Het lijkt me zelfs handig om er een speciaal adres voor aan te maken, en niet het adres wat ik altijd gebruik erop te zetten.. Straks ben ik aangemeld voor weet ik veel wat voor enquetes en andere spammails
Ik kan me zo voorstellen dat alle 'wraakacties' die in dit topic zijn voorgesteld, averechts zullen werken. En gezien jouw angsten in het verleden, en de angst dat alles weer terugkomt, zal wraak nemen voor jou waarschijnlijk niet de beste optie zijn. Want je moet wel sterk in je schoenen staan om een emmer water over ze heen te durven gooien. Wat ik denk ik zou doen, is een stoel pakken en gewoon eens een dagje zoveel mogelijk buiten voor de deur gaan zitten. Wachten tot ze langskomen. Misschien rennen ze meteen weg als ze je zien, maar misschien kan je nog net op tijd vragen of ze even bij je willen komen. En dan kan je ze rustig vragen waarom ze dit doen. En uitleggen dat jij een zoontje hebt dat moet slapen, en of ze hiermee op willen houden. Misschien is het op die manier makkelijker om de confrontatie aan te gaan, en loop je de minste kans op wraakacties van hun kant. Als je dit niet durft, is negeren en de gordijnen een tijdje dicht houden ook een goede... Hoe heftiger jij reageert, hoe heftiger zij weer zullen reageren. Met negeren bereik je misschien nog het meest. Ik vind het echt vreselijk wat ik hier lees... ongelofelijk. Ik hoop echt met heel mijn hart dat mijn zoon nooit zulke dingen zal doen, en mocht ik er ooit achterkomen, dan is hij nog niet jarig. En dat is nog zacht uitgedrukt. Sterkte meid... ik kan me voorstellen dat je hier zwaar zenuwachtig van wordt. Maar: het zal ZEKER WETEN ook weer stoppen. Want dit soort spelletjes blijven altijd maar even interessant. Binnenkort hebben ze weer iets anders en laten ze jou met rust.
Goed, ik heb nu genoeg geprobeerd, het laatste wat ik nog kan verzinnen is om een briefje door de buurt te verspreiden om de ouders van deze kinderen te kunnen vinden. Ik hoef geen reacties over of ik dit nu wel of niet moet doen, wil graag alleen reacties over het briefje wat ik heb samengesteld: ***Ik ben op zoek naar de ouders van een paar kinderen die ons nu al enige tijd lastig vallen. Het gaat voornamelijk om een donkerbruin getint jongetje met zwart haar, een stevig meisje wat haar haar in een strakke staart draagt, en een blond jongetje met sproeten. Van het laatste jongetje hebben we op woensdag 19 augustus de moeder zien wandelen door de Rooseveltstraat met een hondje, maar helaas konden we niet zien waar zij heen ging. Deze mevrouw riep toen tegen het jongetje dat hij 'vanavond op tijd thuis moest zijn'. De leeftijden van de kinderen liggen waarschijnlijk tussen de 11 en 14 jaar. Het gaat om het volgende: Sinds vrijdag 14 augustus lopen deze kinderen langs ons huis (waarschijnlijk vanwege de kermis), en bonken keihard op de ramen, drukken heel vaak op de bel, schreeuwen allerlei dingen en kijken constant naar binnen. Het is ook al meerdere keren voorgekomen dat de 2 jongens (het meisje doet dit niet) hun broek naar beneden trekken en voor ons raam blijven staan. We hadden gehoopt dat de kinderen, nu de kermis is afgelopen, niet meer zouden komen, maar dit is helaas wel het geval. In principe is dit natuurlijk helemaal niet erg, en we kunnen best begrijpen dat het een heel leuk spelletje is, maar mijn zoontje, bij wie momenteel z'n eerste tandjes doorkomen schrikt telkens wakker van het bonzen en van de bel. We hebben meerdere malen geprobeerd de kinderen op een rustige manier aan te spreken, maar ze trekken zich hier helaas niets van aan en rennen direct weg. We hebben geprobeerd het te negeren, maar dit is erg lastig als je kindje er telkens van wakker schrikt en in huilen uitbarst. Ik hoop dat ik met de ouders van deze kinderen, en eventueel met de kinderen zelf, tot een oplossing kan komen. 1 keer is leuk, een 2e keer ook nog wel, maar na een week begint het heel erg vervelend te worden. We hopen dat u dit begrijpt. Kent of bent u de ouders van deze kinderen? Mail dan alstublieft eventjes naar ...*** Kan dit zo, of moet ik er iets aan veranderen?
Wat ik rood heb gemarkeerd zou ik mooi weglaten als ik jou was. Het is wel erg en je hoeft het echt niet te bagatelliseren. Verder vind ik het een hele nette brief.
Vind het ook een nette brief, ik zou ook de hondenuitlaat route (waar die vrouw dus liep) even in de gaten houden, wellicht zie je haar vanavond weer als ze haar hondje uit laat? Kan je haar meteen er op aanspreken. Sterkte iniedergeval. (Ik denk trouwens dat de ouders niet snel terug zullen mailen als het over hun kind gaat maar hopelijk zijn ze wel zo verstandig om iniedergeval hun kind op zijn/haar donder te geven zodat hij/zij er mee stopt)
ben het eens met mermaid: De rood gemarkeerde stukken weglaten en het stukje dat je begrijpt dat het een leuk spelletje is, zou ikzelf er ook uit halen.... want voor kinderen die in hun blote piel voor mijn raam zouden gaan staan zou ik absoluut geen begrip hebben.....hoe leuk ze het zelf mss vinden
Ik vind je brief erg netjes en idd laat het is niet erg en 1 keer is leuk maar dan wordt het vervelend gewoon weg. Het is wel erg en nee het is niet leuk. Wat je ook zou kunnen doen is aanbellen bij mensen en de brief eigenhandig geven. Weet alleen niet of je dit zelf durft ivm je verleden. Misschien kun je meteen een babbeltje houden over het probleem, of zien bij de mensen of die kinderen er in huis zitten of in de straat lopen.
Ben het eens met voorgaande commentaren wat betreft het weglaten van bepaalde stukken. Verder een prima brief.
Ik heb die stukken er juist ingezet zodat ze niet meteen denken dat ik een enorme zeikerd ben die niets kan hebben..
zelfs als je de gemarkeerde stukken weg laat, komt je brief op mij niet over alsof je een enorme zeikerd bent vind zelfs dat je uitgesproken netjes blijft in je brief
Nette brief. Zou de gemarkeerde stukken er ook uit laten. Maar als jij het beter vindt als die er wel in blijven is het nog steeds een nette maar duidelijke brief. Je komt zeker niet over als een zeikerd!!! x
ik vind het ook een hele goeie brief hoor. ik hoop dat de ouders van deze kinderen ze in ieder geval op hun gedrag aanspreken. als jij je briefje zo goed vind meid,zou ik hem gewoon zo laten hoor. succes ermee.
maar dit is helaas wel het geval -> maar dit is helaas niet het geval. "bij wie momenteel z'n eerste tandjes doorkomen" zou ik weglaten. Ik zou er de leeftijd van je zoontje er bij zetten. Of melden dat het om een baby gaat. Tenslotte hoop ik dat je hier niet je normale email adres voor gebruikt, maar een nieuw adres hebt aangemaakt. Dit voor het geval een van de kinderen de brief te pakken krijgt. Internet terreur is erg populair tegenwoordig. Oja, en stop de brief in een envelop en zet er op: Aan de bewoner van deze woning. Dat verkleint ook de kans dat de kids de broef te pakken krijgen vóór de ouders de brief zien. Verder een goeie brief. Ik hoop dat het helpt.
Ik denk dat het wel heel belangrijk is dat je met de kinderen persoonlijk praat (als je hun ouders hebt achterhaald). Want wanneer zij straf krijgen van hun ouders, denk ik echt niet dat ze hiermee hun gedrag echt aanpakken. Ze zullen je dan waarschijnlijk sneu en irritant vinden en daardoor de neiging hebben om nog vervelender te gaan doen. Of negeren of persoonlijk op een rustige manier met ze praten en het ze uitleggen waarom dit vervelend is.