Hallo, Hier is Koen een paar weken echt niet lekker geweest. Gelukkig gaat het weer heel erg goed. Alleen zijn huidje is er behoorlijk minder van geworden. Hij heeft rode vlekken op hals en onder zijn kin. Op zijn armen en benen lijkt het net of hij kippenvel heeft, maar het zijn allemaal harde mini bultjes. Me vriend is toen Koen dus ziek was naar de HAP geweest en de arts zei dat Koen eczeem heeft. We moesten het goed vet houden. Alleen het werkt voor geen meter en het lijkt alleen maar erger te worden. We hebben de volgende zalfjes al geprobeerd: Bepanthen (hiermee werd het erger), Zwitsal (hiermee werd het niet erger, maar het bleef wel), homeopatisch zalf en soort van vaseline. Maandag ga ik in ieder geval een afspraak maken met de huisarts, maar heeft 1 van jullie een gouden tip? Groetjes, Kim
Je huisarts kan ook een zalfje voorschrijven voor je kleine. Elena heeft het ook gehad, ik kom alleen even niet op de naam. Het is iets van vaseline gemengd met een ander soort zalf. Het zit in en grote witte tube. Hm, ff diep graven in mijn geheugen hoor, als ik erop kom zet ik het hier nog even neer. En anders schijnt gezichtjescreme van Weleda wel goed te werken. Succes ermee!
hier heeft Gwen ook exceem en smeer haar in met Calendula balsem en niks anders meer en werkt goed, alleen toen het heftig was zalfje gekregen en is weggegaan en buiten het zalfje smeer ik die calendula balsem( reformhuis te koop)
Ozgul schreef: Die vaseline ken ik. Ik heb hem vorige week van een collega gekregen. We hebben het ook voor Koen gebruikt, maar het leek alleen maar erger te worden. Hoort dat zo of klopt dat niet? En hoe lang duurde het voordat het hielp? Joma schreef: Die hebben we ook gebruikt, maar na 4 dagen smeren zagen we nog helemaal geen verschil. Of zijn we gewoon te ongeduldig Groetjes, Kim
het is wel zo dat de calendula niet het exceem weghaalt daar zou je eerst een zalfje van de Ha moeten gebruiken, maar als het rustig is het exceem kan je ze dagenlijks insmeren met calendula balsem ipv andere bodylotion of dergelijke!snap je en het beste is alleen nog maar badderen met Hermal dermal extra vettende badolie das beste wat er is voor kindjes met exceem! gebruik trouwens ook niet te veel doorelkaar want das ook niet goed.
Gebruik alleen amandelolie en Lena heeft tot heden helemaal nergens last van gehad. Het sluit de huid ook niet af zoals veel andere cremes wel doen. Als ze van die ruwe wangetjes heeft smeer ik het ook erop en zijn ze in no time weer zacht en poezelig Als ze luieruitslag heeft smeer ik het ook in ermee en is het ook zo weer weg... Welk wasmiddel gebruik je? Misschien een tip; zelf wasmiddel van marseillezeep maken. Man kreeg ook exceem, maar dat is sinds dat wasmiddel helemaal weg. En ik waste al met Neutral. Zou persoonlijk terughoudend zijn met het smeren met van die anti-exceemzalfjes, die verhelpen de kwaal vaak wel maar zijn niet echt bevorderend voor de huid (en het zelfherstellend vermogen ervan) Succes ermee, sneu voor je mannetje! Hopelijk is het snel weer over!
Lanette creme wordt bedoelt? Lanette creme werkt ook het best, als je eigenlijk na het douchen de huid insmeert met olie (nat nog) en daarna nog die creme erover. Fae kreeg ook die creme geadviseerd op het cb, maar ik heb hem eigenlijk nog steeds niet gehaalt. Wij smeren met kamille creme (kruidvat) en bepanthen en soms ook de schrale wangencreme erop. Wat je zegt van de beentjes is hier ook. Voelt best vreemd. Ook de elleboogjes zijn nog steeds erg droog. Ik moet dus eigenlijk wat anders gaan proberen, want de bepanthen en de kamille zalf (en insmeren met olie na het badje) helpen allemaal nog niet voldoende. Dus ik lees tegelijk ook even mee hier .
Lanette hielp hier voor geen meter. Sinds een paar dagen gebruiken we Bepanthen en de vlekken zijn verdwenen als sneeuw voor de zon. Zo zie je maar dat elk huidje anders reageert op cremetjes.
Wat in elk geval heel belangrijk is om niet elke paar dagen te wisselen van creme, daar wordt het huidje echt onrustig van. Wij hebben hier ook een manneke met (aanleg voor) eczeem en ons is door de huisarts geadviseerd om alleen maar met vaseline lanette te smeren, minimaal elke ochtend en avond. Voor als het opvlamt hebben we een hormonenzalfje voorgeschreven gekregen dat echt supergoed werkt. Binnen een paar dagen is het weg.
Ik heb zelf een erg droge eczeemhuid, en zoonlief blijkt hier ook al gevoelig voor te zijn. Voor mezelf + zoonlief gebruik ik de hele verzorgingslijn van Balneum, en ter ondersteuning af en toe nog een beetje zalf voorgeschreven door de HA. Mijn pukkie smeer ik voor het badderen in met wasgel, gaat in bad met een drupje badolie en na het badderen smeer ik zijn huidje direct in met een dun laagje bodylotion. Droge plekjes, schilfertjes en eczeem verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het is hoe dan ook niet verstandig om veel van cremes te wisselen, omdat je huid daar erg onrustig van kan worden. Heb geduld!
Hier ook eczeem. Van de huisarts cetomacrogol gehad (das gewoon een duur woord voor vaseline) en een hormoonzalf die we zo min mogleijk gebruiken. Das namelijk wel agressief spul. Helpt wel erg goed.
Dat dacht ik al, we hebben te vaak gewisseld Beetje stom van ons. Nu hebben we zinkolie alleen voor de smetvlekjes en na 2 dagen zijn ze bijna al helemaal weg dus daar zijn we best blij mee. Het eczeem is er nog, maar we zullen even bij de vaste creme/vaseline vasthouden. Bedankt voor jullie reacties Groetjes, Kim