Uhmmmm..... volgens mij snap jij het zelf niet helemaal... JA, het is WEL jouw taak om eerst zelf te proberen te bemiddelen. Eerst had je nog het excuus dat je niet wist waar ze woonden. Iedereen zei dat je dat moest proberen. Eigen rechter spelen is fysiek actie ondernemen, om die kinderen terug te pakken. Dus bv met emmers water gaan gooien. Maar hoezo liep iedereen te schreeuwen dat je dat niet moest doen??? Volgens mij werd juist door iedereen gezegd dat je zelf actie moest ondernemen. Ga eens op z'n minst met de ouders/voogd van dat meisje praten, want dit kan gewoon niet. Wat had de wijkagent verder voor suggesties? Het lijkt me sterk dat hij zegt dat het meisje niet mee wilde werken en het daarbij laat.
Mijn vorige reactie was een gefrustreerde reactie die ik niet op die manier bedoelde. Overigens, iedereen hier weet waarschijnlijk ook wel waarom ik er niet heen ga, ik heb het in het begin van dit topic ook over mn straatvrees van vroeger gehad. Misschien heb ik er omheen gedraaid, maar heel simpel; ik heb 't lef er niet voor om er heen te gaan. Dit is de mail die we van de wijkagent hebben gekregen; mevrouw Stevens, het meisje wil niet echt meewerken. Via haar opa en oma getracht duidelijk te maken dat ze moeten stoppen. Zij gaan er aan werken hebben ze gezegd. Laat u maandag in een mail aub weten hoe het weekend is verlopen? Mvg, Jeroen Mulder Het lijkt er dus op dat dat wél alles is, en dat er niets meer gedaan wordt als het niet erger gaat worden Het meisje woont overigens bij haar opa en oma, niet meer bij haar ouders. Ze is een tijd geleden door 'omstandigheden' uit huis geplaatst. Of dat aan haar of aan haar ouders lag weten we natuurlijk niet, dit is alleen wat we van de mensen die in de winkel hiernaast werken hebben gehoord (via hen zijn we ook aan het adres gekomen). Op dit moment vallen ze alleen ons lastig, maar de mensen die hiernaast werken wisten wel precies wie we bedoelden toen we vroegen of zij ze misschien kenden.. Daar hebben ze een keer allemaal eieren tegen de ramen gegooid. De man van hiernaast heeft ze toen te pakken gekregen, maar toen hij ze erop aansprak lachten ze 'm alleen maar uit Ik weet eigenlijk niet of hij toen ook met de ouders van die kinderen of de opa en oma van 't meisje is gaan praten.. Maar goed, dat je je kind (of kleinkind dan) rustig laat weigeren informatie te geven aan de politie, geeft voor mij eigenlijk wel aan wat voor mensen het zijn Dat je je kind geen levenslange straf geeft als mensen uit de buurt klagen, fine, maar ze iets laten weigeren naar de politie toe? Dat zouden mijn kinderen echt kunnen vergeten!
Ga er zelf achteraan meid!!! Of desnoods je moeder of iemand anders! Maar Hoe gaat het tot nu toe dan? Zijn ze deze week nog geweest?
Wie weet zijn ze nu geschrokken dat je de politie hebt ingeschakeld en houden ze ermee op. Zo niet, elke keer als ze weer iets gedaan hebben meteen de wijkagent bellen. Net zolang totdat ze er echt iets aan doen.
Of ophouden met de WIJKagent en naar de gewone politie gaan. Aanklacht indienen. Als je aangifte doet, dan is de politie verplicht om uit te zoeken wie die andere kinderen zijn. Toch? Nou, ik hoop dat het weekend beter verloopt. Als ze nu trouwens ineens terug komen en erger zijn dan eerst (wraak) bel dan METEEN de politie. Dit is gewoon terreur.
misschien de media opzoeken? Zoals hart van nederland. Daar komt toch vaker een topic over dat mensen uit hun huis worden gepest door jeugd enzo. Misschien dat je door/via hun tot een oplossing kunnen komen? Sterkte iig!
Ik zou het even afwachten. De wijkagent vraagt je of je aub wilt laten weten hoe het is gegaan. Ik lees hierin niet dat de kous hiermee af is. Wellicht gaat ie verdere stappen ondernemen als blijkt dat na dit gesprek met de opa en oma het nog steeds niet is gestopt.
Ik hoop inderdaad dat ze zelf ook geschrokken zijn van de politie, en nu ophouden.. Ik heb ze de afgelopen 2 dagen nog niet gezien in ieder geval! Dat is al heel wat! Maarja, dat kan natuurlijk ook liggen aan hetgeen dat ze weer op school zitten en dus minder tijd hebben.. Dit weekend gaan wij een weekend naar Utrecht vanwege de alleenstaande-mama-meeting (ander topic) dus dan zijn we er (gelukkig) niet.. En tja, verder zien we wel hoe het gaat lopen..
ik ben daar zo mee klaar ik heb dat ook een tijd gehad...erst heb ik de bel uitgetrokken en daarna de rolluik dichtgedaan en daarna natuurlijk weer omhoog en de laatste keer heb ik achter ze aan gerend en heb ik ze voor de grap opgetild haha ze schrokken zich rot die dachten natuurlijk dat ik ze ging meppen. Maar ik vind hun wel schattig dat is weer anders natuurlijk...het blijven toch kinderen
Misschien nog niet eens schrik. Het zou ook kunnen dat ze helemaal niet bewust was met wat het jou deed. En dat de wijkagent dat heeft vertelt en dat ze zelf heeft bedacht van: Oh, da's inderdaad wel lullig. Kan ook, hè?
Daar geloof ik écht niet in Als ze je gewoon uitlachen als je ze rustig aanspreekt, zoals de mensen van de winkels hiernaast hadden gedaan..
mevrouw Stevens, het meisje wil niet echt meewerken. Via haar opa en oma getracht duidelijk te maken dat ze moeten stoppen. Zij gaan er aan werken hebben ze gezegd. Laat u maandag in een mail aub weten hoe het weekend is verlopen? Mvg, ...... .... misschien is het verstandig om de naam uit dit stukje te halen... verder super dat het de goede kant op lijkt te gaan!
Nou ja... Met die naam én jouw achternaam is het denk ik niet zo moeilijk je te vinden... Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...
Ik heb ook een keer een brief gecopied van iemand van een uitzendbureau en die belde me een paar dagen later op want die had zitten googelen op haar naam en kwam op zwangerschapspagina terecht. Daarom kan je beter niet zulke namen plaatsen, want zij was er toen niet echt blij mee en wist me allemaal dingen over mezelf te vertellen die ze ff had gelezen Denk dat Lisette dat wou zeggen