Ik heb inderdaad al besloten om er iets over te zeggen. En ik vind het aan de ene kant ook erg sneu voor ze. Maar ze moeten niet doodleuk over mij heen walsen als ze horen dat ik het niet mooi zal vinden.
Ik vind een gouden armbandje ook ordinair staan (ook oorbellen.... brrrrrr..... waarom zo jong al gaten in die oorlellen boren denk ik dan). Maar doe het gewoon in een doosje en zie het als een bewaariets. Leuk voor later. Geen discussie verder over maken.
@cerise: Zou je het armbandje misschien kunnen ruilen voor een zilveren? Of vind je dat net zo erg... (althans als hij niet gegraveerd is) Ik vind goud bij baby's ook verschrikkelijk, een zilveren armbandje gaat dan nog wel. Misschien is het een optie? Ik zou het dan wel eerlijk tegen je schoonouders zeggen.
youame heeft ook een armbandje gekregfen ze kon die met 1 jaar pas om omdat haar polsjes te dun waren
ze wouden mijn dochtertje eerst oorbelletjes geven en elke keer als ze erover begonnen zei ik hard op van nee hoor ze krijgt nog geen oorbellen je mag best knopjes geven maar dan liggen ze te verstoffen in de kast totdat ze zelf aan geeft dat ze het wil dus hebben ze haar een kettinkje en armbandje gegeven
Het gaat er niet om of het ordinair IS, maar TS vindt het in ieder geval niet mooi. Het gaat om de discussie: wel of niet omdoen, terwijl er voor die tijd duidelijk over gesproken is. Nee, ik zou het dan niet omdoen, maar in het doosje laten. Als schoonouders er naar vragen, zou ik uitleggen dat ik het niet mooi vindt (zoals voor die tijd aangegeven), maar dat het bewaard wordt voor later. Als ze oud genoeg is mag ze zelf beslissen erover.
Nou sorrie maar ik vind het woord ordinair niet echt gepast.. Dat je er niet van houdt oke maar mijn dochtertje heeft wel een armbandje en het staat haar heel leuk! Ik word al witheet bij de gedachte dat er mensen zijn die MIJN dochter ordinair vinden! Ik vind je ook heel ondankbaar je mag blij zijn dat ze wat kopen en dat je wat krijgt ook al is het je smaak niet, je kan het toch omdoen als je naar hun toe gaat.. Ikzelf zou dat gewoon niet doen ook al vind ik het niet leuk, ze zal het niet dagelijks dragen maar ik zou het wel zo af en toe aan of omdoen. Mischien komt het omdat ik nog geen dingen heb gehad die ik niet leuk vind...
Ik vind het ook niet leuk bij een beeb, ordinair is misschien wat veel gezegd. Misschien kun je zeggen dat ze er heel de tijd op sabbelt en het daarom niet omdoet?
Ja, ik vind dat je je aanstelt . Natuurlijk verwachten ze niet dat je dit armbandje altijd om heeft. Want s'nachts doe je het toch af, lijkt me! Dus om niet elke dag dat geklungel te hebben met aan en af doen, doe je em gewoon om met leuke of speciale gelegenheden! Dit is toch wel een redelijk argument om aan de schoonouders te zeggen Of wees gewoon eerlijk! 8)
ik zou het ook idd zeggen tegen je schoonouders. dit heeft niets met ondankbaarheid te maken dit heeft met luisteren te maken er is gevraagt en er is gezegt dat ze het niet mooi vinden.dus dan koop je het ook niet in mijn ogen. ik zou het ook echt niet om doen gewoon in de doos met bewaar spullen maar echt niet om doen.het is aangegeven dat je dat niet wil dus ja dan moeten ze leren luisteren. hier heb ik ook al een aantal keer aan gegeven dat ik zelf kleding koop voor de kleine omdat ik een geheel eigen stijl heb en dan nog komen ze aan met een truitje i love opa en i love oma. no way dat ik mijn zoontje zoiets aan trek.dit heb ik dus ook gezegt laat mij dan maar "ondankbaar" zijn maar het is mijn (ons) kind en niet die van mijn schoon ouders.dus ik(wij) bepaal wat die kleine aan krijgt
gadver wat een instelling blusvrouw, god ze zouden eens wat liefs proberen te doen voor je kindje? MIJN, MIJN, MIJN en mijn (dat is wat ik lees aan heel je stukje) ik dacht dat we voorbij die leeftijd waren Laat je ouders / schoonouders op hun manier hun liefde proberen uit te drukken (als is het soms wat onhandig) als je die instelling aanhoud doe je jezelf, vooral je kind en je familie heel wat tekort...en denk dat je daar op de lange termijn spijt van krijgt, heb dat helaas al vaak zien gebeuren en het kindje is bijna altijd de dupe hiervan. Wat ik zou doen met een kadootje waar ik niet superblij mee zou zijn (nog nooit gehad want alle kadootjes komen uit een goed hart denk ik vaak) is aantrekken op gelegenheden die hun speciaal vinden en hun die armband laten zien als zehem dan op normale dagen niet aanheeft kan je altijd zeggen dat je bang bent dat ze hem kapot maakt of kwijtraakt en dat jullie het als iets "speciaals" zien ik heb dat excuus nog nooit verkeerd zien lopen...
Je schoonouders weten heus wel dat je het niet mooi vind, je hebt aangegeven dus er nogmaals over beginnen lokt alleen maar reactie uit. Wel lief dat ze je dochter zo verwennen.. Het armbandje om doen met gelegenheden waar hen ook komen en als je thuis bent het armbandje weer af doen. Ook al vind jij het niet mooi, het is een heel lief gebaar.. Esmee heeft met d'r verjaardag een kerstjurk gekregen, niet bepaald mijn smaak.. Ze had hem aan en opa en oma waren helemaal blij en verrast.. Daar doe jij het toch voor.. Zet even je eigen op zij Blusvrouw.. jeetje wat een reactie.. heb je niet zo'n goede band met je schoonouders..
ik zou niets over zeggen. ze hebben het cadeautje gekocht omdat Ze dat leuk vinden. net zoals ieder ander.. koopt wat ZE leuk vinden. niet elk cadeau is altijd mooi gevonden door ouders en dat zou je vaker meemaken. voor sinterklaas hebben we 2e handse kleding gekregen die we helemaal niet mooi vinden.. maar goed.. het is maar een materiaal iets. gaat om de gedachten.. en idd zou ik het niet elke dag om doen maar wel als ze een keer op bezoek komen.. zo'n armbandje hoeft niet constant om.. toch? net zoals ik niet constant hetzelfde sieradin omdoe.. in een zekere zin vind ik dus idd wel dat je je aanstel.. maar goed.. kan ook deels snappen je gevoel erover omdat je man wel had aangegeven dat jij het niet mooi zou vinden.
Ik heb voor mijn meisje ook een armbandje, vind het verder niet ordinair. Maar als je niet wil dat je dochtertje zoiets draagt zou ik dan ook niet doen. Misschien zeggen dat je bang bent dat je hem verliest (heb dat gehad en gelukkig wel gevonden) en je dat zonde zou vinden, aangezien het een kado is die ze toch van opa en oma heeft gekregen. Ik zou het in iedergeval niet omdoen omdat je schoonouders het van je verwachten.
Ik zou er ook iets van zeggen. Juist omdat het van te voren aangegeven is. Vind het ook erg irritant dat opa/oma toch hun zin doordrijven want zo zie ik het. Had zelf met sinterklaas is soortgelijks. Oma/schoonmoeder vroeg van te voren of we een cadeautip hadden. Zij deed een voorstel waarop ik aangaf dat ik niet het idee had dat dit iets voor m'n zoontje was. Ik had simpelweg het idee dat hij er niet mee zou spelen. Wat denk je; kreeg ie het toch! Ik had inderdaad gelijk, hij vond er niets aan en ik heb na een aantal dagen de bon gevraagd. Normaal doe ik zoiets zeker niet snel maar nu had ik er echt geen moeite mee. Ik zou absoluut niet willen dat mijn baby/peuter iets van sieraden omheeft. Tis niet alleen een kwestie van smaak maar ik vind het gewoon niet bij een baby passen. Ieder z'n ding en juist hierom vind ik dat anderen dit gewoon moeten accepteren.
valt het op ik zal even kijken of ik het nog kan vinden in de lounge staan 2 verhalen over hun. ze hebben al in ons huis in gebroken,ze hebben de kleine al dood gewenst,ze vinden hun eigen zoon een mislukking,ze verwachten dat als de kleine geboren is dat ze de kleine minimaal 4 keer per week zien(ze komen hier nooit) ze lopen altijd te stoken tussen mij en mijn vriend,we zijn om rust tekrijgen verhuisd naar de andere kant van de provincie omdat ik beng ben voor die mensen,het zijn net havikken ze hadden over al mensen die ons in de gaten hielden.ging ik weg met mijn beste vriendin belde ze gelijk naar mijn vriend dat ik vreemd ging etc.ze hebben zelf een keer vals aangifte tegen mij gedaan.vind je het dan nog gek dat ik zo doe tegen over hun. als ik niet zo doe dan komen ze dus echt 4 keer per week over de vloer.sinds dat wij hier wonen nu 10 weken zijn ze nog niet een keer geweest.toen we vertelde zwanger te zijn werd mijn vriend de grond in getrapt met de op merking"hoe stom kun je zijn om je aan dat wijf te verbinden met een kind ik hoop dat het fout gaat dit ongelukje" we zijn gepland zwanger geraakt en nog werd er zo gedaan en nu willen ze voor de buiten wereld doen om dat het de perfecte opa en oma zijn.daar pas ik voor ik wil niet meer bang zijn voor die mensen
Als je het armbandje niet bij je kindje om wil hebben is dat toch je eigen keuze! Als ze vragen waar het armbandje is, kan je de waarheid zeggen of je zegt dat je kindje het steeds in haar mondje doet en dat je dat niet wilt..
@Cerise: ik had al eerder gereageerd, maar wil je toch nogmaals zeggen dat ik niet vind dat je je aanstelt. Ze wisten dat je het niet mooi vind en toch kopen ze het omdat zij het blijkbaar wel mooi vinden. Nou dikke pech voor hun. Ik ben heel eerlijk tegen mijn ouders en s-ouders. Mijn ouders snappen onze smaak, maar smama niet. Nou die is dus ook weleens weer terug naar huis gegaan met iets dat ze gekocht had. Als wij het niet mooi vinden, dan heb ik liever dat ze er iemand anders blij mee maakt. Ze zal dus ook nooit meer iets kopen dat ze niet kan ruilen en daar ben ik heel blij om. Ik ga mijn dochter niet schijnheilig iets aandoen om de vrede te bewaren. Zeker niet als ik vooraf heb aangegeven dat ik het niet mooi vind of er niet van hou. En door eerlijk te zijn, voorkom je in de toekomst ook alleen maar dat je nog meer dingen krijgt die je niet mooi vind.