Vreselijke kraamvisite :(

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door JongeMama22, 17 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ts vraagt toch of ze onredelijk is?? Nou dan komen er meerdere meningen van mensen.

Tuurlijk mag ze dat zelf weten, maar daar mag ik dan toch mijn mening bij hebben? En als ik dan vind dat het verwendprinsesjesgedrag is en onbeschoft is om ,iemand er zo uit te zetten ,dan mag dat toch ook?

De kraamtijd is ook te bijzonder en kostbaarder je druk te maken over dingen. Dat is nu ook gebeurd. En ook de tijd erna met je kindje is bijzonder en kostbaar, een leuke band bijv met s-vader en vriendin. Nu moet je maar zien wat daar terecht van gaat komen.

2. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    TS vraagt of het onredelijk is om te verwachten dat schoonvader zich aan haar van tevoren met hem besproken grenzen in de kraamtijd houdt. Ze vraagt niet of jij haar grenzen wel/ niet onredelijk vindt en hoe jij je kraamtijd invult. Waar het m.i. om gaat is dat de kraamvrouw zelf mag bepalen hoe ze kraamtijd invult en welke grenzen ze erbij heeft. En voor dat "recht" is het niet relevant hoe jij je kraamtijd invult.

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    +1 dat ik het deze keer strakker wil aanpakken komt dus door de negatieve ervaring van de eerste keer... en nu ik medicatie heb en ook nog eens een zeer stressvolle prive situatie aan mijn kant van de familie waar ik me druk om maak (en wat ik niet zelf in de hand heb helaas) wil ik er echt alles aan doen om te voorkomen dat er triggers zijn die ervoor zorgen dat ik weer helemaal depressief raak.. en vorige keer kon ik het niet aan dat continue bezoek en mensen die toch bleven plakken ondanks vooraf afspreken dat ze dat neit zouden doen..
    niemand heeft er wat aan als ik er aan onderdoor ga en weeer een lange tijd depressief raak, bovendien waren ze het hier op het ziekenhuis helemaal mee eens dat ik waar ik kan dingen moet zien te voorkomen.. hier is daardoor ook besloten dat vriend deze keer pas NA dat de kraam weg is vrij neemt, al lig ik eerst een aantal dagen in het ziekenhuis..

maar dan voel ik me hopelijk al wat beter en ben ik wat meer hersteld van de 2 operaties ineens..

als mensen dit zo willen is het idd vaak niet voor niks, en dan vind iedereen me maar een verwend prinsesje, mensen die weten wat ik toen heb meegemaakt en wat voor invloed dat op mijn leven heeft gehad en van me houden snappen me die geven me groot gelijk! degenen die het niet snappen mag vriend het even aan uitleggen op dat moment en snappen ze het dan nog niet dan jammer hoor..
    zodra ik me een stuk beter voel (hopelijk na een paar weken) staat de koffie en gebak klaar hoor, ik wil ook graag gewoon positief terug kijken op het kraambezoek ipv dat ik alleen maar loop te stressen..

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb ook niet alles gelezen, maar ik vind je helemaal niet onredelijk. Je hebt van te voren duidelijk je verwachtingen uitgesproken en het is jammer dat dat niet gerespecteerd wordt.

Mijn moeder stond ook in mijn kraamweek met haar nieuwe vlam ineens in mijn slaapkamer terwijl ik had gevraagd hier even mee te wachten. Ik had die man 2x gezien en wist net zijn naam. Prima kerel, maar niet iemand die ik eerder aan mijn bed wil dan mijn eigen vader/schoonouders/vriendinnen.

Ik heb toen aangegeven dat ik het jammer vond dat ze niet even gebeld had, maar heb hem wel binnen gelaten. Achteraf ben ik daar erg blij mee, want zoals velen al gezegd hebben, je maakt het jezelf alleen maar heel moeilijk en er hangt nu een negatieve sluier over je kraamweek. Dat is hartstikke zonde!
    Je vader is natuurlijk super trots en wil dit graag delen met zijn vriendin, dat vind ik wel logisch. Maar natuurlijk heeft die vrouw geen recht om op die manier tegen je te doen, bah!

En wat betreft je moeder, jammer dat ze zo reageert. Maar heel goed dat je je eigen grenzen aangeeft. Jij hebt nu je eigen gezin en daar maakt je moeder geen deel van uit!

5. wonderteam

Ik lees toch echt dat ze in het algemeen vraagt of ze onredelijk is en niet specifiek over hetgeen wat jij nu benoemt.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Denk dat dat helemaal ligt aan de familieverhoudingen.... kan me best voorstellen dat je niet meteen de 1e dag zit te wachten op de volwassen kinderen van de nieuwe vriendin van je (schoon)pa die je slechts 1x gezien hebt.....

Bij mijn schoonzus stond de hele familie (17 man: broers, zussen, aanhang, kids) op de stoep toen ze uit het ziekenhuis kwamen. Een half uurtje of niet.... ik zou er geen zin in hebben!

Toen ik net bevallen was van de 1e kwam mijn schoonzus met haar kids de 1e dag op bezoek, die stonden op mijn bed te springen :$ (gehecht, au!) (schoonzus zegt nooit ergens iets van). Hartstikke leuk dat ze even komen kijken, maar ja ik werd er toch niet echt blij van. Bij de 2e vriendelijk verzocht een dagje later te komen.

Trouwens schoonouders voor de deur laten wachten bij de 2e :). Wij hadden duidelijk afgesproken dat mijn man onze dochter bij hun zou komen halen zodra we thuis waren en dat ze eerst even rustig kennis mocht maken met haar broertje. Daarna waren (s)ouders welkom. Schoonouders konden niet wachten en stonden al voor de deur (ze waren er trouwens niet boos om hoor, ze begrepen het volkomen, maar waren toch ongeduldig....)

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mee eens...sneu voor de omgeving. Het gaat immers goed met jou en de kleine.

8. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nou, en dan ben je maar een verwend prinsesje.
    Daar ga je je toch niet druk om maken?
    Jouw kraamtijd dus het doet er toch niet toe wat de rest vindt. ;)

9. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Iedereen mag hier zijn/haar mening geven. Daar is een forum tenslotte voor. Sommige reacties komen hard aan maar dat had ik vantevore kunnen weten dus dat geeft niet.

Ik realiseer me dat we door dit misschien geen goede band meer kunnen krijgen. Maar mijn vriend en ik kunnen haar voor onze gevoel gewoon nog niet als oma en stiefmoeder zien. Mijn vriend heeft dat wat erger dan ik. Het heeft niets met haar persoonlijks te maken. Wij hebben sterk het gevoel dat we onze zoon moeten beschermen tegen het feit dat zijn opa van vrouw naar vrouw gaat. Mijn vriend heeft daar echt een deuk van opgelopen. Wij willen dit zoveel mogelijk voorkomen voor onze zoon. Alleen ik vind het rot voor de vriendin van mijn schoonvader. Want ze is echt een lieve vrouw. Alleen haar vriend verpest het een beetje voor haar. Dan zou je zeggen laat dat het niet beïnvloeden maar dat vinden wij erg moeilijk. Wij willen niet dat onze zoon (ongeveer) hetzelfde meemaakt als mijn vriend.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik had ook het een en ander aan wensen in onze kraamweek, maar als ik mijn stiefvader de deur had gewezen omdat hij niet welkom is, had ik hem denk ik ook nooit meer gezien. Natuurlijk heb je altijd wensen maar persoonlijk vind ik dit te ver gaan.

11. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Jeetje, wat een felle reacties allemaal.

Ik vind het pas onfatsoenlijk om TS een "verwend prinsje" te gaan noemen, ongelofelijk!
    Het is toch haar kraamtijd? De ene kraamvrouw heeft veel meer rust nodig dan de ander. De ene vrouw heeft het liefst de hele dag bezoek, terwijl de ander in het begin geen drukte wil, zelfs niet als het familie is.

TS: laat je niet gek maken hoor! Jij bent degene die bevallen is, dus jij bepaalt!

12. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dat sorry zeggen, zal ik maar overlaten aan je vriend. Het is zijn vader en hij was het ook eens met jullie keuze om die vriendin niet gelijk uit te nodigen. Houd jij je maar lekker bezig met jullie kindje.

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Op zich klinkt het wel logisch, maar wel een beetje overdreven als je het mij vraagt. Van die paar minuutjes kraamvisite loopt je zoontje echt geen deuk op hoor :)

Geniet verder van je kraamperiode en de kraamvisite en probeer het een beetje achter je te laten, zonde om deze periode door dit te laten verpesten.

14. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Hoewel ik met je eens ben dat het er niet toe doet, kan ik me voorstellen dat TS dat niet zo ziet. Ik heb er zelf ook enorm veel moeite mee om mensen " af te wijzen " als ik weet dat ze dat niet leuk gaan vinden.
    Ook ik had een aantal eisen in mn kraamperiode, en natuurlijk was ik "de baas" maar ik zat er toch echt wel mee wanneer ik die eisen mededeelde.

15. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Citaat TS: "Ik voel me alleen zo verdrietig dat ik zo mijn best moet doenom mijn grenzen aan te geven en als ik ze niet hun zin geef worden ze boos. Hallo ik ben net bevallen en zij zetten hun eigen belang voor op het belang van ons gezin. Het heeft mijn eerste kraamweek echt een beetje verpest. Ik vroeg me af of ik echt zo onredelijk ben? "

Ergo, ze vraagt dus of het zo onredelijk is dat ze grenzen aangeeft. Jouw antwoord en die van anderen is: Ja, want we vinden jouw grenzen stom. Dat is niet zuiver geredeneerd. Je waardeoordeel over bepaalde grenzen die iemand stelt is niet van belang voor het oordeel of kraamvisite grenzen moet respecteren. Jouw redenering staat bij wijze van spreken gelijk aan: ik respecteer vrijheid van meningsuiting, als ik het eens ben met de mening.

16. Koon

Koon Niet meer actief

Whaha, sneu voor de omgeving? Die lopen er vast geen trauma van op. Je krijgt geen kind voor de rest van de familie, maar voor jezelf.

17. wonderteam

En ik lees ook de laatste zin van ts, en daar lees ik ook de vraag of ze onredelijk is in het algemeen en daar reageer ik op en geef dus mijn mening over.
    Je kunt het dus op meerdere manieren lezen.

18. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik heb alleen de eerste twee blz. gelezen, en begrijp beide reacties wel. Zowel van ts, als van mrs nuke e.a. Alleen ik snap wel dat er een beetje fel gereageerd wordt dat je je fam. de deur hebt gewezen, dat is niet echt netjes en zou ik ook niet leuk vinden.. Maar ik snap heeel goed dat jij je rust nodig hebt, en dat je je grenzen wil stellen!

Ik had met de nacht voor de bevalling meegerekend, 4 nachten niet geslapen. Ik was doodop en er werd ook vanalles van mij verwacht qua visite. Ik ben mezelf echt voorbij gelopen, omdat ik niks durfde te zeggen tegen visite (ook naaste fam. heb 6 schoonzussen/broers, die kwamen allemaal apart langs en dan niet voor 5 min). Die kwamen ook aangekondigd langs. Wij hebben een klein app (30m2) dus wij konden dat niet doen, maar wat je had kunnen doen, of wat je kan doen voor de aankomende visite om mensen niet tegen het hoofd te stoten;

Blijf boven, op bed. Laat de visite even het kindje bekijken en laat ze na 5-10 minuten weer naar beneden begeleiden door papa of kraamverzorgster voor een kopje thee met iets lekkers. 1. ze hebben de baby en de kraamvrouw gezien. 2. je hebt je rust. 3. je hebt niemand tegen het hoofd gestoten :)

Succes ermee meid, ik snap hoe moeilijk het is. De één geniet van de visite, en de ander heeft behoefte aan veel meer rust. Trek je niet zoveel aan van de reacties in dit topic en ga lekker genieten van jullie kindje!

19. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik heb er nog eens met mijn vriend erover gehad en we hebben besloten om haar over een week op te bellen en vragen of ze langs wilt komen om het een en ander uit te praten en uit te leggen en nu gewoon van onze kleine man te genieten.

20. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Groot gelijk. Lekker genieten van deze hele bijzondere tijd met jullie kleine man. Heel veel geluk samen.

Deel Deze Pagina