Vreselijke dorst, geen zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lauram, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauram

Lauram Lid

11 dec 2020
    7
    1
    3
    Vrouw
    Hey dames!

Ik ben momenteel 36 weken zwanger en ik ben alsook hiervoor al een vlotte (water)drinker geweest (3L met gemak)

Maar nu merk ik dat ik de laatste tijd echt een onlesbare dorst en droge mond heb :(
    Vooral 's nachts dan.

Ik sta om het halfuur op en probeer een slokje te drinken ipv een heel glas maar de verleiding is te groot :(

Ik drink overdag met gemak 4 liter... Is dit (veel) te veel?

Hebben jullie dit ook? En hoeveel drinken jullie?

Alsook heb ik zoooooo een trek in cola! Terwijl ik dit anders niet lustte...

2. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden

Ik drink ook normaliter al veel. En nu nog meer. Ik heb helaas wel de diabetes. Normaal tank ik zo'n 3,5L weg maar als ik er nu niet omdenk is het 5.. oeps.. ik heb het merr overdag. T nadeel er van nog vaker plassen. Of het echt erg is geen idee. Had met ons dochter in het laatst ook zon dorst. Ook de diabetes. Maar de waarden met zelf prikken waten perfect. Net als nu. Misschien is t wel heel normaal dat je in het laatst van je zwangerschap erg dorstig bent .. alles kost natuurlijk veel merr energie.. en de conditie gaan bij mij met de dag omlaag

3. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik herken het wel, ik heb ook veel vaker dorst de laatste weken en daardoor ook wel getwijfeld of ik misschien zwangerschapsdiabetes zou kunnen hebben. Dat is gelukkig niet het geval.

Ik tank denk ik een 3 liter weg op een dag, 's avonds neem ik expres geen drinken meer of in ieder geval zo min mogelijk omdat ik anders 's nachts nog vaker moet plassen :rolleyes: ik probeer de dorst te onderdrukken met een Smintje oid.

Deel Deze Pagina