Bilpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jubbos, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik heb een tijdje terug een berichtje geplaatst over dat ik rugpijn had maar sinds een dag of wat heb ik nu zo pijn in mijn rechterbil aan de bovenkant. Als ik erop druk dan kan ik wel janken van de pijn.
    Nu zit ik te googlen en kom ik op BI uit, kan dat al?
    Ik heb wel veel ruimte tussen mijn gewrichten inzitten, zou het daar mee te maken hebben?
    Moet ik me nu zorgen gaan maken? Moet ik hiervoor morgen de verloskundige bellen? Ik heb maandag een afspraak staan.
    Ben ongeveer 10 weken zwanger.

Bedankt alvast....

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kreeg ongeveer met 13/14 weken last van bilpijn en intussen is dat ernstige BI geworden. Maar ik weet niet of het met 10 weken ook al kan.. Is het je eerste of je tweede?

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Ik had vanaf 14 weken ook last van pijn in mijn bil en dat bleek te komen vanuit mijn bekken. Omdat mijn rug te flexibel is had ik daar al zo vroeg last van. Ik heb daarvoor gewoon een afspraak gemaakt bij de fysio en dat heeft goed geholpen. Misschien een idee?

X Esther

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Het is mijn eerste, het enige met fysio is is dat ik al door mn keren heen ben die vergoed worden, hoevaak moet je er heen dan?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

als het bi of ischias is , war het wel erg naar klinkt. Zal je waarschijnlijk elke week naar de fysio moeten.. kan je niet nog een aanvullende verz. vanaf 1 jan.

6. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik heb ook last van mijn (rechter) het is geen bi en ook geen ischias. Maar gewoon door een verkeerde houding. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het genegeerd, maar ben er nu mee naar de fysio gegaan. Gelukkig maar, ze maken het nu los omdat het toch wel enorm vast bleek te zitten. En ik heb veel oefeningen mee gekregen waar ik wat mee kan.

Je kunt zo nooit zeggen wat het is bij jou, misschien wel BI of Ischias, maar het kan dus ook gewoon zoiets zijn als ik heb. Wat niet minder lastig is, want het doet inderdaad enorm pijn.
    Ik vind het wat voorbarig om gelijk over al die zware dingen te spreken. Als je wilt weten wat het is is het erg verstandig om naar een (bekken) fysio te gaan. Vaak weet de verloskundige ook niet precies wat het is, ze zijn immers geen experts op het gebied van je bewegingsorgaan....
    Ik zou er dus toch maar een consult aan wagen. Asl het wel bi is zit het in je basispakket. Dan krijg je de behandelingen wel vergoed als het goed is.

Succes met je bil!
    Mayke

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Dag Mayke1980,

Ik hoop dat het zoiets is jah...
    Misschien morgen toch maar eens bellen nr mn fysio en iig even om info vragen.
    Tis dat internet he, je komt zoveel dingen tegen wat het kan zijn...

Bedankt voor je reactie en jij ook succes, trouwens bij mij ook rechts!

8. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb meer dat mijn bil vaak slaapt,,heel raar

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    bilpijn kan duiden op ischias (zenuwirritatie), of ene (beginnende) hernia, of een spierenkwestie, of bekkenklachten / SI-klachten. vanalles dus! en vanachter de pc niet te zeggen wat het bij jou is. (ben zelf fysio, vandaar dat ik reageer).

rot dat je al door je fysio-vergoeding heen bent; misschien toch je verzekering voor 2009 aanpassen?

over de vergoeding door de basisverzekering: sommige aandoeningen worden inderdaad uit je basisverzekering vergoed, MAAAAAARRRRR: de 1e 9 behandelingen moet je dan OF zelf betalen, OF uit je aanvullende verzekering halen. vanaf behandeling nummer 10 betaalt de basisverzekering pas! houd daar dus terdege rekening mee!

ik zou even naar de huisarts (basisverzekering!) en kijken of hij/zij je door kan sturen naar of toch een goede fysio, of kijken wat er verder mogelijk is.
    er is nu niks zinnigs over je pijn te zeggen, het kan aan tig dingen liggen. zelf je klachten google'en wordt veel gedaan, maar is niet zo zinnig, omdat je je misschien blindstaart op iets 'ergs' en de simpele dingen niet tegenkomt.

sterkte! hoop voor je dat het meevalt en je je gauw beter voelt.

Deel Deze Pagina