baby 4 maanden ziek wat moet ik doen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jyll, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hallo mama's

ons meisje is nu bijna 4 maanden en vandaag is ze niet zo fit.
    ze heeft wat koorts bijna 39 graden en wordt in haar slaap telkens onderbroken door denk ik pijn.
    ze wil wel slapen maar het lukt haar niet, je merkt duidelijk dat ze niet zichzelf is.... veel huilen, en de flessen maar half leegdrinken.
    in haar bedje krijg ik haar niet op haar gemak. ze slaapt al de hele dag in de kinderwagen, en als ze na een kwartier hooguit weer wakker wordt wiebel ik haar voor zover ik kan inslaap.

ik ben zelf niet zo van de paracetamol maar wat zouden jullie in zo'n geval doen?

ik weet niet waar ik goed aan doe, want bij mij wil ze ook niet op schoot ofzo.....

Help wie heeft er tips om de pijn wat te verzachten, zowel voor haar als mij....
    vind het zooooo zielig en voel me machteloos..

alvast bedankt
    liefs x

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als je het niet vertrouwd, zou ik de huisarts bellen. Als je je nog niet zoveel zorgen maakt, dan zou ik een zetpil geven. Goed kijken of ze voldoende vocht krijgt en voldoende plasluiers heeft. Zijn die er niet, ook dan de huisarts waarschuwen.

Eerlijk gezegd, denk ik dat ik al bij de huisarts geweest was. Maar dat komt ook doordat ik me snel zorgen maak.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bij verhoging zou ik gewoon een paracetamol geven hoor! Kan geen kwaad.
    Je kunt wel naar de HA gaan als je je heel erg zorgen maakt, maar meestal doen die niet veel als ze gewoon genoeg vocht binnenkrijgt.
    Als je vermoed dat ze bijv. oorontsteking heeft ofzo dan moet je wel even naar de HA gaan dan krijgt ze er misschien iets voor.
    Maar kinderen hebben nou eenmaal snel een virusje te pakken. En hebben dan ook erg snel verhoging.

Succes!

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik zou inderdaad gewoon een paracetamolletje geven hoor, kan ze tenminste even doorslapen en tot rust komen. en jijzelf ook. kan echt geen kwaad hoor. ik was er eerst ook een beetje huiverig voor, maar als je kind en jijzelf geen slaap krijgen dan wordt je daar echt niet vrolijk van!
    succes met je meissie!

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik geef in zo'n geval ook een paracetamol, kan helemaal geen kwaad hoor, in zo'n geval is slapen hardstikke goed en door middel van een paracetamol kunnen ze beter slapen.
    Ik geef dan voor de nacht een paracetamol en eventueel s'morgens ook nog 1 als ze dan nog niet fit is.

Dus gewoon doen hoor, en als je het echt niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de HA even bellen!

Beterschap
    Henriette

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ga naar de dokter, meid, met die kleintjes moet je geen risico nemen! Laat je nog weten hoe het met haar gaat?

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Zou iig even de arts raadplegen waar je op moet letten of of dat t raadzaam is om nu al ff langs te komen (of hij/zij bij jou).
    Vergeet niet erbij te zeggen dat je t idee hebt dat ze steeds wakker word en lijkt pijn te hebben!
    Verder luchtig kleden en af en toe met warm water n beetje deppen dat verlicht ook de koorts.
    Als de ha verder geen problemen verwacht kan je gewoon n zetpil geven (zou ik ff mee wachten tot je de ha gesproken hebt want als die wel problemen verwacht moet er miss iets anders gebeuren). Dat verlicht te koorts en zorgt dat ze lekker slaapt. Als ze lekker ontspannen kan slapen dan word ze sneller weer beter.
    Als ze nu geen melk wil drinken dan bied je haar gekookt en afgekoelt water aan zodat ze toch voldoende vocht binnen krijgt. Dat is t belangrijkste nu.
    En ook dat helpt de koorts te verlichten.
    Denk ook aan jezelf heh. Als de kleine ff slaapt ga dan zelf ook ff liggen. Wie weet hoe t vanacht is. Misschien kan je dat slaapje nu dan wel heel goed gebruiken ;)

8. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hey ladies,

bedankt voor jullie berichten..
    gisteravond tegen een uur of 18.00 uur was haar koorts opgelopen tot 39,9 graden.....
    ik schrok hier heel erg van en heb toen de huisartsenpost gebeld...
    we mochten tegen 20.00uur langskomen.
    de dokter heeft verschillende zaken nagekeken zoals, haar oortjes, naar de longen geluisterd ed.
    geen opvallende zaken tegen gekomen, dus we mochten gaan met het advies haar een paracetamolletje te geven tegen een goede nachtrust..

dat hebben we gedaan, maar helaas elk uur op de klok gezien in de nacht....
    ze was wel te troosten met haar speentje, maar toch telkens weer gillend wakker......

vandaag gaat het wel al een stukje beter....
    ze slaapt erg veel en gelukkig niet meer zo onrustig.....

ik laat haar maar slapen, als ik haar nou ook nog wakker ga maken voor de fles ben ik haar alleen maar aan het pesten...

is het erg als ze vandaag een voeding minder krijgt want daar gaat het nu wel op lijken.
    vanmorgen om 7.00uur een fles gehad....toen om half 1 en nu slaapt ze nog steeds......
    zouden jullie haar wakker maken voor de fles.
    die van half 1 heeft ze wel voor een groot gedeelte leeggedronken maar niet helemaal....

alvast bedankt weer

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Nee hoor meid een voeding minder is niet erg voor een keer als je maar in de gaten houdt dat ze plasluiers heeft. Slapen is erg goed voor kleintjes met koorts. Ik zou wel af en toe even bij haar gaan kijken of ze nog lekker onder haar dekentje en zo. Je mag d'r best even lekker verwennen. Veel sterkte ermee en als je nog vragen hebt stel ze gerust, je kunt je vragen ook even aan de kraamverpleegkundige stellen, misschien heeft ie nog tips.

Deel Deze Pagina