baby 4, 5 maand, overdag ineens slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje11, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Ik heb even een korte vraag over mijn dochter van bijna 19 weken oud.
    Voorheen deed ze een heel goede middagslaap van 2 tot 2.5 uur.
    Sinds een week wordt ze vaak na 45 minuten gillend wakker. Vandaag besloten we haar even te laten huilen (10 min), maar ze werd hysterisch. Uit bed gehaald en ze draaide gelijk naar de borst. Ze was zo aan het huilen dat ze te weinig geduld had om de toeschietreflex op te wekken, dus dat was niet erg leuk.
    Ik baal een beetje van dit veranderde slaappatroon, aangezien ik alle klusjes deed tijdens haar slaapje.
    Hebben jullie enige idee? Oei ik groei zegt een sprongetje... maar ja, wat moet ik ermee? En beter nog, hoe ermee om te gaan en wat te doen?
    Ze huilt overigens ook meer met inslapen dan voorheen en wil heel vaak aan de borst. Zou ze nu ook meer honger hebben?
    Oftwel Help! Want we weten het even niet!
    Alvast erg bedankt!

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Herkenbaar!
    Ze huilt dan wel niet (volgens mij heeft ze die les voor haar geboorte overgeslagen, want ze huilt echt nooit), maar drinkt vaak, en dan vooral snachts. Gezellig wel hoor, maar om de 2 uur snachts is toch een beetje jammer he ;) Ze sliep eigenlijk al regelmatig door, maar ineens niet meer. De nachtelijke melkmarathon duurt al een week of zo.

Klusjes worden hier niet gedaan, want ze slaapt amper overdag, maar dat is altijd al zo geweest. Lekkere troep hier dus ;)

Ze slaapt nu trouwens, jaja! Kan ik even forummen ;)

3. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

He ....gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem....nu is het met onze vent zo...dat hij 's nachts super goed sliep...tenminste normaal gaven we hem de fles en dan sliep hij daarna door, hij heeft ook wel doorgeslapen...maar nu bij de fles van ongeveer 4 uur in de nachts (normaal had hij die nooit)
    Wil hij niet zo goed slapen daarna....ik moet nu even wat moeite doen, om hem in slaap te krijgen helaas...nou het zal vanzelf wel weer overgaan...

Normalite sliep hij overdag bijna niet ..ja hazeslaapjes van een half uur tot 3 kwartier, nu slaap hij al 2 dagen 2 uur of anderhalf uur...hij ligt nu weer te slapen, moet wel erg huilen voordat hij inslaapt, maar dat is niet langer dan 10 min.

Hoe zijn vannacht/ overdag ervaringen geweest van gisteren?

4. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben het ook gehad..

En nu.. oh heerlijk 12:30 er in.. en soms moet ik haar wakker maken om 15:00 voor haar fruit.. hihihi.

Ik heb haar er toen gewoon uitgehaald als ze echt niet meer wou en toen wel wakker gehouden door in de wipper te zetten of baby gym in haar box te doen. En het was hier echt een sprong want nu is ze 5 maand en een week en ze slaapt nu al een week heerlijk gewoon weer door alsof er niets aan het handje is.

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Weethetwel, wat heerlijk om te lezen! En dat is echt vanzelf weer goed gekomen? Hier ook alleen nog maar korte slaapjes, als het 45 minuten is ben ik trots, meestal wordt ze na 30 minuten wakker... En dat dan maar 3 keer op een dag... Ik hoop dat ze snel ook weer langer slaapt. Jouw verhaal geeft moed! Nog even volhouden dus.

Deel Deze Pagina