Ik heb vorige maand een vroege miskraam gehad. De verloskundige zei toen dat ik de bloeding als menstruatie mag zien en dat ik uit mag gaan van dezelfde cyclus als voor de vroege miskraam. Ik zit nu iets minder dan een week voor mijn verwachte menstruatie en Ik denk dat ik alweer zwanger ben. Wie heeft ervaring met direct zwanger raken na een vroege miskraam? heb je meer kans op weer een miskraam?
Hoi! Geen ervaring mee, maar ik hoop deze maand ook weer zwanger te zijn na een vroege miskraam vorige maand. Ik heb overleg gehad met mijn verloskundige voordat we het deze maand weer gingen proberen omdat ik dezelfde vraag had. Zij gaf aan dat het geen enkel probleem is om na een vroege miskraam meteen weer zwanger te worden en dat de kans dat het goed/fout gaat weer net zo groot is als iedere andere zwangerschap (kanttekening, dit was mijn eerste keer zwanger en eerste keer vroege miskraam, dus het was wel gebaseerd op mijn situatie, ik weet niet of het in andere situaties anders is). Ze zei zelfs met een knipoog dat zij vaak goede ervaringen horen van vrouwen die gelijk weer zwanger zijn geraakt. Dat gaf me iets meer hoop, want ik had er weinig vertrouwen in dat het nu gelijk weer zou lukken, maar dat weet ik over 2 weken! Ik hoop dat het bij jou gelukt is en dat je nu een plakkertje hebt!
Hier werd aangegeven dat t voor de telling wat makkelijker was om een menstruatie af te wachten, maar dat ik inderdaad goede kans had een ovulatie te hebben en gelijk alweer in de race te zijn. Ik wacht wel ff een menstruatie af, hopelijk darmen dan weer normaal want pffffff. Geen info over kansen gehad, kreeg wel de optie voor doorzetting naar de gyn. omdat t nr 3 op rij was die mis was.
Je hebt geen grotere kans op een miskraam na een miskraam. In echt het overgrote deel van de gevallen is een miskraam omdat een vruchtje niet goed innestelt of ontwikkelt. Bijna de helft van de zwangerschappen gaan mis voor de 4 weken. Dit staat los van de eerst volgende zwangerschap. Pas als je herhaalde miskramen hebt is de kans iets groter, omdat er dan mogelijk iets onderliggends speelt zoals chromosoomafwijking of stollingsafwijking. Maar zelfs bij herhaalde miskramen is de kans dat het goed gaat groter dan dat het mis gaat. Je hebt wel in de eerste 4 maanden een grotere kans om opnieuw zwanger te worden door de hormonen die je nog in je lijf hebt.
Ik begrijp er niets van Ik voel me heel erg zwanger maar vanochtend negatief getest. ik heb heel erg trekkend gevoel in de liezen en ben soms beetje misselijk. Mijn borsten zijn zwaar en gevoelig precies zoals vorige maand. Ik verwacht dinsdag of woensdag mijn regels dus ben wel heel vroeg maar omdat ik al die symptomen heb dacht ik wel iets te kunnen zien
Je klachten kunnen ook door progesteron veroorzaakt worden helaas. Echte mindfuck. Ik heb ook elke cyclus dezelfde klachten, geen verschil zwanger of niet.
Kwam je eisprong ongeveer gelijk met je cyclussen voor je vmk? Ben ik wel benieuwd naar. Ik heb vorige cyclus ook een vmk gehad en ben nu al een hele tijd aan het wachten op ovu, maar helaas nog niks.
Bedankt voor de adviezen. Ik heb vanochtend weer getest maar weer negatief. De symptomen zijn gelijk gebleven alleen de rugpijn en buikpijn zijn wel weg. Ik begrijp het niet hoor ik heb nooit Zoveel klachten voor mijn menstruatie. We wachten maar af
Dag 24 vandaag. Nu zijn mijn cyclussen wel altijd aan de lange kant, dus het zou zomaar kunnen dat ik mijn ei de komende dagen vindt, maar ik twijfelde ook of ik m misschien gemist zou kunnen hebben. 10/12 vmk, vanaf 24/12 gaan testen. Normaal ovu rond dag 21.
Hi, ik was meteen zwanger na mijn vroege miskraam in oktober. Mijn cyclus bleek normaal en ik telde dan ook vanaf de dag dat ik bloedde. Ik kreeg, ongeveer, 2 weken na de bloeding een echo om te kijken of de baarmoeder "schoon" was en de echoscopiste kon meteen zien dat er een eitje was gesprongen. Ik verwachtte een pittige menstruatie, maar in plaats van een menstruatie had ik een positieve test in mijn handen en ben ik maandag 12 weken
Kijk, @nijntje87 jouw bericht geeft moed . @mamavantwee37 mijn cyclus was gelukkig ook gelijk weer normaal afgelopen maand, maar geloof dat dat ook heel vaak niet het geval is zoals bij jou. Hopelijk komt je ei snel! @MijnRobijn probeer het wat los te laten tot misschien dinsdag/woensdag. Je test nu volgens mij nog heel vroeg toch? Ik heb vorige ronde ook 1x op 11 dpo getest en die was negatief en toen vanaf 12 dpo liepen ze ineens hard op. Dus hoeft nog niks te zeggen.
Dat is heel normaal hoor, na een zwangerschap - hoe pril ook - verandert je lijf. Waar je eerst geen last had van progesteron kan het zijn dat je dat nu wel hebt.
Heb je ook daadwerkelijk op je ei getest of ben je uit gegaan van de woorden van je vk? Een vk kan namelijk nooit van te voren weten hoe jouw lichaam het gaat doen qua cyclus na een miskraam. Dat is bij iedereen weer anders namelijk. Als je je eisprong hebt gevonden met testen, ben ik benieuwd wanneer de ovulatietest positief was. De klachten die je nu hebt komen iig niet van hcg, want anders had je al positief getest
Ik ga het inderdaad proberen los te laten. Vanochtend niet meer getest ik wacht tot dinsdag denk ik. geen ovulatie gedaan ik voel altijd wanneer ik mijn eisprong heb en dat was deze maand ergens rond dag 14 15 of 16
Niet gelukt toch getest haha En een Tuur streepje op de early. Ik heb er geen foto van kunnen maken binnen de tijd