Oh, wat een heftige week weer!! In onze omgeving zijn 3 kindjes geboren. Allemaal gelukkig helemaal gezond en wel en dat is natuurlijk hartstikke fijn!!! Maar oh!!! Wat voel ik me jaloers, naast natuurlijk boos en verdrietig!!! Ben voor mijn gevoel net een klein kind wat staat te stampvoeten en zegt: IK WIL OOK!!!! En dat is echt niet leuk, want ik gun het anderen zo ontzettend....
zo herkenbaar. Ik probeer mezemf steeds voor tehouden dat ik niet weet wat voor ellende iemand heeft meegemaakt voordat er een gezond kindje word geboren. Maar ondertussen ben ik ook positief jarloers IK WIL HET OOK !!
Heel herkenbaar... Je wilt gewoon zelf ook zooo graag he. Je hebt even mogen voelen hoe het is om mama te zijn en daar zit je dan met al je moedergevoelen zonder kindje... Dus die jaloerse gevoelen heb ik ook gehad, en ik denk alle mama's van een engeltje wel. Ik hoop dat het jullie ook heel snel gegund is!
Hé meid, dat lijkt me echt de meest logische reactie die er is hoor! Ik heb ooit een miskraam gehad en heb toen dat soort gevoelens ook wel gehad, en dat is natuurlijk niet in de verte te vergelijken met waar jij doorheen moet gaan nu! En natuurlijk gun je andere mensen hun geluk maar dat je dat voor jezelf ook zo had gewild is toch logisch. Ik hoop dat jij ook heel snel weer dat grote geluk mag ervaren!
Thanks allemaal... Ik weet ook wel dat het allemaal logische gevoelens zijn, maar toch! Vind het vreselijk om aan mezelf te merken dat ik zo jaloers kan zijn. Ga morgen op kraamvisite in hetzelfde zkh en dus ook waarschijnlijk dezelfde afd als waar ik gelegen heb. Ben benieuwd hoe heftig dat gaat zijn.....
kan me dat heel goed voorstellen had dat gevoel al na mijn mk en bbz laat staan hoe dat gevoel moet zijn als je kindje heb verloren meid heel veel sterkte morgen
Het is toch logisch dat je zelf ook zo graag wilt! Dat je het andere zo gunt is hartstikke lief, maar het is jou niet minder gegund!
Nou, ze belden af omdat ze niet zo´n goede nacht gehad hadden. Dus da´s dan misschien ook wel ´gelukkig´ dat we niet naar het ziekenhuis hoefden!!!
Ja kan me voorstellen dat dat best een beetje een opluchting is geweest... Hopelijk valt het bezoek de volgende keer, als het wel doorgaat, toch mee. Ik weet hoe moeilijk en confronterend het is. Hoe gaat het nu verder met je??
Beetje late reactie... Met ons gaat het goed. Ik merk dat de dagen 'beter' te hanteren zijn en soms hebben we nog steeds wel een slechte dag, maar ook daar kunnen we gelukkig beter mee omgaan!
Wat fijn om te horen! Ik hoop dat jullie heel binnenkort ook weer mooi nieuws mogen krijgen (als jullie die stap inmiddels alweer gezet hebben...). Heel veel sterkte meid!!!
Heel begrijpelijk.. Vooral door sommige opmerkingen van mensen waarbij het wel vanzelf gaat.. dat maakt mij op dit moment zo verdietig en boos.
Tja, dat klopt. En soms weten mensen niet eens wat je meegemaakt hebt en maken ze zo'n opmerking.... Helaas komt dat vaker voor dan me lief is!