Vreselijke kraamvisite :(

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door JongeMama22, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik sluit me hier helemaal bij aan!

Ik heb zelf mijn hele kraamperiode boven in mijn slaapkamer doorgebracht. Heerlijk! Als er visite kwam( alleen familie maar vaak met aanhang) kwamen ze even een kwartiertje naar boven en daarna gingen ze met manlief gezellig wat drinken beneden.
    Ideaal, konden ze toch de baby even zien maar niet te druk voor mij.
    Oh en mijn kindje uit handen geven deed ik niet. Ik vind dat veel te veel prikkels voor een babytje.

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Tja ze moeten jou wensen natuurlijk respecteren dat ten eerste,maar ik begrijp dat dat voor jou ouders wel heel moeilijk is.Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb echt geen hele goede band met de vriend van mijn moeder maar om nou te zeggen dat ie thuis moest blijven de 1e week vind ik wel raar.
    Mijn moeder is de 1e 2wkn bij mij in huis geweest na de bevalling,vond het heerlijk (mijn man moest ook wel gelijk weer werken).Kun je niet de afspraak met je moeder maken alleen de ochtenden bijvoorbeeld,er moet ergens toch een grens zijn waar je je beide in kunt vinden.
    Ik snap je enigszins wel hoor maar laat je ouders ook meegenieten,dat zou je zelf toch ook willen als je ooit oma zou worden,voor hun is het ook speciaal dat hun dochter een kindje heeft gekregen.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    de vrouw van je vader weigeren, vind ik TE ver gaan, klopt.
    ik zou zeggen inderdaad na een uurtje van ik ga slapen en me ingehouden hebben.
    tis nu net of je haar niet accepteerd, en dat doet dat mens ook pijn wellicht?? en is ook niet aardig tegen over je vader.

dat je moeder dagelijks langs komt, zou hier ook niet gebeuren, maar mijn ouders zouden dat zelf ook nooit doen, dus zou hier niet gebeuren. maar dat mag je best zeggen. ze is trots en vind het jammer, dat went wel.

sterkte ermee, hoop dat dit niet tot grote ruzies gaat lijden, want dat is het toch ook niet waard. ze zijn trots. en dat mag toch.

tuurlijk mag je regels hebben, maar sommigen gaan in mijn ogen te ver. gelukkig zijn we allemaal anders.

laat je kraamtijd er niet door verpesten.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    meid wat vervelend dat het zo gegaan is
    maar het zijn jullie wensen en jullie kraamweek blijf op je strepen staan
    maar snap jou moeder ook wel haar eigen dochter is bevallen !!
    mijn moeder is hier straks in huis als ik ga bevallen
    ook om als de kinderen wakker zijn dat me moeder voor ze klaar kan staan en manlief gewoon bij mij kan blijven
    mocht ik snachts bevallen dan kan mijn s.o smiddags komen
    ga dan eerst even bijslapen en mogen de kinderen eerst even wennen aan de nieuwe situatie
    maar mijn s.o hoeven ook niet te bellen
    dat is een soort van onbeschreven regel
    maar de rest wat niet meer thuis woont moet wel netjes bellen

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik zal de situatie met de vriendin van mijn schoonvader heden goed uitleggen. Wat ik heb dat denk nogal onduidelijk neergezet hier.

Mijn schoonvader en zijn vriendin zijn nog geen jaar samen. Ik vind het een aardige vrouw , maar omdat wij haar niet vaak zien kennen wij haar helemaal niet goed. Bovendien heeft mijn schoonvader om de paar jaar een andere vriendin. Dus wij weten niet of we deze relatie nou heel serieus moeten nemen of niet.

Bovendien hebben wij nooit gezegd dat ze niet welkom is. Wij hebben gezegd dat wij de biologische grootouders als eerste kennis willen laten maken met hun kleinkind. De vriendin van mijn schoonvader is niet de biologische- grootmoeder van ons kind. Ik en mijn vriend vinden dat we het niet konden maken tegenover zijn moeder en mijn ouders als zij ons kleinkind eerder zag dan hun. Haar kinderen hebben wij pas 1 keer gezien op een verjaardag. Dus die kennen we al helemaal niet. Bovendien hebben wij dot Vantevore tegen zowel mijn schoonvader en zijn vriendin gezegd. Ze wisten Vantevore hoe wij hier over dachten. Ook al zijn ze het er dan niet mee eens. Dan respecteer je toch iemands wensen. Het is niet zo dat ze al jaren in de familie is. Absoluut niet.

6. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    #26 mamavanY, 17 sep 2012
    Laatst bewerkt: 17 sep 2012
    Sorry hoor, dit vind ik echt belachelijk!! net of dat bloedverwant uitmaakt! Dan had ik nogal een sorteerwerkje liggen na mn bevalling! Natuurlijk had ze nooit zo'n stampij mogen maken, maar ik snap zeker wel dat ze echt boos is!

Ik vind het wat overdreven, net als er meer dan 2 man zijn dat niemand de baby mag vasthouden..

Sorry niet mijn manier. Maar iedereen moet het op zn eigen manier doen.

Maar wel gefeliciteerd met je zoontje! ;)

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ondanks dat ik dat met de vriendin van je schoonvader anders aangepakt zou hebben, vind ik niet perse dat je onredelijk bent.
    Ik verbaas me altijd een beetje als mensen iets zeggen in de trant van: ze zijn gewoon trots, doe niet zo moeilijk. Als ik eens ergens heel trots op ben, geeft mij dat nog niet het recht om maar over andermans grenzen heen te walsen ;)

8. JongeMama22

Bedankt voor de felicitatie. Ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar ik wil mijn schoonmoeder en mijn ouders geen verdriet doen en kan mij ook wel voorstellen dat hun dat niet leuk vinden. Ja ik wil wel een beetje rekening houden met andere en als ik moet kiezen tussen rekening houden met
    Mijn ouders en schoonmoeder of de vriendin van mijn schoonvader die ik nog geen eens een jaar ken. Dan weet ik het wel.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou ik vind het gewoon onbeschoft dat ze toch gekomen zijn ondanks dat er vantevoren is afgesproken dat alleen de opa mocht komen. Ze wisten het en dan toch komen en dan ook nog boos worden omdat ze hierop gewezen worden. Is toch de zot voor woorden.

Dus TS moest ze maar laten zitten omdat ze toch op de stoep stonden nadat ze dit van te voren uitdrukkelijk gezegd is. Nee vind dat je goed gehandeld hebt jammer voor haar dat ze boos is maar dat is hun eigen schuld.

en tja moeders die zien de kinderen van hun kinderen soms een beetje als hun eigen :) dat trekt ook wel bij maar ook goed dat je daar ook op de rem gaat staan het is een beetje te.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal mee eens, alleen vind ik het schreeuwen wel onnodig.

11. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Ik heb mn eerste bericht een beetje genuanceerd ;)

Maar zijn jou ouders werkelijk gekwetst omdat aanhang van schoonvader mee gaat op kraamvisite? jee, wat moet jij dan met een druk op je schouders leven.. Niet echt eerlijk van de rest van je familie

Ik heb die druk ook wel gehad van mn familie, maar dat heb ik ze knap snel de kop in gedrukt. Mijn stiefmoeder heeft mijn dochter eerder gezien dan mijn moeder.. Ze is immers net zoveel oma als mijn moeder. Ik ga zeker geen onderscheid maken

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik vind er meerdere dingen van..

Het gedeelte biologische opa en oma snap ik niet, je schoonvader heeft een vriendin dus ook die is in zekere zin oma geworden..

Dat ze naar jou gaan staan schreeuwen vind ik belachelijk dat is gewoonnot done klaar. Jouw huiis jou regels..

Dat je moeder boos word omdat zeniet de hele dag mag blijven tja haar probleem lekker laten gaan.. Ik vind het al heel wat dat ze elke dag mag komen,hier dus echt niet straks, Hun zijn opa enoma geworden dat klopt maar wij opnieuw ouders..

Meid laat je kraamweek niet verpesten geniet van dat kleine kersverse kindje..

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Daar kwam ik later nog op terug :p:D

14. JongeMama22

Ik snap wel wat je bedoelt. Kijk waren ze nou al jaren getrouwd of jaren gewoon bij elkaar. Dan was het een ander verhaal maar dat is niet zo. Ze zijn nog geen jaar bij elkaar. Ik ken haar niet goed en haar kinderen al helemaal niet. Bovendien mijn schoonvader heeft om de paar jaar een andere. Dat is zijn keuze natuurlijk en dat moet mijn schoonvader helemaal zelf weten. Maar ik neem hun relatie op dit moment dan wel minder serieus. Bovendien is ze echt wel welkom maar wel nadat de grootouders geweest zijn. Mijn schoonvader mocht kiezen of hij wacht tot de andere grootouders geweest zijn en neemt haar mee of als hij eerder wilde , wilde wij dat zij dan later kwam. Dat had oom te maken met dat ik dan net bevallen ben, dat dat een heftige ervaring is en dan geen mensen erbij wilt hebben die ik niet goed ken en eerlijk gezeg ook niet echt dichtbij mij staan.

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Precies wat ik wilde zeggen.

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. Je maakt wel erg veel problemen zo die er eigenlijk niet zijn vind ik. En bovendien vind ik het ronduit onbeschoft om mensen die de moeite nemen om naar jullie kind te komen kijken zo weer de deur uit te trappen. :( Hormonen of niet....erg kinderachtig allemaal. ;)

17. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hmmm.....ik vind dat er voor beide kanten wel iets te zeggen valt, zeker als e.e.a. al besproken was voor de bevalling.

Beide partijen hadden beter rekening met elkaars wensen kunnen houden! :)

18. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha oh ja :D

19. JongeMama22

Vind je het dan niet kinderachtig dat mensen toch komen , die Vantevore wisten dat ze op dat moment even niet welkom waren, maar op een later tijdstip wel. Los ervan of ze het ermee eens waren of niet?

Misschien had ik het moeten laten gaan en daarna zeggen dat ik het niet zo leuk vond maar ik had het gevoel dat ze op deze manier over me heen lopen.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat je het door je eigen regeltjes je het jezelf veel moeilijker maakt dan nodig is.
    Blijkbaar werkt dat niet, en geeft het aan alle kanten alleen maar frustratie om er zo star aan vast te houden.

Mijn tip: Beslis op het moment zelf, en ga op je gevoel af. Neem je regeltjes hooguit als 'basis'.

Deel Deze Pagina