Ik heb totaal geen ervaring met eczeem ofzo. Ken ook geen kindjes die dit hebben. Maar ik ben erg benieuwd wat de vlekken in Vince zijn gezicht nou zijn. Het zit ook op zijn achterhoofd en sinds vandaag ook in1 elleboog. De huid eromheen is nu vrij rustig maar kan soms ook echt vuurrood zijn. Ik voeg even een paar foto's toe.
Andere kant van het gezicht. (ik zie trouwens net dat het op de kleine foto's niet echt heel duidelijk is).
Ja dat weet ik dus niet. Op en om zijn oogleden zitten rode vlekken, zonder bultjes ofzo. Op zijn wangen zijn wel bultjes maar ook rode vlekken, maar die zijn niet echt duidelijk zichtbaar. Ik heb de foto's net gemaakt en de plekken zijn nu erg rustig. Maar ik was gewoon benieuwd of iemand het herkende.
Voelt het ook ruw? Zou eczeem kunnen zijn. Heeft hij nog andere klachten? Zoals onrust, veel huilen, krampjes, spugen, etc?
Ja de plekken voelen ruw aan. Tussen zijn wenkbrauwen zit ook een plek met schilfers. Die zie je niet heel duidelijk maar is heel rug en als je er overheen wrijft laten de schilfers los dus dat doe ik maar niet meer. Op dit moment heeft hij niet heel veel klachten meer sinds hij op Friso Allergy Care zit maar dat is pas 1 week. Hij had veel last van overstrekken, fles weigeren, spugen (ook met nutriton), obstipatie (en dus veel krampen, hij had echt harde keutels in geel en soms groen en soms gewoon beide kleuren), veeeel huilen en onrustig. Vieze ogen, altijd een snotneus, en de rode vlekken rond zijn ogen zitten er al sinds hij een paar dagen oud was. Maar deze waren toen altijd vuurrood. Nu met deze voeding is het minder.
Ik vind de foto van zijn nekje op een ooievaarsbeet lijken dat heeft mijn dochtertje ook op precies dezelfde plek. Verder kan ik het niet zo goed zien toen mijn dochtertje eczeem had zat het echt over haar hele gezich allemaal rode droge bultjes... Echt heel sneu gezicht.. Hier zit al wel zalf op hoor daarom lijkt t wat erger... Gelukkig na verandering van spenen en geen Zwitsal meer is het helemaal weg gegaan
Oja trouwens als hij zeg maar tegen je aanligt gaat hij dan ook krabben? Avelynn ging de hele tijd met haar hoofdje heen en weer over mijn borstkast om te krabben...
Nee ik denk zelf dat het toch om warmteuitslag ofzo gaat. In zijn nek heeft hij altijd en om zijn ogen ook. Maar de plekken die hij gisteren op zijn wangen had (op de foto's al nauwelijks meer te zien) waren vanmorgen weg en vanmiddag kwamen ze weer. Dus ik hou het nu maar even op warmteuitslag. Op dat moment gaat zijn hele lichaam onder de rode vlekken zitten waar kleine bultjes op komen. Maar wat is ooievaarsbeet eigenlijk?
Kan ook gewoon van je hormonen zijn, tijdens de zwangerschap. Dat heft bijna elk kindje wel een paar weekjes. Maar het kan natuurlijk ook eczeem ofzo zijn. Bij twijfel even langs de ha.
Idd nekje lijkt een ooievaarsbeet, dat had mijn dochtertje ook en is na een paar maanden weggetrokken. Hebben heel veel kindjes, vaak ook nog op een ooglid. Hier had ze ook eczeem door KMA (en soja allergie). Is die voeding vergelijkbaar met Pepti van Nutrilon? Ik zou even kijken of de voeding voldoende helpt, er zijn nog andere mogelijkheden. Zonder melkproducten is hier haar huidje rustig. Overigens dacht de huisarts hier eerst ook babyacne of eczeem achtig door de voeding ofzo, maar niet direct aan een allergie. Werd ik dus niet zoveel wijzer van.
Friso Allergy Care is geloof ik vergelijkbaar met nutramigen (weet niet of je het zo speld). Een stap verder dan pepti of frisopep. Veel klachten worden heel snel minder met deze voeding dus ik denk wel zeker een KMA. Verpleegkundige van het cb is er ook van overtuigd door de verandering. Maar we moeten nog 3 weken elimineren voor we gaan belasten dus dan weten we het pas.
De arts van het cb vond de vlekjes in zijn nek ook op ooievaarsbeet lijken. De rest zal gelinkt zijn aan eventueel KMA en eventueel de warmte. Dat is allemaal nog even afwachten.
Pff vandaag is het weer wat erger. Het verschilt echt per dag. En ik merk dat hij echt begint te huilen als ik eraan ga zitten of met een doek ofzo erlangs ga. Naast alle rode pukkels (die van de 1 op andere dag ineens veel of weinig kunnen zijn) zit er ook op elke wang 1 rode plek. Ook onder zijn kin zit er weer zo 1.