vreselijke jeuk aan benen en buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marisca88, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisca88

Marisca88 Lid

7 nov 2012
    71
    0
    0
    Werk, paard, vrienden, huishouden. Kom tijd te kor
    Zevenhuizen (zh)
    Ik word er gek van, sinds een paar dagen zo een jeuk op mn onderbenen, en de zijkant van me buik. Of ik nou loopt, zit, of lig.... Kom dit door de zwangerschap of niet? Daarom ben ik benieuwd of er meiden zijn die hier ook last van hebben. Als ik te warm douche, doet het gewoon zeer, alsof er allemaal kleine wondjes op mn onderbenen, en buik zit. Gister gescrubt, deed wel zeer, maar was ook wel weer lekker. Daarna leek het wat minder, maar vandaag weer zo een jeuk! Iemand die dit herkent?? En/of er wat tegen weet te doen? Zou zo fijn zijn....

2. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hi marisca... hier een lotgenoot!!
    Ook ik heb al een aantal weken last van vreselijke jeuk op mijn buik billen en rug.
    Gek wordt ik ervan! Zat laatst een artikel te lezen online en kwam tot de ontdekking dat het iets met hormonen te maken heeft. Google eens op zwangerschapsjeuk

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi!

Ik wil niemand bezorgd maken, want volgens mij is het best een veel voorkomend probleem tijdens de zwangerschap (er gebeurt immers ook best heel wat met je huid...) maar jeuk tijdens de zwangerschap is niet per definitie onschuldig.

Een vriendin die zwanger was had ook onwijs last van jeuk en dat bleek zwangerschapscholestase (weet niet zeker of je dat zo schrijft...) te zijn. En dat moest wel echt goed in de gaten worden gehouden in het ziekenhuis, omdat dat gevaarlijk kan zijn voor je kindje.

Ik zou het dus zeker even melden bij je verloskundige! Al is het maar om het uit te sluiten :)

En verder hoop ik voor jullie natuurlijk dat het snel over gaat... Succes! Ennuh... misschien helpt een koude douche? Of goed vet insmeren?

4. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    bij mij zijn het mijn borsten die jeuken :D & en ik heb een beetje uitslag op mijn benen

5. Dooo88

Dooo88 Bekend lid

19 okt 2012
    856
    0
    0
    Ik heb ook vaak last van jeuk altijd op men onderbenen en vooral savonds... Wat ik gebruik is menthol poeder van etos helpt bij mij wel dus Mss eens proberen meid!?

Liefs

6. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    Hier ook last van jeuk maar ik heb het vooral op mijn kuiten en borsten :(
    De jeuk kan te maken hebben met en stofje die de levert afscheid tijdens de zwangerschap.

Maar douche niet te heet want dat het alleen maar.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als de klachten hevig zijn even langs de huisarts, ernstige jeuk komt soms omdat de lever het wat moeikijkmheeft door de zwangerschap en een bepaald stofje niet goed afbreekt...

Niet te veel douchen, niet te warm douchen, douchen met een douche-olie. Lekker inwrijven met een bodybutter, uiercreme. Wat bij sommige mensen verfrissend werkt is een aftersungel of spray, bijv.etos. hier zit vochtinbrengens spul en mentol in.

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb vreselijke jeuk aan m'n buik maar dat komt door droge huid + striae. Heerlijk. Soms geef ik er helaas aan over (krabben) :( Maar goed, moet nog maximaal 10 dagen
    Ik douche trouwens nooit warmer dan 37 graden..Zal ik kouder moeten gaan douchen?

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Van deze doge oosterwind kun je ook heel erg jeuk krijgen. De huid goed vet houden met vaseline helpt vaak.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook! Herken het ook nog van mijn vorige zwangerschap rond deze tijd... Vooral mijn benen, buik idd na het warm douchen (wat dan juist weer goed is voor de vele harde buiken, zucht ;)).
    Ik smeer goed in met creme en dan trekt het vaak wel weer weg.

11. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb ook last van jeuk op mijn onderbuik en liezen, er zitten ook een paar rode bultjes, ben het helaas vergeten te vragen afgelopen maandag bij verloskundige, moet wel zeggen dat het nog niet zo erg is dat ik het niet uithoud. Goed smeren en af en toe wat menthol poeder doe ik.

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    M'n schenen al maanden. Niet normaal wat een jeuk.
    Menthol poeder verlicht idd wel iets.

13. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook al weken last van; vooral buik, rug en (onder)benen. Ook mn armen doen soms mee. Ik heb verder geen uitslag of zo, alleen het gevoel alsof er iets prikt lijkt het wel. Mijn huid is ook veel gevoeliger geworden sinds ik zwanger ben. Maar het is gelukkig niet zo erg dat ik het niet uithoudt.

14. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou sowieso even aan de huisarts vragen: als het iets kwalijks is is dat natuurlijk heel belangrijk, maar ook als het iets onschuldigs, maar wel heel irritants is, is er misschien wel iets tegen te doen...

Je moet in elk geval inderdaad niet (warm en vaak) douchen, maar ook geen vettende cremes e.d. gebruiken waar parfum in zit!!! Die parfum irriteert de huid namelijk!

Ik heb het tijdens de laatste weken van de eerste zwangerschap ook gehad. Ik kon absoluut niet meer slapen ervan, verschrikkelijk! Ik kreeg van de huisarts een zalfje met pijnstilling en menthol. Dat hielp wel een beetje, maar later begreep ik dat er ook iets tegen de oorzaak bestond, wat wellicht beter geholpen zou hebben.

Na de bevalling was het vrijwel direct weg. (de wondjes van het krabben moesten natuurlijk wel nog herstellen ;))

Sterkte ermee, ik hoop dat het niet zo erg is of wordt als het bij mij was! Ik heb het trouwens bij de twee zwangerschappen erna niet gehad. Ik hoop dat dat ook voor deze keer geldt ;)!

15. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vervelend die jeuk, verder geen tips
    heb er zelf geen last van

maar zou toch even de verloskundige informeren.
    ken hier nu al twee gevallen van ernstige jeuk
    de eerste dacht eerst dat het door der exceem kwam
    en de ander dacht er ook niet zo bij na
    maar die hadden alle twee zwangerschaps cholestase
    dit is niet zo heel onschuldig, je wordt dan vaak vroeger ingeleid.

bloedtest kan uitwijzen of je het hebt.

16. Marisca88

Marisca88 Lid

7 nov 2012
    71
    0
    0
    Werk, paard, vrienden, huishouden. Kom tijd te kor
    Zevenhuizen (zh)
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er last van heeft, hoewel ik het voor jullie natuurlijk ook vervelend vind!! Vaseline vind ik altijd zo vies plakken als ik aankleed, of in bed ga liggen... Denk dat ik die mentol poeder maar eens ga proberen van de etos. Ik zal het ook zeker melden bij de verloskundige. Heb vorige week bloed laten prikken, maar weet niet of ze hier ook naar kijken... En wat minder warm douche! Wanneer doen jullie de menthol poeder erop dan? S'ochtens als je opstaat? Na het douche? Voor het slapen? Of als je er echt last van hebt?

17. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook al weken, om gek van te worden! Ik gebruik soms menthol gel, maar alleen als mijn huid niet te geirriteerd is, dan maakt het het alleen maar erger. De gel is wat praktischer dan het poeder, trekt snel in. Verder smeer ik me 's ochtends steeds in met neutral body lotion, want mijn huid is ook enorm droog geworden.
    Ik heb het met de vk besproken maar volgens haar is het gewoon zwangerschapsjeuk en is er verder niks aan te doen :(

18. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Gebruik je wasverzachter?
    Ik was altijd een groot fan van wasverzachter, vooral voor het beddegoed. Toen ik nog maar net zwanger was kreeg ik enorme jeuk, vooral in bed en bij het dragen van panty's. Helemaal gestopt met wasverzachter en de jeuk is bijna helemaal weg. Nu een nieuw wasmiddel en het begint weer iets, dus toch maar terug naar het oude vertrouwde.

19. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik heb het tijdens mijn 1e zwangerschap heel erg gehad. Het enige wat bij mij hielp, was mentholgel (zijn echt tubes doorheen gegaan hier haha).
    ook heb ik op een gegeven moment via de huisarts ceterizine tabletjes gekregen (zijn ook zonder recept verkrijgbaar, middel tegen hooikoorts/allergische reacties) en dat hielp ook wel aardig en mag gewoon gebruikt worden tijdens zwangerschap. (niet tijdens borstvoeding)
    Ook is er een lekkere frisse bodylotion van Vaseline, Aloe Fresh heet die geloof ik, die is ook erg fijn.

Sterkte ermee, hoop voor je dat het snel beter gaat! Ik weet nog wel dat ik helemaal gek werd en helaas stopte het bij mij niet direct na de bevalling......

20. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier ook enorm jeukende onderbenen en rug. Als ik mijn benen insmeer met creme gaat het vaak wel weer even, maar soms weer een enorme jeukaanval!

Deel Deze Pagina