebestemming en zou dan graag hem aan het water hebben. Hebben jullie nog ideeen?
Misschien een ander soort beker of fles? Hier wilden ze nooit water in een fles, maar in een tuitbeker dronken ze het wel. De rietjesbeker van de hema is hier ook favoriet. Of slokjes uit mijn glas.
Inderdaad 'jouw' drinken , ander soort beker Heb je ook al eens de pickwick pineapple met nog iets geprobeerd. Dat is zonder thee. En smaakt wat zoeter. Temperatuur al mee geëxperimenteerd? Water leren drinken kan soms even duren. Het is zo anders dan de fles melk
de fles waar je het in aanbied kan inderdaad veel verschil maken, wij hebben nu een zachte tuit beker van nuby, die gaat redelijk goed, zelf vasthouden en drinken lukt hem nog niet, maar als ik wat help drinkt hij er goed uit. ook af en toe gewoon uit een open bekertje gaat met veel geknoei, maar er komt wel weer wat binnen. toen wij op vakantie waren dronk onze kleine ook slecht, ik heb toen zijn melkflessen gewoon wat verdunt en dan iets vaker een flesje gegeven ipv. 3 x 200, 4-5 x 120-150.
Mijn tweeling begon na het eerste jaar pas te drinken en waren vorige zomer ook 8 maanden. Komt echt vanzelf.
je kan ook van de fruitsoorten die hij mag sap maken en aanlengen met water. of ijsjes van maken. weet niet of ze op deze leeftijd als sinasaasappelsap mogen?! of sabbelen op een ijsklontje of je kan aan de flesvoeding wat meer water toevoegen als hij het dan nog wil drinken. en groente/fruit soorten geven waar veel water in zit, dus lekker laten kluiven op een stuk tomaat of komkommer oid ik ken ook baby's die wel uit een flesje water drinken, maar bekers ho maar! dus is denk even kwestie van uitproberen wat werkt.
Wat drink je zelf en waar drink je het uit? Wij drinken altijd water uit een "Camelbak" is een drinkfles met speenachtige tuut erop. Dat vond hij wel interessant en wilde daar dan ook water uit drinken, toen hebben we voor hem een Camelbak voor kinderen gekocht. Later overgegaan op Nuby. En natuurlijk een gewone beker, begonnen met zo'n ding met neusuitsparing, nu een plastic Nijntje bekertje. Vooral de variatie in bekers deed hem elke keer meer drinken. en wij drinken zelf ook veel water.
Laten spelen met een waterflesje van Spa? Onze dochter speelt met flesjes (zonder dop en onder toezicht!)en zo krijgt ze toch water binnen en een beetje over haar zelf heen maar dat kan geen kwaad met dit weer 😁 Ze heeft ook een maandje gehad dat ze alles alleen uit een flesje wou (melkflesje) dus dat ook maar gedaan nu drinkt ze uit een beker met hulp uit een flesje met geklieder 😂 En een rietjes beker 😀 T is net hoe haar humeur is..
Elke dag meerdere keren aanbieden. Water in normale fles, tuitbeker en of rietjesbeker en 1 wat niet lekt standaard altijd binnen handbereik. Tuitbeker lag hier standaard binnen handbereik, duurde 2 weken voordat hij het snapte en dan proeven ze water natuurlijk, ipv het lekkere bekende melk dus veel drinken ze nog niet in begin. Maar het ligt er elke dag en wanneer ze dorst hebben pakken ze het uiteindelijk toch omdat er geen alternatief is.
Volhouden en uiteindelijk drinken ze water en thee. Het is echt wennen aan de smaak. Als je kindje echt niet meer wil drinken dan extra water toevoegen en meer fruit geven. Hier drinkt hij nig steeds meer uit een rietjesbeker dan gewone beker( net 2)
Dank dames voor de tips. Vandaag aan het oefenen met een beker. Heb water en een klein drupje caravan cevitam. TNT een halve beker gedronken. Mondje gaat na elke slok open ipv lippen stijf op elkaar
Sap geven is niet zelfde als je kind water laten drinken. Ik ben sowieso anti aanmak sap of wat voor sap dan ook te geven aan een baby. Mijn dreumes weet echt niet hoe dat smaakt. Ik geef hem water sinds 6 maanden in een bekertje en hij dronk pas na een maand of 2/3 echt paar slokjea uit na een jaar kon hij een bekertje leegdrinken. En hij vind het heerlijk. Water moeten ze leren drinken en het heeft tijd nodig.
Uit de fles wil mijn dochtertje ook geen water of thee drinken, maar uit een gewone beker drinkt ze goed en veel!
Als je iets zoets geeft hoef je het niet aan te leren. Hetzelfde geldt voor zout en vet. Het is makkelijker zo vroeg mogelijk water aan te leren, dan op een later moment van limonadesiroop over te gaan naar water. Hoe ouder ze worden hoe lastiger het wordt, zeker als ze al iets gewend zijn. Qua bekers is het uitproberen. Ik heb hier alle soorten en maten staan. Dagelijks drinkt mijn zoontje ongeveer 1,5-2 bekers uit een rietjesbeker (zelfstandig) en uit een gewone plastic beker (met hulp) ongeveer 1 beker inmiddels. Alle andere bekervariaties zijn het hier niet geworden. Het voordeel van een rietjesbeker is dat je hem niet op hoeft te tillen om eruit te kunnen drinken. Dat scheelt jou ook .
De Lidl heeft smalle waterflessen. Dacht van 33cl met een bidon dop. Daarmee lukte het uiteindelijk een beetje.
Ik maakte er een spelletje van. Na elke slok zei ik "ahhhhhh" (geluid dat je zelf ook maakt als je drinkt als je dorst hebt" dat vonden ze leuk en namen nog een slok omdat ze dat geluidje wilde horen. Ze zijn er nu aan gewend om water:thee/diksap ed te drinken en drinken zelfstandig uit een tuitbeker
Maak je niet druk over de reacties op een klein beetje limo. Als je het steeds minder zoet maakt de komende dagen dan is het geen probleem. Hier ook zo gedaan en nu drinkt ze water. De overstap van zoete melk naar meteen alleen water is ook erg groot. Pickwick pineapple is "thee", maar dan zonder thee. Zijn gewoonzakjes staat in het theeschap.