Ik zou het niet willen, en doe het zelf bij mijn ouders ook niet. Vind het ook heel gek klinken eigenlijk.
liever mama, maar soms doet ze het wel. Op het kdv waar ik werk bv roept iedereen marieke, dan doet zij het dus ook, met een big smile op dr gezicht, ik kan het dan moeilijk verbieden.
Ik vind het afschuwelijk als een kind zijn ouders bij de voornaam aanspreekt. Vind het onpersoonlijk. Wil absoluut niet dat mijn kinderen dat bij ons doen.
Ik vind het ook niet kunnen hoor. Beetje respectloos. Kijk als mijn nichtje me bij mijn voornaam noemt vind ik dat prima. Ik zou het niet accepteren als het mijn eigen kind zou zijn.
Liever niet, maar als het zo loopt dat is het zo. Mijn moeder noem ik altijd mam, en mijn vader bij zijn voornaam, waarom weet ik ook niet, hij zei laatst dat hij het wel grappig vindt. Dat is wel pas gekomen toen ik 15 was geloof ik
Nee dat wil ik niet. Onze zoon weet wel onze voornamen maar dat is meer dat als hij een keertje ergens kwijt raakt,hij weet wie zijn ouders zijn en ze ons dus specifiek kunnen omroepen enzo. Ik ook vaak papa tegen mijn man als we in gesprek zijn samen met onze zoon
NEE, ik krijg er echt jeuk van als ik het hoor. Vind het totaal respectloos en gewoon niet kunnen. Het ergste is dat mijn schoonouders mijn kinderen nu al aanleren om mijn man met zn voornaam te roepen. In hun familie doen de kinderen dat massaal. We waren daar gisteren en mijn zoontje pakte de telefoon en riep de naam van mijn man. En de s-moeder zei dan: ja, goed zo! Roep hem maar, A..... Nou ik kreeg zowat uitslag over mijn hele lichaam!
nou onze dochter is echt niet onrespectloos, maar het is voor een kindje van 2 1/2 echt heel moeilijk te snappen dat alle kindjes jouw mama marieke noemen en jij moet dan mama zeggen. Ik maak daar geen drama van hoor.
Hier mag het niet. Hij zegt het nu af en toe mijn voornaam, maar dan verbeter ik hem wel gelijk en leg hem uit dat ik mama voor hem ben en dat zijn neefjes en nichtjes mijn voornaam zeggen.
in jouw situatie kan ik dat heel goed begrijpen. Ik stond laatst Diyana te douchen en had iets nodig, dus heb hard de naam van mijn man geroepen. Zij riep gewoon mee . Dat vind ik anders, dan kinderen aanleren om de ouders structureel met voornaam aan te spreken.
Ja hoor, als Ayla dat als ze gaat praten zou willen zou dat van mij best mogen. Wij spraken mijn vader en (stief)moeder ook altijd aan met de voornaam.
Ach, van mij mag het, zo heet ik toch? Respect komt niet voort uit hoe je elkaar noemt, maar hoe je elkaar behandelt.
Respectloos . Daar snap ik helemaal niks van. Ik had en heb echt wel respect voor mijn vader hoor ondanks dat ik die bijna altijd met de voornaam aansprak...
Mijn dochtertje heeft ook van die fases waarbij ze ons bij ons voornaam noemt, zie niet in waarom ik me daar druk om zou moeten maken of wat daar respectloos aan zou moeten zijn. Waait vanzelf weer over en dan is het weer mama en papa. Maar ja, mijn kind spreekt me ook niet met u aan, als dat maar goed komt....
Nou liever niet eigenlijk. Ik ben gewoon zijn mama Een vriendinnetje deed dat vroeger wel bij haar ouders en ik kon daar niet aan wennen.. ik moest ook steeds nadenken over wie ze het had als ze iets over haar ouders vertelde hihi.