Vreselijk schraal en pijnlijk, wat te smeren / doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debby, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Barriëre creme! Te verkrijgen alléén bij de apotheek, maar gewoon zonder recept...Dit spul laat een lagje achter op de huis waardoor zure ontlasting en urine de billetjes niet aantast!

Niet duur en en werkt superp!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je hebt natuurlijk al heel veel tips gekregen maar ik wilde nog even zeggen dat het misschien belangrijk is er ook op te letten dat je niet binnen te korte tijd van het een naar het ander overgaat om te proberen. Soms moet je een middeltje even tijd geven en als je dan alweer iets anders gaat gebruiken doe je de werking ervan teniet. Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is hoor, maar wellicht handig om op te letten.

3. Sahara

Sahara Niet meer actief

hoihoi,

teneerste sterkte toegewenst want niets is erger als je kindje te zien "lijden".

me zoon heeft een gevoelige huid had ook luier uitslag meerdere keren had ook alles geprobeerd tot katoenen luiers aan toe niets hielp toen heb geen billendoekjes meer gebruikt alleen nog maar washandjes (hydro) alleen pampers(hij kon niet tegen alle andere merken) en jaja na vele zalfjes kwam ik uit op gewoon vaseline en geen poeder maar idd maizena (en ik fohnde zn billen en liezen altijd droog)

dit hielp als enige bij hem.

en een badje met zemelen heb ik ook wels gehoord van iemand maar zelf geen ervaring mee....succes!)

liefss

4. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Hahaha, ik zie het helemaal voor me. Wij hebben hier ook flink wat ongelukjes gehad toen we hem met zijn blote billen in de box en op de grond legden :). Maar het helpt wel tegen de luieruitslag.

5. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Nou die van mij reageert anders echt super op sudocreme.
    Is het binnen t half uur weg.

6. Debby

Debby Lid

9 mrt 2006
    37
    0
    0
    AA en Spinning-Instructrice
    Zuid-Holland
    Wat véél tips!

Wij gebruiken alleen Pampers want door de rest plast hij "heen", die houden 't niet.

Ik heb nu al sinds eergisteren talkpoeder gebruikt en het lijkt wel iets minder vurig te worden.

Hier blijf ik voorlopig even mee doorgaan denk ik.

Bedankt allemaal zover! SUPER! :D

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb met Milan ook een groot probleem gehad met schrale/rode billen. Ik kreeg (na vele wanhopige pogingen met andere producten) de tip om 2x per dag een zitbadje te geven in GROENE badedas (is met kastanje extracten en wordt verkocht in een doos). Dit werkt zuiverend en is pijnverlichtend. Na het zitbadje droogdeppen en even aan de lucht laten drogen. Daarna insmeren met een ruime hoeveelheid Bepanthen. De huid heeft juist vettigheid nodig om te kunnen herstellen. Tevens werpt Bepanthen een barrière op tegen urine en ontlasting, iets wat poeder niet doet.

Bij Misha hetzelfde probleem gehad en ook bovenstaande toegepast. Het werd duidelijk (en snel) minder, maar ging niet helemaal over. Toen bleek er dus wel een schimmeltje bij te zitten. Overigens kunnen jongetjes ook gewoon een schimmeltje krijgen hoor...Ik moest toen een paar dagen een schimmelcremetje gebruiken, dit in cominatie met de groene badedas en de schimmel was zeer snel verdwenen....

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Misschien even geen zeep e.d. gebruiken en billendoekjes .
    Misschien lekker laten drogen aan de lucht iedere dag .

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik gebruik bij Rick altijd Olie billendoekjes als hij uitslag heeft. En daarna smeren met bepanthen.

Gewone doekjes zit alcohol in en dat kan gaan prikken. Die oliedoekjes zijn lekker zacht en laten een laagje olie achter op de billen waardoor bij een volgende poepluier het niet direct irriteerd.

Bepanthen werkt volgens mij ook een beetje pijnstillend, Rick wordt er ook altijd rustig van als ik het opsmeer.

Oliedoekjes kun je alleen niet zo veel meer krijgen. Ze zijn er wel van zwitsal, maar dat zijn navulverpakkingen (doe doe ik meestal in een zakje want in een doos drogen ze uit).

Maar het kruidvat heeft ze ook van eigen merk (etos niet) en die zijn in meeneemverpakking.

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Handige tips allemaal , op dit moment heeft Deem er ook ontzettend last van.
    Hij heeft vandaag al 9 spuitluiers gehad en hij krijst het dan uit van de pijn .. logisch ook.
    Morgen even kijken voor calendula en hopelijk werkt t :(

Deel Deze Pagina