Vreselijke kraamvisite :(

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door JongeMama22, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Om hier even antwoord op te geven. Hij is zeker enthousiast en dat is super leuk om te zien. Hij is een leuke opa. Maar wij hebben duidelijke afspraken met hem gemaakt. Hij zei dat hij het er niet mee eens was maar dat hij het wel begreep en dat het verder geen probleem was. Zijn vriendin zat hierbij en deelde zijn mening.;) Ik vind er persoonlijk raar als iemand ja zegt en dan zelf denkt. Laat maar lekker kletsen.

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wees blij dat mensen naar jullie trots willen komen kijken.
    Ik zou me behoorlijk klote voelen als mensen niet zouden komen.
    Ik vind het dus errrgg overdreven. De vriendin hoort bij je schoonvader, dus als hij komt komt zij ook.
    Zou wat zijn als ik bijv bij een familielid op kraamvisite mag komen en mn vriend niet, sorry dan blijf ik ook thuis.
    snap dus ook wel dat vriendin zich zwaar beledigd en niet welkom voelt.

Ik snap wel dat je wat regeltjes hebt, dat is ieder zijn eigen ding. Maar dit gaat wel ver hoor.
    Enja je moeder is trots maar dag in dag uit is we overdreven, vind dus wel dat je dit aan kunt geven

3. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Maar dat is juist het punt. Zowel de schoonvader als jij en anderen die hier negatief reageren op TS keuren haar motivering af en omdat jullie de kraamtijd zelf anders zouden invullen, is het gedrag van TS "verwend prinsesjes" gedrag. Dat is niet zuiver. Beetje makkelijk om alleen grenzen te respecteren als je het eens bent met die grenzen. Het gaat er bij grenzen van een ander respecteren juist om dat je ongeacht je eigen gevoel (dus ook trots of afkeuring van de motivatie van de ander) die grenzen in acht neemt.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

#124 wonderteam, 17 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2012
    Ok het was dus al duidelijk dat ze hetniet tof vonden. Zette je keus je dan zelf ook niet een beetje aan het denken? Ok hij zei ja, maar een andere keus was er ook niet echt. Misschien niet helemaal netjes van hem om dan toch samen te komen maar misschien dacht hij dat je toch wel was bijgetrokken als kersverse trotse moeder. En uiteindelijk was jullie opzet natuurlijk zelf ook niet netjes.

Nu is hetvzonde dat het zo is gegaan, volgens mij krijg je met dit soort dingen/ regels al van te voren juist een verpeste kraamtijd.

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik gun het mijn schoonvader zeker om het met zijn vriendin te delen. Alleen op een later tijdstip. Dat heeft met zijn verleden te maken. Mijn vriend ziet vanaf zijn tweede de ene vrouw na de andere vrouw komen. Elke keer hechte hij zich aan die vrouw en aan eventuele kinderen, dan was ze weer weg. Wij willen dat niet voor onze zoon. Tuurlijk voorkomen kan je het nooit. Maar daarom zijn we wel voorzichtig. Of het serieus is of niet is ook nog maar de vraag. Dat is niets persoonlijks tegen haar en het ligt ook absoluut niet aan haar maar aan mijn schoonvader. Prima dat hij zo zijn leven lijdt. Als hij zo gelukkig is prima. Maar daarom zijn wij voortaan wel wat terughoudender daarin.

6. FastMotion

5 nov 2011
    59
    0
    0
    Prinsesjesgedrag? Is er iemand die dat "mooi verwoord" vindt al eens op het idee gekomen om na te vragen bij al die prinsesjes waaróm zij het graag zo willen. Heerlijk, zo'n gebrek aan inlevingsvermogen!

Ik ben één van die prinsesjes. Ik wilde de eerste week geen bezoek, behalve opa en oma. Ik wilde genieten met mijn man en ons kind, even op mijn gemak landen. Dan was mijn hoofd daarna rustig genoeg om te genieten van het bezoek. En ik heb tijdens mijn kraamtijd alles gewoon zelf gedaan samen met mijn mannetjes en de kraamhulp. Lekker op ons gemakkie...

Ik vind dan ook de aanvallen naar TS erg flauw. Dat je eigen grenzen wellicht anders zijn dat kan en het zou behoorlijk vreemd zijn als iedereen hetzelfde zou doen en willen, maar dat soort waardeoordelen koppelen aan je mening... Jammer weer.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Tja ben het er wel mee eens dat het goed is dat je voor jezelf opkomt en regels hanteerd, maar dat je regels misschien net iets te strak zijn aangemeten. Al is die schoonvader pas een maand samen, die vriendin hoort er toch gewoon bij dan? Dat ze haar kids meeneemt terwijl je nadrukkelijk vroeg om dat niet te doen vind ik ook niet netjes van haar.
    Maar ongeacht wat wij hiervan vinden, als jij van te voren een afspraak maakt met iemand en ze gaan daarmee akkoord horen ze zich daaraan te houden.
    Gefeliciteerd met je zoontje, geniet van je kraamtijd :)

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

In had destijds ook de schurft aan mijn schoonmoeder en had haar het lieft 6 maand later willen zien bij onze zoon, maar nee sorry het is de moeder van mijn Man en die hoort er ook bij. Soms moet je ook als kraamvrouw je wensen eens apart zetten. Als ik het maar een half uurtje ;);)

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mooi verwoord en ik ben het er helemaal mee eens!

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    En wat is daar mis mee? Groot gelijk toch dat je even lekker van je nieuwe gezinnetje geniet. Ieder doet t op zn eigen manier, hier is juist iedereen teveel gekomen en ik was te makkelijk.. doe ik dit keer ook anders, maar hoe weet ik nog niet.

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    pffff...is het voor jullie zelf niet een stuk relaxter om alles te laten lopen zoals het gaat...???

je kan nu eenmaal niet alles van te voren plannen en regelen, ik denk dat je dat een beetje los moet laten.
    en dan zal je zien dat je je zelf een stuk lekkerder in je vel voelt zitten.

straks als de kleine wat groter word zal je merken dat er veel dingen niet zo gaan, zoals je het van te voren in gedachte had, tja met kids heb je toch wel een dosis aanpassings vermogen nodig!

geniet van je kraamtijd, voor je het weet zijn de kraamweken al weer voorbij!

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben degene die die term erin gebracht heeft en ik vraag mij serieus af waar zulk gedrag vandaan komt. Iedereen komt wel met smoesjes enz. Tja ik kan daar niet zoveel mee. Je hoeft toch ook geen 24 uur per dag bezoek te ontvangen, maar een half uurtje per dag lijkt mij niet zoveel gevraagd, dus ja als er geen medische oorzaken zijn, wat ik eerder al noemde, dan vind ik dat verwende prinsesjesgedrag.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #133 NooNoo, 17 sep 2012
    Laatst bewerkt: 17 sep 2012
    Ik ben wel benieuwd naar wat verwende prinsjes precies allemaal doen? Wanneer ben je er zo een?

Oh ik zie het al.
    Nou ik ga eens even nadenken hoe ik daar op ga reageren. Het eerste wat er in me opkomt is: waar bemoei je je in de vredesnaam mee, laat mensen zelf hun kraamweek inrichten... Maar dat ga ik misschien nog nuanceren of toelichten. Vooralsnog vind ik het echt te idioot voor woorden dat je een verwende prinses bent als je na zo'n heftige iets even rust wilt. Come on, ik beval niet iedere week van een baby, ik word niet iedere week in m'n edele delen geknipt, ik heb niet iedere week 21 uur lang rugweeën, ik ben voor de eerste keer moeder, ik heb opeens veranwoordelijkheid, een hele grote, er is opeens zo'n klein hummeltje dat vanaf nu 24/7 mij en z'n vader nodig heeft. Mag ik dan misschien EVEN rust? Mag ik daar misschien EVEN zelf aan wennen?
    Nee... je zet je eigen gevoelens maar opzij, het draait niet alleen om jou. Aaaaaalllrighty then!

14. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    "Prinsesjesgedrag" heeft er niks mee te maken. Denk dat voor de één de aanpassing van een nieuw kindje gewoon wat makkelijker is dan voor de ander. Sommige mensen willen hier wat meer tijd en aandacht voor hebben. Hier vonden we het een behoorlijk ingrijpende ervaring en ben blij dat we de ruimte hebben gehad dit zelf te verwerken voor de hele familie op de stoep stond.

Vind het absoluut niet overdreven als TS alleen nauwe familiebetrekkingen in de eerste week wilt laten komen.
    Als ik hoor dat die vrouw heeft staan schreeuwen, denk ik dat het een hele goede inschatting is geweest haar niet uit te nodigen!! Dat soort mensen zit je toch niet op te wachten.. Prima als de vriendin van dr vader dan gekwetst is, maar vind hier de wens van de moeder wel zwaarder wegen ja.

En ook omalief zou ik de deur wijzen. Is ze nou helemaal bedonderd!

Succes ts!

15. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nogmaals jij laat kennelijk jouw oordeel over de wens van TS hoe haar kraamtijd ingevuld moet worden afhangen van hoe jij je kraamtijd hebt ingevuld. Dat is niet relevant. Het gaat erom dat een ieder haar kraamtijd mag invullen zoals ze zelf wil. En omdat jij het anders hebt gedaan dan is ze nog geen "verwend prinses". De kraamtijd is te bijzonder en kostbaar om naar andermans pijpen te dansen.

16. ecl

ecl Niet meer actief

Wat een reacties weer.........

Ts ik denk verschillende dingen over je verhaal.

Ten eerste vindt ik dat je moet doen wat jij wilt en dat jouw(en je partner) wensen voorop staan. Nog daarvoor staat wat goed is voor jullie (en dan vooral voor je zoontje en voor jouw)..........

Maar ik vindt wel dat je ook rekening kan houden met andere!
    Voor je schoonvader is het natuurlijk gewoon leuk(normaal) om dit mooie moment met zijn vriendin te delen. Ik snap jouw gedachte gang wel tegenover schoonmoeder, maar dat had je ook anders op kunnen lossen. Door bijv. eerst je schoonmoeder te laten komen en daarna je schoonvader.
    Daarnaast zou ik als vriendin van schoonvader, jullie beslissing respecteren. Maar ik zou het niet leuk vinden en daar later een x met je over praten. Vindt het belachelijk dat ze tegen jouw tekeer gaat net 1 dag na je bevalling en dan nog het ergste.....met je zoontje in je armen. Ze had het bij mij meteen helemaal verpest en zou van goede huizen moeten komen om dit goed te maken.

Van je moeder......tsja elke dag de heledag(wat houd dat in?? een paar uurtjes? of echt van s'morgens tot s'avonds?). Als het echt een paar uur elke dag is, dan zou ik dat ook niet fijn vinden. Net zoals al eerder gezegt is, zou ff kort de kleine zien beter/fijner zijn voor je.
    Dat ook zij zo uit haar slof schiet vindt ik erg appart.

Het is heel jammer, dat ze geen rekening met jouw wensen willen houden en zo tekeer moeten gaan, maar laat dat je kraamweek niet verpesten! Rust uit, sterk aan, neem alle aanwijzingen in je op. Kijk naar je kleine mannetje en geniet van hem, daar draait het uiteindelijk toch ook om!!!

17. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wederom een geval "ik begrijp het niet en doe heel anders tijdens mijn kraamtijd, dus het is stom".

18. tulip

tulip Niet meer actief

hoezo nou: het is stom, ts vraagt toch zelf of ze onredelijk is....moeten we dan allemaal zeggen: nee joh, volkomen normaal, nou ik vind dat niet en heb dat eerlijk gezegd.

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb niet alles gelezen, maar wil alleen even tegen TS zeggen dat ik het helemaal begrijp. Je kraamtijd is super bijzonder en daar moet je lekker van kunnen genieten!! Als jij regels opstelt hebben anderen zich daar maar aan te houden. Ik zou ook geen halve kennissen naast m'n bed hoeven te hebben (de kinderen van die vriendin). Ik vind dit trouwens niks met prinsesjes gedrag te maken hebben. Per sé je volwassen kinderen meenemen naar een kraambezoek, waar ze eigenlijk nog niet welkom zijn vind ik juist prinsesjesgedrag.

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb niet alle reactie's gelezen dus hier gewoon mijn visie hierop.
    Ik vind het van beide partijen niet fair.
    Oké je hebt van te voren aangegeven dat je geen drukke 1e kramwerk wilt, prima! Alleen om dan je naaste familie zo buiten te sluiten vind ik vreemd. Had die man en de rest een half uurtje binnengelaten en had na die 30 min. gewoon netjes gezegd dat je nu moe bent en het fijn vind om te gaan rusten. Dan was er niet geschreeuwd en waren beide partijen tevreden. Vergeet niet dat hun ook opa en oma zijn geworden! Ook een nieuwe rol in hun leven..
    Je moeder daarentegen vind ik wel heel claimend, terecht dus dat je daar ook wat van gezegd hebt.. Ja oké ze is oma geworden maar ze woont niet bij jullie in.. En dan op zo'n toon ieuw....
    Meid de 1weken zijn allemaal bijzonder, je kunt niet alles sturen.. Geniet van de aandacht, het nieuwe leven dat nu begonnen is als gezin en laat het ook een beetje toe dat er gelukkig meer mensen erg begaan zijn met jullie en jullie baby! Deze mensen kun je later ook weleens hard nodig hebben, koester ze dus ook!

Deel Deze Pagina