3 vliegen in 1 klap: morsen met fles, wakker maken en bv

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kssing, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kssing

    kssing Lid

    22 mrt 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, hier dan mijn vraagstuk: Nina is nu 17 weken en is aan de fles. Helaas gaat dit niet altijd goed en loopt er veel uit en kan ik elke keer een nieuwe slab pakken. We hebben inmiddels 5 nieuwe flessen en spenen geprobeerd maar helaas, allemaal hetzelfde euvel. Het loopt gewoon uit haar mond. Wat kunnen we hier aan doen?

    Dan: ze krijgt meestal rond 14h00 haar fles en valt om 16h00 in slaap. Heeft vervolgens haar huiluurtje om daarna in een diepe slaap te vallen. Ik maak haar nog elke keer wakker om 19h00 omdat ze anders een voeding overslaat en pas om 23h00 (of zelfs later) komt voor een voeding. Is het ok dat ik haar wakker maak of moet ik haar laten slapen? Als ik haar kan laten slapen, slaapt ze dan de nacht door of wordt ze dan weer om de 4 uur wakker zoals overdag?

    En de laatste vraag: ik geef alleen nog in de nacht mijn borstvoeding en heb dit nu 3 weken gedaan. Soms denk ik dat ik niet genoeg melk heb en voel ook dat het toeschieten langer duurt. Is dit juist en moet ik naar de fles overstappen of kan ik doorgaan?

    Sorry voor dit lange verhaal maar ik kan het maar beter gevraagd hebben. Ik dank jullie alvast voor jullie antwoord.

    Liefs
    mamma van Nina
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

    Geeft Nina vaak mondjes terug of komt de voeding in golven eruit? Welke voeding geef je en hoeveel? Hoe zwaar is Nina nu?

    Bij veel spugen/mondjes terug kan het helpen om op het drinktempo te letten, maar volgens mij heb je dat al gedaan aan de hoeveelheid flessen en spenen te zien die je hebt uitgeprobeerd! ;) Nina zou ongeveer 15-20 minuten mogen drinken. Wanneer het sneller gaat, kan het zijn dat ze wat meer terug geeft. Ook is het fijn om haar na het voeden een tijdje rechtop te houden zodat ze goed kan boeren. Ook tussen de voeding door laten boeren kan helpen.

    Nina is nu 4 maanden oud, dus er geldt niet echt meer een maximale tijd voor het laten slapen. Je mag haar dus gewoon laten liggen tot ze vanzelf komt. De kans is wel groot als je haar vroeg in bed legt, ze nog 's nachts wakker wordt. Maar dat is even proberen wat het beste gaat.

    Je hoeft helemaal niet te stoppen met borstvoeden hoor! Als je stopt met aanleggen dan produceer je steeds minder melk en houdt het een keer op. Het kan best zijn dat het minder wordt als je alleen 's nachts aanlegt, maar zolang je Nina laat drinken zal je ook nog wat melk produceren. Wanneer je je productie wat op wil krikken zou je wat vaker aan kunnen leggen, bv ook overdag.

    Groetjes Linda
     

Deel Deze Pagina