Hier in ons dorp wordt op dit moment glasvezel gelegd. Maandag morgen worden wij wakker van het lawaai, ze zijn in onze straat bezig gegaan. We ontbijten lekker samen en dan wil Jan even boodschappen doen (hij heeft late dienst) Wanneer hij naar de auto loopt komt hij erachter dat onze auto niet meer uit ons inrit kan. Want de heren hebben de hele stoep losgegooit en alvast een diepe gleuf gegraven. Tja daar kom je dus met de auto niet meer over . Jan loopt naar de mannen en vraagt of ze het 'even' dicht willen gooien omdat we toch echt de auto nodig hebben. Niet zo zeer voor de boodschappen maar hij heeft hem wel nodig om naar zijn werk te komen. Nou dat vonden de heren niet zo'n leuk verzoek. Het was, volgens de heren, zijn eigen schuld want we hadden tenslotte een brief gekregen. Ja behalve wij dan (bij latere navraag aan buren blijkt dat er niemand een brief heeft gehad). Jan vraag nog waarom ze dan niet even hebben aangebeld. Beweren de heren dat ze dat wel hadden gedaan. - toch vreemd dat wij ten eerste de deurbel niet hebben gehoort en dat onze hond voor het eerst in zijn 11.5 jarig leven niet aanslaat omdat er iemand in ons pad loopt-. Maar goed uiteindelijk werd Jan geholpen en hadden we de auto uit het inrit. Op maandag wordt er al lekker opgeschoten en aan het einde van de dag beginnen ze de stoep weer te straten. Dinsdag wordt er ook nog druk gestraat en aan het einde van de dag wordt alles opgeruimt en zijn de heren verdwenen. Tot onze stomme verbazing is dus de hele straat weer netjes betegeld behalve ons inrit. Die ligt gewoon los en de stoeptegels zijn bij ons in het inrit gedeponeerd Vanmorgen dus maar even de gemeente gebeld, helaas die kan niets voor ons betekenen. We moeten Twennet zelf bellen. Dus telefoonnummer opgezocht en bellen. Maar helaas die zijn alleen te bereiken op het moment dat hun winkel ook open is en dat is dus alleen op zaterdagmorgen. Ik waag er een rondje met de auto aan en uiteindelijk vind ik iemand, die kijkt me aan of hij het in keulen hoort donderen. Meneer verstaat geen Nederlands en vraagt in gebrekkig duits of ik geen Pools kan Dan komt er een collega die wel de duitse taal machtig is en gelukkig ben ik dat ook. Hij verzekerd mij dat uitelijk morgen ons inrit ook bestraat zal worden. Ik ben benieuwd Ondertussen blijf ik Kylian en zijn wandelwagen maar over het gat beuren Groetjes Anita
Jeetje was aso zeg..... Eerst al dat je geen brief hebt gekregen....en dan ook nog jullie oprit niet opnieuw betegelen..ppff gelijk achteraan gaan. Misschien zijn ze morgen wel bij jullie in de buurt bezig...zoek ze op en spreek ze aan. Anders wachten tot zaterdag
Wat een eikels, inderdaad vast omdat je er wat van gezegd hebt. Ik heb ook nog genoeg leuke verhalen over stratenmakers en openliggende straten. Breek me de bek niet open.
Wat n zielig stelletje zeg...omdat je er niet uit kon met je auto en er dus wat over gezegd hebt behandelen ze jullie nu zo...pfff
Nou het wonder is geschied hoor. Eerst kwam er vanmorgen een opzichter door de straat rijden en die zag natuurlijk ons oprit los liggen. Nog geen half uur later stopte er een bus met grote aanhanger en werd er netjes aangebeld om te vertellen dat ze het gingen maken. We kunnen nu dus weer gewoon in ons oprit komen, gelukkig maar want Jan moest gisterenavond nog een volle otto (clico) over het gat beuren om het aan straat te kunnen zetten. Groetjes anita
Ja zeg, dit is wel zooo kinderachtig, dat ze hier zeker nog iets van moeten horen van hun baas... Maar wel fijn dat het opgelost is