Vind je reactie ook overdreven. Soms lopen dingen niet helemaal zoals je van te voren bedacht hebt. Blijkbaar kan jij daar niet goed tegen. Dat kan hoor, meer mensen hebben dat. Maar je leven wordt echt makkelijker als je wat meer los laat en het over je heen laat komen. ps. mensen die op kraamvisite komen weer wegsturen vind ik echt zo not done. Ik zou nooit meer bij je over de vloer komen.
Ik zou ook zeker niet zo gereageerd hebben als de vriendin van mijn vader meekwam. Het is nu zijn levenspartner en vind het niet meer dan normaal dat je respect hebt voor zijn keuze. Ze horen bij elkaar dus als hij komt, komt zij ook. Je maakt er een onnodig groot probleem van. Ze moeten ook jouw wensen respecteren, maar dit gaat wel ver. Je moeder had inderdaad beter even kunnen bellen. Ik wilde ook geen onverwachts bezoek. Gelukkig deed ze dit ook.
En omdat je zo'n drama maakt verpest het je kraamweek. Ipv die mensen twee uur over de vloer, heb je nu ruzie. En na afloop zeg je dan dat je familie je kraamtijd verpest heeft (hoewel je dat eigenlijk zelf hebt gedaan, maar dat zie je straks pas als je hormonen gezakt zijn enz0).
Maar dat ga je toch niet voorkomen. Je hebt geen invloed op de manier waarop je schoonvader relaties aan gaat, en als dat betekent dat je vader elke paar jaar een andere vriendin heeft, dan zul je daar mee moeten dealen. Iemand de deur wijzen/weigeren is daar niet echt een handige oplossing voor.... Wel heel voorstelbaar dat je haar kinderen er dan niet bij hoeft te hebben. Ik zou ook zo min mogelijk relatief vreemden aan m'n bed willen hebben, die eerste week.
Schoonvader en vriendin Mijn vriend en ik hebben er moeite mee om haar oma of stiefmoeder te noemen omdat mijn schoonvader om de paar jaar een ander heeft en omdat wij haar nog niet eens een jaar kennen. Bovendien ze wonen niet samen, zijn niet getrouwd. Helemaal niks. Niet dat dat nou moet ofzo. Maar wij kunnen iemand niet zo snel oma en stiefmoeder noemen zeker niet gezien de voorgeschiedenis van mijn schoonvader. Natuurlijk is ze wel welkom maar op een later tijdstip. Dat wist ze ook en ze maakte er ook geen probleem van en ineens wel.
Ik vind het raar dat je de vriendin van je vader de deur wijst. Je vader en zij zijn nu een en oke misschien had ze haar volwassen kinderen thuis moeten laten maar om nu haar de deur te wijzen vind ik wel heel erg overdreven en dit laat alleen zien dat je haar nog niet hebt gerespecteerd als vrouw van je vader. En of ze nu een maand of 3 jaar samen zijn vind ik in dit geval ook niet van belang. Zij wil er blijkbaar bij zijn tijdens een belangrijke gebeurtenis in het leven van haar partner en daarbij hoort een geboorte / kennismaking van kleinkind bij. Haar volwassen kleinkinderen zouden appart een afspraak kunnen maken. Je moeder zeg ik terecht. Je bent volwassen, hebt een eigen leven en heel de dag je moeder op de stoep zou ik gek van worden. Dat je zegt 2 tot 3x per week op bezoek is genoeg. Oma worden geeft je niet meteen recht jou leven in te vullen. De eerste week is zwaar maar dat mensen belangstelling hebben is toch alleen leuk. Ik ben gewend dat het binnen loopt. Sterker nog, mijn familie opas en oma's en Zusjes met aanhang ( 5 stuks) stonden op de gang te wachten terwijl ik aan het bevallen was en toen ik klaar was met douchen/wassen en aangekleed begon de gaos al. Mijn kinderen hebben de eerste uren al hun belangrijke familie gezien en in hun armen gelegen. Zou niet anders willen. Druk oke maar ze hebben belangstelling. voel je niet verplicht dat een persoon de kleine eerder moet zien dan de ander en neem het zoals het loopt. Zet op het kaartje liever niet tussen bijv 12 en 3 en graag even bellen en hopen dat ze dit doen. Meestal is het enkel de naaste familie doeniet Jan wachten en zul je zien dat de drukte snel afneemt
kijk en dat maakt het nou anders! vind dat iedereen maar heel fel reageert daarop denk dat ik in zn situatie precies hetzelfde had gedaan zo hoeven mijn kinderen ook geen oom tegen vriendje van schoonzusjes of zussen te zeggen als ze om de zoveel tijd een ander hebben wat je misschien de volgende x beter had kunnen doen is schoonvader naar boven laten gaan en hun beneden laten wachten
Mja wij hebben hier vrij bewust gekozen voor het feit dat de aangetrouwde "ouders" ook gewoon een volledige opa en oma zijn. Onze beide ouders zijn gescheiden en al jaren hertrouwd. Dus daar wilden we geen onderscheid in maken. Maar verder ken ik het wel ja.. Hier ook een langslepende familierizie over gehouden aan dat mijn familie niet met 6 man in onze slaapkamer mocht nog geen 24 uur nadat ze was geboren en dat ik het ook geen optie vnd om dr wakker te maken puur voor het plezier van de visite. Not to mention dat er geen koffie was toen ze anderhalf uur eerder dan verwacht op de stoep stonden (ik was dus net thuis uit het ziekenhuis en kreeg samen met manlief boven een spoedcursus van de kraamzorg mbt de komende nacht En hoe en wat wij wilden qua bezoek en slaapkamer (die is nogal klein namelijk.. Met kraamzorg, man en baby.. Was het wel vrij vol zegmaar. ) Daarna was eigenlijk de meeste familie zeer gepikeerd dat we niet toch minstens om het weekend langs kwamen.. Dat het een uur rijden was en anne continu huilde... Dat was toch helemaal niet erg? Nee.. Ga jij elk weekend 4x in een auto zitten met een baby die de hele rit krijst. Vervolgens bleek ook dat als we thuis bleven het veel beter ging. Dus met onszelf afgesproken: 1 afspraak per weekend. Natuurlijk kan daar iets tussen komen en visite krijgen was ook niet echt een probleem verder. Nouja het was toch niet erg als ze huilde? Dat doen babies... Ja natuurlijk.. Maar ik zat er 24/7 mee En op visite zat ik meeste deel van de tijd met een baby aan de borst in een slaapkamer omdat ze gewoon mega-overstuur was. En dan ging ze ook nog eens niet van hand tot hand...mja dan vraag je er om dat ze eenkennig worden hè Zucht.. Niet de mooiste tijd van m'n leven kan ik zeggen. Kwam na behoorlijk wat tijd wel weer redelijk goed hoor.. We gaan weer op visite.. Mogen weer binnenkomen etc. Maar ik ben het in ieder gevallenzegt niet vergeten en er kunnen bepaalde mensen nog zomhartelijkmdoen als ze willen maar ik ben bang dat ik nooit zal vergeten wat ik toen allemaal voor m'n kiezen krijgen over man, kind en mijzelf.
Nee natuurlijk niet. Ze mag ook gewoon op kraamvisite komen. Ze is hartstikke welkom. Alleen zo 1 dag na de bevalling wilde wij gewoon echt alleen onze naaste erbij hebben. Op dit moment hoort ze daar gewoon nog niet bij. Als het een blijvertje is dan kan dat natuurlijk altijd veranderen. Maar wij zijn gewoon van eerst kat uit de boom kijken en kijken hoe het loopt.
Daarom zeg ik dat het nogal persoonlijk is. Het klopt inderdaad dat mijn schoonouders lang geleden gescheiden zijn en al langer bij hun nieuwe partners zijn, maar dan nog. Voor mij zou hoe lang of hoe kort mensen bij elkaar zijn echt geen reden zijn. Mijn zusje heeft 2 zoontjes en is niet meer met hun vader. Sinds kort (een paar maanden) heeft zij een nieuwe vriend waar ik nog geen band mee heb opgebouwd omdat ze nog maar kort bij elkaar zijn. Maar hij "hoort" nu bij mijn zusje en is dan ook, net als mijn zusje, meteen van harte welkom. Ik ga mijn zusje echt niet kwetsen door te zeggen dat hij (nog) niet welkom is. En dit gaat echt niet tegen mij eigen gevoel in. Ik zou het zelf ook echt vreemd vinden als de situatie andersom zou zijn geweest en zij tegen mij zou zeggen dat mijn partner nog niet welkom is. Dan zou ik zeggen; ik kom wel wanneer we allebei welkom zijn. Ik heb zelf helemaal niets met de vrouw van mijn schoonvader, echt niets. Ik zie haar alleen met verjaardagen, maar voor mijn man is zij wel belangrijk genoeg om haar als oma aan te duiden, dus wie ben ik dan om dat tegen te houden.
Oh sorry haha.. Dat had ik dus al niet begrepen. Schoonvader en vriendin. En tja als hij steeds een ander heeft waar jullie aan moeten wennen snap ik je punt ook wel een beetje. Maar wegsturen zou ik dan nog niet doen. Maar gedaan is gedaan en het zal niet meer veranderen. Ik zou gewoon lekker gaan genieten en je de komende tijd lekker bezighouden met JOUW gezinnetje. Zodra je alles een plekje hebt gegeven denk je er misschien ook wel anders over. Helemaal nu niet druk om maken want je hebt nog veel te veel last van hormonen. (en dat is niet lullig bedoeld ) Nogmaals: Geniet meis want deze tijden krijg je NOOIT meer terug!! En kijk eens naar dat lieve kleine mensje, dan kan je je toch niet meer druk of boos maken hihi..
Mijn man zei ooit eens: Het kraambezoek komt niet voor ons. Het kraambezoek komt voor zichzelf. En zo is het in heel veel gevallen ook! Het is toch normaal dat je een planning aanlegt en bepaald wanneer er gerust mag worden? Het is jullie huis, jullie baby en jullie kraamperiode! Dat die vriendin van je svader zo tegen jou tekeer ging, ongelofelijk. Ze voelde zich vast gepasseerd, wat ik dan wel kan begrijpen (waarom svader wel en zij niet), maar zo doe je niet tegen een pasbevallen vrouw en ook al helemaal niet waar de baby bij is! Wij hebben de eerste maand helemaal geen kraambezoek ontvangen. Op de trotse grootouders (mijn ouders), mijn grootouders en mijn broertje na dan. En dat was ook maar een middag. Verder hebben we het afgehouden tot de eerste maand voorbij was. Dan is dat maar asociaal, maar wij hadden die tijd gewoon nodig om bij te komen. En het was heeeeerlijk. Daarna kwam het bezoek op gang en geniet je er zelf ook veel meer van. Het babytje is al wat groter en ik was niet meer zo panisch voor evt. snotneuzen, handtastelijke peuters en overenthousiaste, kwebbelende tantes.
Is het dan blijkbaar zo gek dat de échte opas en omas het paegeboren kindje eerder horen te zien? Hier hebben we alle andere visite dan onze opa en omas ook uitgesteld totdat zij allemaal waren geweest. Onze ouders waren er 2uur na de geboorte, maar alleen omdat het op ons verzoek was. Je kan toch gewoon de wensen van de kraamvrouw respecteren? Als je van te voren akkoord gaat met een afspraak en daar in de kraamweek op terug komt en gaat staan schreeuwen tegen een oas bevallen vrouw met een baby van nog geen week oud.op de arm, sorry dan zou je wat mij betreft helemaal niet meer welkom zijn. Gelukkig zijn onze wensen grotendeels gerespecteerd, mede door onze ouders en schoonouders die zorgden dan onze opa en omas snel konden komen om eerst hun afhterkleindochter te bewonderen ipv ooms, tantes en andere familieleden en vrienden.
ik heb de eerste 4 pagina's gelezen... ik vind ten eerste dat schreeuwen not done is... Maar, ik vind jullie regels eerlijk gezegd, heel kinderachtig en overdreven. Je kunt toch niet zomaar iemand de deur uitzetten, nee dat zou bij mij echt niet opkomen. Bij ons is er wel iemand geweest onaangekondigd op een voor ons niet zo fijn tijdstip (22.00) s avonds, de baby gewoon in bed gelaten en ze waren zo weer weg. Maar ik zou nooit iemand die speciaal voor jou kindje komt eruit kunnen gooien. Met meer dan 2 mensen visite dat niemand de baby vast mag houden, ja dat vind ik ook heel overdreven, zeker omdat je dat al vastgesteld had voor je uberhaupt wist hoe je kindje zou zijn. Ik ben daar allemaal heel makkelijk in. Ik ben erg dankbaar dat mensen de moeite nemen om naar mijn kindje te komen.
Volledig mee eens. Ik vind het de omgekeerde wereld dat in sommige reacties TS onfatsoenlijk of overdreven wordt gevonden. Het gaat om háár bevalling en háár kraamtijd. Volgens mij heb je als ongeschreven fatsoensregel te respecteren wat de kraamvrouw wenst. En dingen doen die tegen je zin zijn daar is je kraamtijd te kostbaar voor. TS naar mijn mening heb je het geweldig gedaan, je bent opgekomen voor jezelf en wat jij belangrijk vindt voor je zoontje en jouw prille gezin. En volgens mij lezen heel veel mensen niet goed. TS heeft van tevoren uitgelegd dat ze niet wil dat schoonvader zijn vriendin meeneemt in het begin. Hij gaat schijnbaar akkoord maar neemt haar toch mee (en nog meer aanhang). Wie is er dan onfatsoenlijk?? Hij heeft blijkbaar gedacht laat maar lullen, ik doe het toch zoals ik wil en niet zoals TS wil. En dat laatste vind ik nou juist zwaar onfatsoenlijk. De nieuwe mama, papa en baby staan centraal in de kraamtijd en de rest van de familie maar wat minder. Als schoonvader persé wil komen met vriendin en kinderen, dan komt hij toch een paar weken later. Zijn keuze. Maar door het zo te doen, minacht hij de wensen van TS en stelt hij zijn wensen boven die van haar. Nogmaals wie is er dan onfatsoenlijk? En dat schoonvader zo trots zou zijn of whatever...dat mag toch nooit een reden zijn om zo over de wensen van de TS heen te walsen. Grenzen zijn grenzen en dien je te respecteren. Dan doet het er niet aan toe of jij wel/ niet eens bent met die motivering of zelf niet voor die grenzen zou hebben gekozen. Dat is volledig irrelevant. TS, geniet van je kraamtijd. Trek je niets aan van alle negativiteit. Je zoontje mag trots op je zijn. Je hebt het goed gedaan.
Ik vind het vrij normaal dat je in de kraamweek zelf bepaalt wie, wanneer en hoe lang er mensen mogen langskomen. Kom op, je bent net bevallen, voor het eerst moeder geworden, zit nog vol met al die nieuwe gevoelens en hormonen... Lekker tot jezelf komen met je eigen gezinnetje zou ik zelfs eerder nog noodzakelijk noemen dan normaal. Het is heel persoonlijk natuurlijk, maar je moet doen waar JIJ je goed bij voelt, punt. Ik zou nu niet direct de vriendin van svader hebben geweigerd, zij zijn tenslotte een stel, maar de kinderen hadden gerust een weekje kunnen wachten, dat zijn eigenlijk complete vreemden voor jou en je man dus waarom moeten zij er direct op hun neus bij zitten? Je moeder is duidelijk trots en wil je misschien ook wel zoveel mogelijk helpen met alles, maar ze kan gerust wat minderen met haar bezoekjes, ben ik met je eens. Misschien niet iedere dag maar om de dag en dan hooguit een paar uurtjes. Dat moet ze toch begrijpen, ze heeft zelf ook ooit in de situatie gezeten, toen waren haar ouders toch ook niet constant bij haar over de vloer? Ik lag (godzijdank - wat dit betreft ) de eerste 4 dagen in het ziekenhuis na mijn keizersnee en heb daar alleen de meest naaste familie ontvangen, mijn moeder en zus (vader leeft niet meer en het gezin van mijn zus woont in Friesland dus kon er niet gelijk bij zijn) en mijn schoonouders. Toen ik thuiskwam hebben we het bezoek mondjesmaat laten komen, iedere week 2 of 3 bezoekjes. Ik was nog lang herstellende van de ks, gaf borstvoeding waar wat opstartproblemen bijkwamen en kon die drukte echt niet hebben. Ben heel blij dat we het zo hebben gedaan en heb daardoor toch behoorlijk kunnen genieten van mijn kraamweken.
Dit dus. Ik weet ook niet of mijn zusje en haar nieuwe vriend voor altijd bij elkaar blijven, maar nu zijn ze gek op elkaar en dat accepteren wij gewoon te accepteren.